viivis67 kirjoitti:Kun ottaa käytössä olevan altaan, pakkaa hiekan, kasvit , somisteet ja suodattimen kuten muutossa, voinee sen laittaa saman tien pystyyn. Antaa muutaman tunnin olla veden laittamisen jälkeen suodattimen pörräämässä kalustetussa altaassa ennen kalojen laittamista.
Eihän normaalissakaan muutossa voi kuukautta odottaa laittamatta kaloja altaaseen?
Näin minä olen tehnyt niin muutossa, kuin ostaessani kolme allasta suoraan käytöstä. Altaan pystyttämisen jälkeen tietysti pitää seurata vesiarvoja tarkemmin / tehdä ehkä hiukan tiuhempaan vedenvaihtoja.
Ihan uusia kaloja ei kannata ostaa ihan heti. Muutama viikko /kk olisi kai hyvä ( näin minulle neuvottiin ) antaa altaan/vesiarvojen tasaantua.
Aivan puhut vähän, mutta asiaa. Ajattelin vain, että onkohan ne vesi-olot erit kuin nykyisen
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
. Kippaako mulla kaikki kalat jos saman tien ne muutan uuteen isompaan..en tiedä siksi kaipaan neuvoja.
Viivi67: Tuliko sulla kaikki vehkeet
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
ostojen mukana,kasvit,suodatin,somisteet ja kalat?
Itselleni ei tule yhtään kalaa mukaan. Akvaariokaupasta sanottiin, että ottaa sitä altaan vettä mukaan jonku verran ja lisätä tarvittava uutta

Minähän olisin tehnyt työtä käskettyäni ja raahannut autossa litrakaupalla vanhaa vettä. Enpä yhtään ihmettele kun mieheni katseli alta kulmien puheitani. Ajatteli varmaan että kajahtanu tuo on, tai mitä se myyjä ajatteli kun kertoilin miten toimia
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
(pistää pään pensaaseen)
Onneksi matka ei ole pitkä vain 7km joten sen suhteen ei ongelmaa.