Elikkä olen aikeissa hankkia pariskunnan tulirihmakaloja ja tarvis jonkun rauhallisen, nätin parvikalan seuraksi, en hanki hirveän isoa parvea, noin 8kpl.
Allas on 60l, ph:n lasken kuuden hujakoille jollakin tavalla, lämpöä 26-28.
Akvaariossa on erittäin paljon kasveja, joten joku mikä viihtyisi viidakossa...
olen ajatellut kiilakylkiä tai sitten mustaneontetroja.
Onko ehdotuksia?
Rauhallinen (parvi)laji tulirihmakalojen seuraan 60litraseen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kiilakylki on mielestäni turhan vilkas noin pieneen altaaseen. Mielummin rusokiilakylki tai joku pieni rasbora. Mustaneon- ja sinineontetratkin olisivat sopivia, ja miksei kardinaalitetratkin.
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pakko kysyä, että miten rusokiilakylki muka eroaa käytökseltään kiilakyljestä7330 kirjoitti:Kiilakylki on mielestäni turhan vilkas noin pieneen altaaseen. Mielummin rusokiilakylki tai joku pieni rasbora. Mustaneon- ja sinineontetratkin olisivat sopivia, ja miksei kardinaalitetratkin.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Jäisikö rusokiila pienemmäksi?
Itse suosittaisin jotakin kivaa pikku rasboraa, kiilakylki tuli heti minunkin mieleeni
. Muita mukavia voisivat olla:
- Sinineontetra (joku mainitsikin jo)
- Rubiinitetra
- Sulkarasbora
- Sinitetra
Itse suosittaisin jotakin kivaa pikku rasboraa, kiilakylki tuli heti minunkin mieleeni
![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
- Rubiinitetra
- Sulkarasbora
- Sinitetra
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Käytös lienee samanlaista, mutta rusokiilakyljet Trigonostigma espei jäävät n. 2,5cm pitkiksi ja kiilakyljet Trigonostigma heteromorpha kasvavat melkein tuplaten isommiksi.Sinfonia kirjoitti:Pakko kysyä, että miten rusokiilakylki muka eroaa käytökseltään kiilakyljestä7330 kirjoitti:Kiilakylki on mielestäni turhan vilkas noin pieneen altaaseen. Mielummin rusokiilakylki tai joku pieni rasbora. Mustaneon- ja sinineontetratkin olisivat sopivia, ja miksei kardinaalitetratkin.? Itselläni oli molempia, samassa parvessa olivat, saman kokoisia ja aivan yhtä vilkkaita
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Niin muistelinkin. Huh, säikähdin jo olevani pahasti väärässä. 

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
-
- Elite Member
Ei sulkarasboraa! Kasvaa 6 senttiseksi.Adrianna kirjoitti:Jäisikö rusokiila pienemmäksi?
Itse suosittaisin jotakin kivaa pikku rasboraa, kiilakylki tuli heti minunkin mieleeni. Muita mukavia voisivat olla:
- Rubiinitetra
- Sulkarasbora
- Sinitetra
Mä suosittelen jotain pikkuista rasboraa Boraras suvusta.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.