Käytettyjen pakettien hinnat
Valvoja: Moderaattorit
Käytettyjen pakettien hinnat
Hei!
Olen ajatellut ostaa akvaarion parin kuukauden päästä jos suinkin vaan voin. Kyselisin vaan, että jos joku aikoo myydä joskus akvaarion, jossa tulee mukana suodatin, lämmitin, valaisin. Niin milläköhän hinnalla sen möisit? Ja miten paljon tuollainen paketti maksaa eläinkaupoissa noin suunnilleen?
Niin ja sen akvaarion tilavuus saisi olla jotain 60-100 litraa.
Olen ajatellut ostaa akvaarion parin kuukauden päästä jos suinkin vaan voin. Kyselisin vaan, että jos joku aikoo myydä joskus akvaarion, jossa tulee mukana suodatin, lämmitin, valaisin. Niin milläköhän hinnalla sen möisit? Ja miten paljon tuollainen paketti maksaa eläinkaupoissa noin suunnilleen?
Niin ja sen akvaarion tilavuus saisi olla jotain 60-100 litraa.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Käytetyissä altaissa hinnat ovat noin euro/litra, jos paketti on täydellinen (allas, jalusta, tekniikka, sisustaa, tarvikkeita jne) niin 60l paketista voi maksaa kevyesti 80€. Eläinkaupassa edullisimmillaan akvaariopaketti (allas+tekniikka, sälää ja roipetta muttei mm. jalustaa) voisi edukkaammillaan olla reilu euro/litra, esim. 100l allas 120€ (?) tai vastaavaa. Aika hatusta heitin, tarkemmin tietoa saa lukemalla myyntipalstan ilmoituksia ja vertailemalla varustelutasoa & hintaa sekä soittelemalla liikkeisiin ja kyselemällä pakettien hintoja.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Kauppojen hinnat on kovia, verrattuna käytettyihin. 4 viidestä on ostettu käytettynä, kuudes tulossa. Ympäri pyöreän vastauksen annan: 5 käytettyä allasta, 375€. Viimeisin tulokas, 528 litrainen nostaa saldon 675 €. Litroja tulee jo 1412, kaikki ovat pitäneet vettä. Viimeinen ainakin nykyisessä olinpaikassa. Tekniikka sisältyy hintoihin. Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, jos rahasta on tiukkaa, niin käytettynä.
Toki, jos on rahaa, niin uusi on aina on uusi.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Toki, jos on rahaa, niin uusi on aina on uusi.

"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Ei se oo tyhmä joka pyytää*Miracle* kirjoitti:Olen ikäväkseni huomannut että toiset pyytää KÄYTETYSTÄ altaasta jopa enemmän mitä uudesta. Jos nyt puhutaan pelkistä altaista, ilman tekniikkaa.

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Ahkerasti olen monia eri palstoja selannut, sen takia edullisia kauppoja tehnyt. Jotkut haluavat hunajaa altaistaan. Malttia ja arvostelukykyä, niin onnistuu! Viimeisin kauppa, minkä haen kotiin, on 528 litrainen, 300 €. Ei paha hinta. Näin jopa omin silmin, että pitää vettä.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
Tuollainen kuulostaa tekniikan kanssa normaalimmalta kuin euro/litra. Lisäksi vanhaa ja kevyempää omavalmistetta saa huomattavasti halvemmalla. Pienellä paikkakunnalla voi tilanne voi olla hankala - vähän kysyntää ja tarjontaa, jolloin hinnat ovat kovin yksilöllisiä.Fakkenoo kirjoitti:Viimeisin kauppa, minkä haen kotiin, on 528 litrainen, 300 €. Ei paha hinta.
Minusta taas tuo 1€/litrakin rupeaa olemaan käytetystä jo liikaa. Jos uuden tai käytetyn hinnassa eroa on vain muutama hassu euro on valita päivääkin selvempi. Riippuen akvaarion koosta ja tietysti tekniikasta.
Huuto.netissähän noita törkeän hintaisia vasta näkeekin. 60l altaasta kaapistoineen n 200€ on kyllä jo jörkyttävä hinta.
Itse soittelisin eri akvaariokauppoihin. Kirjoittaisin pyyntihinnat ylös ja sitten rupeaisin tutkimaan käytettyjä altaita. Olisi hieman vertailupohjaa.
Esim:
http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/? ... riopaketit
Huuto.netissähän noita törkeän hintaisia vasta näkeekin. 60l altaasta kaapistoineen n 200€ on kyllä jo jörkyttävä hinta.
Itse soittelisin eri akvaariokauppoihin. Kirjoittaisin pyyntihinnat ylös ja sitten rupeaisin tutkimaan käytettyjä altaita. Olisi hieman vertailupohjaa.
Esim:
http://www.tuchosoft.net/akv/tuotteet/? ... riopaketit
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Käytetyn akvaariopaketin hinta riippuu niin monesta tekijästä, että ei sille voi suoralta kädeltä sanoa oikein mitään.
Hinta riippuu siitä, mitä kaikkea pakettiin kuuluu, millaista tekniikkaa tulee mukana. Ikä ja laatu vaikuttavat myös tosi paljon.
Vimpan päälle kaikki tekniikka ja uuden uutukainen allas massiivisella valaistuksella ja puisella jalustalla. Lisäksi pakettiin vielä kaikki hörhöilyt, niin ei ihme jos tulisi vaikka 5 €/litra hintaa.
Toisaalta voi olla parikymmentä vuotta vanha allas, jonka silikonit on ihan lopussa, mukaan tulee rikkinäinen valaisin ja esihistoriallinen suodatin. Jalustasta ei tietoakaan. En sellaisesta viitsisi maksaa kuin ehkä n. 20 snt./litra.
Sama vika akvaariopakettien hinnoittelussa on akvaariokaupoissa. Siellä vaan ei ikä vaikuta, mutta merkki vaikuttaa. Kiina-paketit alimitoitetulla suodatuksella on tietysti halvempia kuin kotimainen allas kunnon tekniikalla.
Hinta riippuu siitä, mitä kaikkea pakettiin kuuluu, millaista tekniikkaa tulee mukana. Ikä ja laatu vaikuttavat myös tosi paljon.
Vimpan päälle kaikki tekniikka ja uuden uutukainen allas massiivisella valaistuksella ja puisella jalustalla. Lisäksi pakettiin vielä kaikki hörhöilyt, niin ei ihme jos tulisi vaikka 5 €/litra hintaa.
Toisaalta voi olla parikymmentä vuotta vanha allas, jonka silikonit on ihan lopussa, mukaan tulee rikkinäinen valaisin ja esihistoriallinen suodatin. Jalustasta ei tietoakaan. En sellaisesta viitsisi maksaa kuin ehkä n. 20 snt./litra.
Sama vika akvaariopakettien hinnoittelussa on akvaariokaupoissa. Siellä vaan ei ikä vaikuta, mutta merkki vaikuttaa. Kiina-paketit alimitoitetulla suodatuksella on tietysti halvempia kuin kotimainen allas kunnon tekniikalla.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: SMAS
- Sukupuoli: Mies
Itse kyselin viikolla isoa allasta HAK:sta. Uusi 720L:n (Juta)allas oli tarjouksessa muistaakseni n. 550€, siis pelkkä allas. Taisi olla vielä kotiin kuljetuksella. Ei tuohon hintaan kannata käytettyä ostaa varsinkin kun ihmiset pyytävät tuon kokoisista altaistaan jopa 800€..
Itse maksoin 500L:n altaasta tekniikalla 250€. Musta tuo oli aika poikkeuksellisen edullinen. Yleensä 1€/L on ihan Ok jos tekniikka on yhtään hyvä kuntoista.
Itse "rakennan" paketit itse kun noissa valmiissa akvaario paketeissa on sama vika kun tietokone paketeissa, oheislaitteet auttamattomasti alitehoisia/alimitoitettuja. Ei ole kiva huomata kuukauden päästä seisovansa liikkeessä ja ostavansa tehokkaampaa suodatinta....

Itse "rakennan" paketit itse kun noissa valmiissa akvaario paketeissa on sama vika kun tietokone paketeissa, oheislaitteet auttamattomasti alitehoisia/alimitoitettuja. Ei ole kiva huomata kuukauden päästä seisovansa liikkeessä ja ostavansa tehokkaampaa suodatinta....
-
- Member
Niin tuo 1 euro per litra saattaa päteä enemmänkin metallirimpuloiden kohdalla, jotka muutenkin ovat uutenakin halvempia kuin esim. kalusteakvaariot, jotka ovat jo uutenakin toista tuhatta euroa. Eihän metallirimpuloiden pakettiin juuri kuulukkaan muuta kuin pelkkä allas. En minäkään maksaisi pelkästä lasista tonnia, kun sen saa halvemmallakin.
Toki Kiinalaisia halpis versioita saa alle tonnillakin, mutta onko ne sitten laadukkaita ja kestävätkö kymmenisen vuotta se onkin sitten jo toinen juttu.
Mitä tulee paketin eli altaan sisältöön vaikuttaa myös ratkaisevasti. Ei pidä luulla että lähemmäs kolmeatuhatta euroa maksava allas lähtee 500 eurolla tai sitä halvemmalla. Jo pelkästään altaan ikä, kunto, takuut, tekniikka, jalusta, valaisin jne. vaikuttavat suuresti akvaarion hintaan. Toki ajan saatossa on tullut nähtyä niitäkin ihmisiä jotka antavat "ilmaiseksi" aikoinaan kalliilla ostamiaan altaita+tekniikka mukaan lukien. Sellaisen hyvän ja vähän käytetyn ostaja on kuin lottovoittaja konsanaan. Onneksi näitä tulee aniharvoin myyntiin ja sekin miksi jotkut myyvät pois saattaa johtua siitä että haluavat vaihtaa "vähän käytetyn mersunsa" uuteen tai yksin kertaisesti ei riitä tila asunnossaan varsinkin jos muuttavat pienempään.
Minun mielestä toi iki vanha klisee:"ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa" on aikansa elänyt. Toki näitä huijareita on varmastikin, mutta pitää myös ostajan ottaa selvää mitä on ostamassa ja mitä pakettiin kuuluu. Myös se että onko takuita. Takuut myös vaikuttavat akvaarion myyntihintaan.
Toki Kiinalaisia halpis versioita saa alle tonnillakin, mutta onko ne sitten laadukkaita ja kestävätkö kymmenisen vuotta se onkin sitten jo toinen juttu.
Mitä tulee paketin eli altaan sisältöön vaikuttaa myös ratkaisevasti. Ei pidä luulla että lähemmäs kolmeatuhatta euroa maksava allas lähtee 500 eurolla tai sitä halvemmalla. Jo pelkästään altaan ikä, kunto, takuut, tekniikka, jalusta, valaisin jne. vaikuttavat suuresti akvaarion hintaan. Toki ajan saatossa on tullut nähtyä niitäkin ihmisiä jotka antavat "ilmaiseksi" aikoinaan kalliilla ostamiaan altaita+tekniikka mukaan lukien. Sellaisen hyvän ja vähän käytetyn ostaja on kuin lottovoittaja konsanaan. Onneksi näitä tulee aniharvoin myyntiin ja sekin miksi jotkut myyvät pois saattaa johtua siitä että haluavat vaihtaa "vähän käytetyn mersunsa" uuteen tai yksin kertaisesti ei riitä tila asunnossaan varsinkin jos muuttavat pienempään.
Minun mielestä toi iki vanha klisee:"ei se ole tyhmä joka pyytää vaan joka maksaa" on aikansa elänyt. Toki näitä huijareita on varmastikin, mutta pitää myös ostajan ottaa selvää mitä on ostamassa ja mitä pakettiin kuuluu. Myös se että onko takuita. Takuut myös vaikuttavat akvaarion myyntihintaan.
Ja osan pitäisi saada allas halvemmalla kuin pelkkä tekniikka käytettynä maksaisi...*Miracle* kirjoitti:Olen ikäväkseni huomannut että toiset pyytää KÄYTETYSTÄ altaasta jopa enemmän mitä uudesta. Jos nyt puhutaan pelkistä altaista, ilman tekniikkaa. Vinkiksi muille että 500 litraiseni maksoi uutena 375€.