1. Mitä suosittelette pohjalle? Jotkut sanovat että ihan hienoa hiekkaa tai sitten sitä eläinkaupoista myytävää kiveä tms. kumpi olisi parempi?
2. Jos hienohiekka parempi niin miten on sen puhtaanapito? Onko se ns. vaikeampaa kuin kivien puhtaanapito? Tarkoitus olisi sellaisella imurilla imuroida pohjaa joten lähteekö hiekka siinä mukana?
3. Millainen suodatin tähän sopisi? Minulla on yksi vanha ja ehkä toimiva suodatin mutta voi olla että se ei parin vuoden tauon jälkeen pelitäkään. haittaako sen ärsyttävä ääni kuinka kaloja? Joku sanoi että sieltä olisi joku lenksu poikki mutta en ala sitä noin vanhaan suodattimeen uusiakaan. Itseähän se rätinä tms. haittaa hieman mutta siihen tottuu ajan myötä.
4. Tämän kyseisen paikan eläinkauppa on aikas huonovalikoimainen. Netistä en ole löytänyt paljoakaan tietoa kaloista koska en tiedä mitä kaloja akvaariooni haluaisin. Haluan pari kolme kalakantaa sinne. Ehkä ensin yksi laji ja sitten myöhemmin lisää kaloja. Kokemusta löytyy kyllä jonkin verran mutta aivot jäässä jostain syystä. Olisiko jotain vinkkejä?
5. Kasvit. Kuinka monta kasvilajia suosittelette? En halua että akvaarioni olisi sekavan näköinen. Olen huomenna soittelemassa vieraskaupunkien eläinkauppoihin ja kysymässä heidän kasvi ja kalakuntaansa.
6. Mitä kaikkia vesiarvoja pitää mittailla? Mitkä olisivat ne tärkeimmät? Kun en noista arvoista oikein ymmärrä. Kun niitähän myydään kymmeniä erilaisia.
7. Millaista lamppua suosittelette? Onko loisteputkivalaisin pakollinen? Minulla löytyy akvaarioon kuuluva valo mutta se ei ole loisteputkivalaisin vaan siinä on 2 sellaista tavallista lamppua.
Kiitos jos joku viitsii vastata. Ehkä typeriinkin kysymyksiin.