Apuva kiljua altaaseen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
tepi82
Junior Member
Junior Member

Apuva kiljua altaaseen

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Siis..kiljusysteemi innostui vaahtoamaan niin kovasti että tuolla letkussa näyttää olevan vaahtoa!
Letku menee ilmakiveen jonka päällä on lasipurkki ja kivi painona!
Purkki näyttää samealta sisältä, joten sitä litkua on ilmeisesti mennyt sinne purkkiin asti?! 8O
Mitä nyt teen?!?
Mitään kuplimista en kyllä havaitse, että sitä hiilidioksidia muodostuisi altaaseen asti :|
Pitäs vissii se pesupullo laittaa väliin!
tepi82
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tepi82 »

Eikö kukaan osaa sanoa mitä pitäs tehdä, täytyykö tuo hökötys poistaa altaasta välittömästi? Ei sitä letkua pitkin kyllä mitään virtaa...
Jakulaari
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Jakulaari »

Minä nyt tuossatapauksessa varovasti ottaisin hökötyksen pois akvasta. Varovasti siksi ettei purkissa mahdollisesti oleva kilju sekoitu akvan veteen. Sitten vaan ripeästi vettä vaihtamaan jos yhtään epäilet kiljua veteen päätyneen. Kannattaa se pesupullo värkätä.
Jallu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Mulla rykäisi kiljupullo kerran koko akvan sameaksi juuri kun olin lähdössä lomamatkalle. Edes takaseinää ei näkynyt.
Ei siinä käynyt kuinkaan. Tyrkkäsin veteen kiireessä kalojen sienitartuntoihin tarkoitettua lääkettä reilusti alle annostusohjeen.
Parin viikon päästä palattuani akva oli aivan tiptop kunnossa, ja vesikin oli kirkkaampaa kuin normaalisti.
Kenties koko sienimyrkkyä ei olisi tarvittu, mutta tulipahan laitettua.
Pieni määrä hiivaa ei varmaankaan haittaa mitään, elleivät sitten jotkut kalat ole herkkiä sille.
Varokaa ikkunapelleiltä puotoilevia jäitä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”