Ärsyttävin juttu akvaarionne sisustuksessa?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Kaiku
Senior Member
Senior Member
Viestit: 795
Liittynyt: 13:45, 04.10.2004
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

- Kaksi jättiläismiekkaa, jotka eivät suostu kasvamaan korkeutta
- Pohjasta puuttuvat pengerrykset, koska etulasia vasten valuva hiekka leväännyttää lasin ja näyttää järkyttävältä.

Olen tosin ollut niin tyytyväinen sinilevän (mahdollisesta) katoamisesta, että mitään suurempia kiristyksiä ei nyt ole. Toisaalta varmaan niitäkin tilanteen normalisoiduttua löytyy ihan omiksi tarpeiksi...
Be merrier with a terrier!
lp
Junior Member
Junior Member
Viestit: 152
Liittynyt: 13:54, 10.02.2004
Paikkakunta: Jyväskylä (JAS)

Viesti Kirjoittaja lp »

Limaskasta tuli mieleeni, että meillä se hävisi sen jälkeen, kun koitin Tetran Algo Stopia. Se levä ei lähtenyt mitä yritin, mutta limaskan häviäminen ei harmita yhtään! :mrgreen:

Sisustuksessa ärsyttää tällä hetkellä pleko, joka kaivaa lannoitteet esiin. Tilanne onneksi rauhoittumaan päin.
Akvaarion siirrosta otti kasvit nokkiinsa.
piperita
Junior Member
Junior Member
Viestit: 89
Liittynyt: 20:26, 21.03.2005
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Viesti Kirjoittaja piperita »

Monni Lonninen, eli talon jukuripää partamonni on kasvien sijoittelusta ja sisustamisesta muutenkin aivan eri mieltä kuin minä. Se mokoma nostaa liuskavesitähdikin vähintään joka toinen ilta - koko puskan - kellumaan. Ja toiselta nurkalta akvaariota kaivaa kookospähkinän kuorenpuolikkaan alta pohjalasin näkyviin. Kai se on kivempi maata lasilla kuin hiekalla... Ei pistele herran massua. Ja se hiekkakasa siinä vieressä operaation jälkeen on myös hyvin esteettinen.

Hidaskasvuisten kasvien levääntyminen, aaargh! Myöskään meillä konnanputki ei kestä hiekkapohjassa, ei sitten millään. Kohta heitän sillä vesilintua.
Juuri kun luulet, ettei mikään voisi olla huonommin, joku varastaa häntäsi.
Trinket
Junior Member
Junior Member
Viestit: 199
Liittynyt: 14:06, 12.04.2006
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trinket »

Meilläkin partamonni kaivaa oman yksityisen ruukkunsa alta joka ilta hiekan pois -> ruukun suun edessä on aina järjetön hiekkakasa ja lähiseudun matalat kasvit on kokonaan hiekan peitossa. Nyt vaihdoinkin ruukun paikkaa niin ettei sen suuaukon (=hiekan ulostuloaukko ;) ) välittömässä läheisyydessä pitäisi olla hautautuvia kasveja.

Vaihdoin noin viikko sitten sorapohjan hienoksi hiekaksi (tätähän tuo monni muuten pöllyttää vielä paremmin kuin sitä soraa, soraakin se kyllä heitteli mallikkaasti, iltaisin sänkyyn kuului "rops rops rops" kun pienet kivet lenteli akvaarion lasiin :roll: ), onhan tuo tosi nätin näköinen, mutta ärsyttää kun sitä hienoa hiekkaa on _joka_ puolella. Kasvien alimmat lehdet on kuorrutettu ohuella hiekkakerroksella, juurakoiden päälliset ja kolot on hiekkakerroksen valloittamat, jaavansammal näyttää tosi "likaiselta" kun siihen on tarttunut hiekkapölyä. Onkohan tämä nyt vain uuden akvaarion vitsaus ja hiekka laskeutuu vielä kunnolla, vai täytyykö mun tosiaan kattella tuollaista hiekkasafaria koko loppuikäni :mrgreen:

Mutta nyt kun sain lisättyä akvaarioni kasvimäärää (kasveja on nyt noin 10x enemmän kuin aikaisemmin), ostin uuden lampun ja aloitin kunnollisen lannoituksen, tuntuu, että vihdoinkin kasvit kasvavat akvaariossani (lukuunottamatta vallisneriaa joka tuntuu aika kuihtuneelta, joskin sillä on hyvät juuret) ja mikä parasta, leväongelma on hävinnyt melkein kokonaan! Levät ovat kadonneet lähes kokonaan ja vain muutamia laikkuja on vielä juurakon päällä. Jotain positiivista tähänkin ketjuun :mrgreen:
Ajatros
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 23:53, 06.04.2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Ajatros »

Tällä hetkellä ärsyttää liian ruma akvaario, joka on vielä sekaisin hetki sitten päättyneen paikkaustouhun jäljiltä.

joka tapauksessa, suurimpia ärs ärs-tekijöitä ovat:

-valkoinen höttö jota kerääntyy joskus akvan pohjalle
-sonta anubiaan lehdillä [}:)]
-kituvat kasvit, jotka pääsivät huonoon kuntoon kun kotipönttö oli korjattavana.
-vähäkasvisuus(nopesti korjattavissa)
-huonosti ja hätäisesti sisustettu(tästä saan syyttää vain itseäni)
-Kalattomuus(tällä hetkellä vain yksi Juovaimunuoliainen, mutta saa pian kavereita kunhan saan kaikki arvot kohdalleen tuolla)

mutta ei levää, ei kotiloita ;). siihen olen ihan tyytyväinen.
Lopeta totuuden etsiminen ja asetu aloillesi hyvään
fantasiaan
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Oikeestaan tähän ei tällä kertaan tule mitään pitkää loruilua, kun en ole silleen kokenut kovin paljon "ongelmia"

Aloitetaan pikku altaasta, eli 240 litrasesta:
Noin vuosi sitten akvaario oli tuossa nurkassa melkein tyhjillään. Pari kasvia siellä täällä. Kesän mittaan sain harrastajilta todella hyviä kasveja. Kiitos siis teille akvaarioita harrastaville, jotka ovat minulle lähettäneet kasveja. Myös kaikille muillekin jotka suostuvat postittamaan eikä ainut vaihtoehto ole nouto. Niin taisi mennä vähän asian vierestä... mutta siis tuo kevät ja alku kesä viime vuonna oli sellasta sisustuksen opettelua. En meinannut saada millään akvaariosta hyvän näköstä. Talven mittaan kuitenkin tämäkin "ongelma" on ratkaistu ja olen tyytyväinen *koputtaa puuta* :mrgreen:

Nykyään ärsyttää tuossa altaassa argentiinanvesirutto, joka kasvaa mieletöntä vauhtia ja sitä saa pätkiä jatkuvasti, jos haluaa sen pysyvän suht hyvän näköisenä.

En myöskään viime keväänä saanut mitään kaupasta ostamaani kasvia kasvamaan paria kuukautta pitempään. Siinä apuun sitten tuli juuri ne muut harrastajat.

Viime syksyn tienoilla partamonnini ahdisteli muita kaloja todella pahasti. Ajoi pari monnistakin hengiltä. Ostin tuonne altaaseen sitten jälleen uuden kannon ja laitoin sen silleen limittäin tuohon toiseen kantoon vasten. Partis löysi vihdoin kodin ja ahdistelu jäi siihen. Oli muuten todella lähellä, että en pyydystänyt monnia pois ja tappanut.

Sitten siirrytään isoon (400l) akvaarioon.
Tuon akvaarion kanssa ei ole oikeestaan mitään kovin ärsyttävää tapahtunut...

Levät: Olen taistellut ahkerasti leviä vastaan. Nyt tuntuu, että ongelma on kuta kuinkin historiaa, mutta saa nähdä.

Hiekka: Viime kesänä laitoin akvaarioon ostettua hiekkaa (puhallus), mutta se alkoi tympimään silmissä ja kävin sitten hiekkamontulta hakemassa uudet hiekat.

Kasvit: Vaihtuivat samalla, kun tuo hiekkakin. Alkoi tulemaan korvistakin jättiläisvallua, kierteisvallua, vesiruttoa ja niitä kitukasvuisia rasvalehtiä.


Sitten en millään meinaa uskoa, että jos jokin ostamani kasvi ei menesty akvaariossani niin sitten se ei menesty. Tätä kuvaa hyvin, että olen ostanut 5 kertaa intianvesitähdikkiä! 3 kertaa rasvalehteä... onneksi en enään noita osta.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
Jorg
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1417
Liittynyt: 21:36, 21.02.2006
Akvaarioseurat: SMAS
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jorg »

- Likaiset lasit
- VIHREÄT letkut+osat, suodattimet sun muut härpäkkeet. Miks ne on aina VIHREITÄ?
- Kaikki muukin tekniikka altaassa, varsinkin vihreät... [}:)]
MKM
Senior Member
Senior Member
Viestit: 541
Liittynyt: 09:30, 23.08.2004
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MKM »

-ulkosuodattimen ulostuloputken levääntyminen (vaikkei se mihinkään näykään, mutta ärsyttää silti)
-pikkulimaska
-sotku ja sonta, jonka Arvoisa Isomman Altaan Kaunistus (L204) saa aikaan
-se että herttamiekkakasvit täyttävät toisen altaan eivätkä suostu kuin kitumaan toisessa
-toisessa altaassa on liian vähän kaloja
-se että isomman pytyn sisustus on vieläkin pahasti vaiheessa,
-se että en keksi mikä on toisen altaan kasvien kannalta se surullisenkuuluisa minimitekijä
tiger
Member
Member
Viestit: 381
Liittynyt: 13:55, 13.04.2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja tiger »

Ah avautumisen paikka ihan luvan kanssa :mrgreen:

- noi limanuljaska kotilot = muunnoslimakotilo? Niitä on melkein joka altaassa!
- Pikkulimaska- sitäkin löytyy ja se sen haaviminen joka keleen kerta on kyllä puuduttavaa..
- etulasin levä 200 l.
- ison altaan yksi putki pitäis vaihtaa, että sais luonnollisemman värin altaaseenkin= rahapula todella paha
- katkarapujen katselun vaikeus= Täällä altaassa on hong kong katkarapuja- niin missä?
- 100 litrasen suodatinongelma: suodatin liian voimakas, ravut kyllä tykkää, mutta entä ne kasvit jotka viistää melkein maata. huoh.
- isoon altaaseen haalittu liian monta kasvilajia sisältävä kokoelma ja jatkuva ongelma virtausten vuoksi asetella kaikki köynnöstävät ettei ne kaikki taivu.
- ison altaan kalat- siellä näyttää pahimmilllaan olevan vain inkkareita+ vedenvaihdon jälkeen monnisia. Missä muut kuten lasimonnit ovat. Vieraat kyselee, että kasvipurkkikos sulla vaan täällä on. Just joo.
- Pikkuisen merivesinanon moonet ongelmat joista suurin on sen pieni koko ;)
- tuleva kylppäriremppa- mitenkähän vedenvaihtojen käy ja kuinka kauan tuo remppa kestää???? Kukaan ei tunnu tietävän.

Niin- siinäpä niitä
Imujon
Junior Member
Junior Member
Viestit: 118
Liittynyt: 14:50, 02.04.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Imujon »

Ah, ihana päästä avautumaan :)

1) Myrkynvihreät ulkosuodattimen osat

2) Kasvit joita saa olla koko ajan karsimassa

3) Plekon pökäleet
wantukka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1473
Liittynyt: 17:43, 21.04.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Miten minä unohdin likaiset lasit... siis ne lasit on ulkoapäin aika kuolassa ja ropakossa.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
mamaxxx
Starting Member
Starting Member
Viestit: 41
Liittynyt: 21:48, 04.01.2006
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mamaxxx »

Ehdottomasti ärsyttävintä, raivostuttavinta ja turhauttavinta [}:)] [}:)]
on seeprakirjoparin jatkuva kaivaminen!!!
Nuoripari kaivelee hillittömiä kraatereita, kasvit pyörii pinnalla,
eikä minun "vaivalla" istuttamani kasvusto saa lainkaan
kunnioitusta osakseen :(
Lasit on myös jatkuvasti täynnä pieniä sormenjälkiä ja roiskeita,
viehättävää... :P
3v. komentaa sohvalla makaavaa isäänsä - "nyt tottelet"!
Iskä siinä ihmeissään -" mä olen kyllä aikuinen, ketäs mun muka pitäis totella"?
3v. -" no äitiä."
Tanja M.
Junior Member
Junior Member
Viestit: 175
Liittynyt: 10:15, 28.03.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tanja M. »

Itellä on ongelmaksi muodostunut se, että aina kun saa toisen akvaarion oikein nätiksi, niin toinen näyttää sen rinnalla tosi rupuselta... ja eihän siihen auta sitte muun kun pitää toisesta akvaariosta siirtää toiseen jotain nättiä. Ja lopulta taas toinen näyttää toista paljon rumemmalta, ja siirtely toiseen suuntaan alkaa... Nyt on ollut mietinnässä josko hankkisi taistelukalalle ja tetroille oman akvaarion, ja antaisi kotiloiden rauhassa toteuttaa itseään keskenään. Tämä sitten toisaalta tietäisi sitä että saisi vekslata kasveja kolmen eri akvaarion välillä...

Ärsyttäväksi olen kokenut myös karttulehden joka välillä on oikein kaunis ja sitten yhtäkkiä rupsahtaa kummallisesti. Miksei se voi kasvaa aina yhtä nätisti?

Sitten ärsyttävää on myös tuo kirjomonnisten parvi. Aina iltaisin kun olen itse väsynyt ja akvaarion valot on jo sammumassa, ne aloittavan näyttävän joukkotanssin 8O . Samaa ne tekevät myös silloin kun telkkarista tulee joku elokuva. Mutta silloin kun itse menen katsomaan akvaariota ne möllöttävät jossain nurkassa tylsistyneen näköisinä. Huomionhakua?
aquamarina
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1451
Liittynyt: 18:46, 28.07.2005
Paikkakunta: oulu/Kempele

Viesti Kirjoittaja aquamarina »

Perunpa pikkuisen omia sanojani, vaihdoin loisteputken niin kasvit ei näytäkään kituvan, se ruskee sävykin niistä katosi. Että ei se loisteputki sitten kestäkään hyvänä puoltatoista vuotta.
Zessu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 592
Liittynyt: 20:47, 01.06.2005
Paikkakunta: Maksjoki (Lohja)

Viesti Kirjoittaja Zessu »

"Ärsyttävintä" on rehottavat, tottelemattomat kasvit, jotka kasvaa mihin suuntaan huvittaa ja monta kymmentä senttiä viikossa. Muuton yhteydessä vappuna sinkosin pari ämpärillistä kompostiin ja hankin paljon matalia hidaskasvuisia kasveja tilalle, josko ne olisi tottelevaisempia :P
-Ansku
tellie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 569
Liittynyt: 20:12, 11.01.2005
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja tellie »

-Pikkulimaska! Tälläkin viikolla olen kahminut sitä useamman älyttömiä määriä pois. Sietäisi hävittää koko sonta.

-Kuriton riccia. Mikseti se voi pysyä siinä, mihin minä se sidon, häh? Mikä on niin vaikeaa?

-Partamonnin kakkelot pitkin allasta. Laitan kohta vaipan sille :P
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Höpötys
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1008
Liittynyt: 15:47, 23.07.2005
Paikkakunta: vsa

Viesti Kirjoittaja Höpötys »

Jess, saa valittaa :mrgreen: !

-levät
-likaiset lasit
-liian nopeasti kasvavat kasvit, voi kuin ne voi pysyä hyvän näköisinä/kokoisina puskina
-liian hitaasti kasvavat kasvit, erityisesti miekat
-liian korkeaksi kasvanut ruskomelalehti
-aina kun olen saanut kaikki 3 allasta edustuskelpoisiksi, niin kukaan ei tule kylään todistamaan sitä :twisted: . Sitten kyllä kyläillään joukolla, kun altaat on leväisiä ja muistuttavat lähinnä viidakkoa.
-valot, liian vähän putkia
-omenapuun oksa, mikä on likoamassa ja haisee niin pahalta, ettei wessaan voi mennä, altaaseen päästyään on kyllä varmasti upea.
-vedenvaihto ajankohdat tulee liian nopeasti
-tahtoo lisää kaloja ja erityisesti kasveja, vaikka alttaat täynnä niitä
-rahan/tilan puute, kaikkea kivaa ei voi ostaa
:frown:
-hiekkaa on liian vähän altaissa, kasvit ei meinaa pysyä kiinni ja pengerrykset saa unohtaa (50 kg hiekkaa tulossa apuun joskus)

Olikohan siinä kaikki, tuskinpa vaan :roll: .
Betula
Member
Member
Viestit: 405
Liittynyt: 17:44, 25.01.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Betula »

Upea topic. Lohdutti ihan mahdottomasti! :mrgreen:

Omat urputukset:

- Omenakotiloiden sisustusinto. Tein muutaman kerran pienehköistä kivistä kasan piikkisilmiä ajatellen (jos vaikka viihtyisivät muuallakin kuin juurakon takana), ja joka kerran ne kivet siitä leviteltiin. Samoin jos olen ankkuroinut pohjaan pienillä kivillä konnanputkea tai muuta, mikä ei ota juurtuakseen, niin varmasti pitää tutkia mitä juuri niitten kivien alla on. Pieni juurakkokin on nyt pysyvästi eri asennossa, kun se paremman näköisestä asennosta kaadettiin...

- Rumat kasvit. Tosin mies juuri eilen kehui, miten hyvän näköinen 180-litrainen nyt on. Hyvä kun jollekin kelpaa.

- 60-litraisen vesi värjäytyy muutamassa päivässä ruskeaksi, ilmeisesti juurakko aloitti uudestaan veden värjäämisen. Hiekkapohja tukkeutuu kierteisistä huolimatta, ja jos sitä ruoppaa sormilla niin saviturvepallerot leviävät. Joku siellä hiekassa kyllä siirtelee niitä palleroitakin, kun niitä löytyy sellaisistakin kohdista, missä ei ole kasveja.

- Veteen saa lykätä melkein päivittäin ruokasoodaa ja kipsiä, että omppujen kuoret pysyisivät kunnossa. Välillä en tajunnut lisätä kuin vedenvaihdon yhteydessä, ja sen näköisiä vanhat omput sitten ovatkin. Korallimurska nostaa GH:ta vain jos vesi on hyvin hapanta - kun saa pH:n kohdalleen niin siitä ei ole mitään apua.

- Kummankin akvaarion kalasto on alapainotteinen, pintakerroksessa ei liiku kukaan. Kumpikin akvaario on myös sen verran täynnä, että ihan hyvällä omallatunnolla en pintaparvea pysty hankkimaan.

- Ostin kelluvan poikasaltaan kuparimonnisten kasvatusta varten, ja nyt ainoa kuparimonnisnaaras, joka kutee, on se jolla on mutka pyrstössä.

- Nyt kun olen työttömänä niin ei ole rahaa uusiin akvaariohankintoihin.

Aaah. Jatketaan toiste!
2marjaa
Senior Member
Senior Member
Viestit: 530
Liittynyt: 16:58, 05.01.2006
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Lappi

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Täytyy munki jatkaa:
Nämä selvästikin kaikkien riesat, köynnöskasvit. Ku ne kasvattaa niitä juuria suunnilleen joka nivelen kohdalta! Ärsyttävän näköistä. Onko ravinnepuolella joku vika vai tekeekö kaikilla näin? [:I]
Miksi, oi miksi menin laittamaan vielä tuohon uusimpaan altaaseen pikkulimaskaa(Niin, varjostamaan rapulaa.A-kilpukka ois riittäny...)!? Just äsken kirvasin kun kauhoin sitä isosta altaasta pois ja haaviin tarttui aina joku köynnöskasvin latva...
Ja voihan peeveli ku en perustaessa laittanu kunnon pengerryksiä, nyt jälkikäteen täytyy alkaa laitteleen ja repiin kasvit uutta asettelua varten.
-uusio-harrastaja-
SepiMies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 207
Liittynyt: 20:13, 19.09.2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja SepiMies »

-Turun vesi (onneksi mennään jo parempaan päin :) )
-Argenttiinan vesirutto (kasvaa niin nopeasti, että ei ehdi "juurtua" --> kelluu virran mukana pinnassa)
-Alhaalta paistava aurinko
-Kaikki levät, erityisesti tupsu-, pii-, rihma- ja sinilevä
-Keskellä yötä ilmastamaan innostuva poikasaltaan suodatin
-Kaikki muut kotilot paitsi kierteiset

Ratkaisuja olisi tosiaan olemassa, mutta motivaatio kateissa :? .
palmu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 44
Liittynyt: 11:05, 07.08.2002
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja palmu »

- Levän liiallinen kasvu altaassa.
- Öljymäinen kalvo veden pinnalla, jota saa olla kokoajan poistamassa. Sen kanssa palaa hihat kyllä aivan justiinsa.
Jos olet pieni puu tuulisen mäen rinteellä, niin ole kaikkein paras pieni puu juuri sillä paikalla.
marjo77
Member
Member
Viestit: 498
Liittynyt: 13:42, 10.02.2006
Paikkakunta: äänekoski

Viesti Kirjoittaja marjo77 »

palmu kirjoitti: Öljymäinen kalvo veden pinnalla, jota saa olla kokoajan poistamassa. Sen kanssa palaa hihat kyllä aivan justiinsa.
Sama homma oli mulla mutta johtuu liikaruokinnasta ja on proteiinikalvo. Tämän tiedon kuin itsekkin sain niin loppui kalvon kanssa hermoaminen kun vähensin ruokintaa.
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Tallulah
Senior Member
Senior Member
Viestit: 637
Liittynyt: 14:59, 01.07.2005
Akvaarioseurat: Akvaarioharrastajien nettiseura
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tallulah »

irkku82 kirjoitti:-Ennen monimetallien saapumista, kansilasien ja loisteputkivalaisimen nostaminen pois tieltä.
-Liian nopeasti kasvavat kasvit, saa olla joka viikko karsimassa.
-Väärät kotilot, jotka järsii kasveja.
-Veden haihtuminen, näyttää rumalta.
-Sisustus aina jotenkin huonosti, olen ehkä liian täydellisyyden hakuinen.
-Konnanputki ei pysy, ei sitten millään hiekkapohjassa.
-Levät, levät ja vielä kerran levät!
Irkku se vei melkein sanat suustani! :D Tässäpä mun inhokkilista:

- Kansilasien ja valaisimien siirtely etenkin ison altaan kohdalla vettä vaihdettaessa.
- Partis, joka on mieltynyt miekkakasviin.
- Veden haihtuminen
- Konnanputki ei meilläkään pysy millään 128 litraisen pohjassa.
- Ja ne, ah niin ihanat, levät.
400 litraa vettä, 2x saksanpaimennin, 2x jättiläistuhatjalkainen, 1x viljakäärme, mies ja poika
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

- 112 litraisessa taistoaltaassa ei viihdy pintakasvit niin millään, joten pintakasvin virkaa toimittaa hillitön möykky hapsuruohoa, joka tietenkin ajautuu aina etureunan 'koristeeksi'.. Oikeastaan sekin on ihan symppis möykky ja kalaset tykkää hengaa sen suojissa.

Ei muuta. :) Mutta mä olenkin just muuttanut ja siksi järjestänyt altaat uudelleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”