Alussa kaikki sujui hyvin, vedessä oli vaan vaaleita hiukkasia kun suodattimen ne levyt ei ollu vielä tarpeeksi tiivistynyt mutta niitä hiukkasia ei oo enää.
Alussa mulla oli sorapohja, mutta n. 3 viikon päästä perustamisesta vaihdoin hiekkaan. Sen jälkeen vesi oli vaalean sameaa noin viikon ajan. Sitten se muuttui vihreäksi. Lähdettiin viikoksi lomalle ja peitin akvaarion valkoisella lakanalla. Ja en tietenkään voinu antaa kaloille ruokaa.
Se ei auttanut mitään

Nyt oon sitten miettinyt syitä, että miten mun vedessä voi olla niin paljon ravinteita:
a) Akvaario on 1 ja puolen metrin päässä ikkunasta =olen peittänyt ikkunanpuoleisen lasin ja aurinkoisella säällä oon sammuttanut toisen tai molemmat loisteputkilamput.
b) Akvaariossa on kaksi loisteputkea, molemmat kasveille tarkoitettuja. Eli liian voimakas valaistus?
Käyn ostamassa tiistaina toisen sävyloisteputken, jos syy on tuossa.
Kalastohan tuohon ei vaikuta, mutta entä nitraatti? Sitä en ole mitannut.
Oon katsonu vanhoja keskusteluja tästä aiheesta, mutta kaikissa sanotaan vaan et:
1. paasto
2. akvan peittäminen viikoksi
yms.
Mutta noista kasvilampuista ei puhuta mitään..
Toivottavasti joku osaa auttaa?

Niin ja tuli vielä mieleen että mulla on ollu ulkosuodattimessa aktiivihiili sellanen musta levy. Eikös se tapa bakteereita? Voisiko se olla osasyyllinen?