Hyvä synnytysallas
Valvoja: Moderaattorit
-
ilopilleri
- Starting Member

Hyvä synnytysallas
Elikkäs minulla on yksi synnytys allas mutta, se on siitä huono että poikaset pääsevät nousemaan suojaritilikön läpi emon olottuville ja tämä on napsinut lapset suihinsa. Onko kellään kokemusta todella hyvästä synnytys altaasta? Joka olisi hiukan turvallisempi poikasille.
-
Kirjoplatynen
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
mutta siellähän se emo syö ne myöskin.... sillä on nimittäin siellä enempi tilaa syödä... tai minulla ainakin se söi niitä sitä mukaa kun teki lisää*Miracle* kirjoitti:Oma akva! Kun poikaset on syntyneet, emo pois!
-
marbleangel
- Junior Member

Ja yhtenä hyvänä lisänä tuohon poikaslaatikkoon on laittaa sinne pohja-osaan kasvillisuutta. Itse laitan milliksille karvalehteä ja/tai vedensuosikkia. Suurin osa vauvoista ainankin kestänyt näin oikealla puolella!
Olen laittanut pari oksaa myös emon puolelle antamaan jonkinlaista mukavuutta ja suojaa. 
Itse olen kotikonstein väsännyt poikasakvaarion.
Tarvitset:
pitsi kangasta
kaksi suoraa keppiä, tai vahvaa rautalankaa
ohutta rautalankaa, tai vahvaa lankaa
poikasaltaan n40l
tee näin: leikkaa pitsikankaasta sopivankokoinen suikale, jonka molemmat päät ompelet kiinni puukeppeihin, tai vahvaan rautalankaan, ohuella rautalangalla, tai vahvallalangalla. Hökötys muistuttaa sulkapalloverkkoa. Sitten upotat sen poikasakvaarioon niin, että verkon reunat yltävät akvaarion molemmin puolin. Voit kiinnittää verkon sinitarralla lasiin kiinni. Pohjalta verkko on hyvä peittää runsaalla määrällä hiekkaa. Sitten vaan synnyttävä toiselle puolen verkkoa. Kätevää ja toimivaa!
Tarvitset:
pitsi kangasta
kaksi suoraa keppiä, tai vahvaa rautalankaa
ohutta rautalankaa, tai vahvaa lankaa
poikasaltaan n40l
tee näin: leikkaa pitsikankaasta sopivankokoinen suikale, jonka molemmat päät ompelet kiinni puukeppeihin, tai vahvaan rautalankaan, ohuella rautalangalla, tai vahvallalangalla. Hökötys muistuttaa sulkapalloverkkoa. Sitten upotat sen poikasakvaarioon niin, että verkon reunat yltävät akvaarion molemmin puolin. Voit kiinnittää verkon sinitarralla lasiin kiinni. Pohjalta verkko on hyvä peittää runsaalla määrällä hiekkaa. Sitten vaan synnyttävä toiselle puolen verkkoa. Kätevää ja toimivaa!
-
*Miracle*
- Member

Mulla platy synnytti ihan seura-akvassa. Toista odottelin synnyttäväksi ja synnytys/poikasaltaassa. Hämmästyin kun pikkukaloja uiskenteli sen ulkopuolella!
Joku muista oli siis salaa poikinut. Ja vinkkiin, poikaset säilyivät siellä hengissä kun pinta täynnä pistiaa! Niiden seassa uiskenteli ja pysyivät piilossa muilta kaloilta. 22 kappaletta poikasia pyydystin 49 litraiseen vauva-akvaani, hyvin päristelevät siellä marmorirapuvauvojen kanssa joita kahdeksan jäljellä etsimässä uutta kotia.
Edit: Parempi keksintö, altaan pohjalle suodatinmassa makaroneja, poikaset mahtuu juuri turvaan!
Edit: Parempi keksintö, altaan pohjalle suodatinmassa makaroneja, poikaset mahtuu juuri turvaan!
-
Kirjoplatynen
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
-
marbleangel
- Junior Member