Hyvä synnytysallas

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ilopilleri
Starting Member
Starting Member

Hyvä synnytysallas

Viesti Kirjoittaja ilopilleri »

Elikkäs minulla on yksi synnytys allas mutta, se on siitä huono että poikaset pääsevät nousemaan suojaritilikön läpi emon olottuville ja tämä on napsinut lapset suihinsa. Onko kellään kokemusta todella hyvästä synnytys altaasta? Joka olisi hiukan turvallisempi poikasille.
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Oma akva! Kun poikaset on syntyneet, emo pois! :mrgreen:
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

*Miracle* kirjoitti:Oma akva! Kun poikaset on syntyneet, emo pois! :mrgreen:
mutta siellähän se emo syö ne myöskin.... sillä on nimittäin siellä enempi tilaa syödä... tai minulla ainakin se söi niitä sitä mukaa kun teki lisää 8O . Ja sen takia itse pidän sitä muovisessa poikas altaassa... Mulla ne vauvat eiainakaan nouse ylös kun ne möllöttämällä jöllöttää paikoillaan...
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marbleangel »

Ja yhtenä hyvänä lisänä tuohon poikaslaatikkoon on laittaa sinne pohja-osaan kasvillisuutta. Itse laitan milliksille karvalehteä ja/tai vedensuosikkia. Suurin osa vauvoista ainankin kestänyt näin oikealla puolella! [;)] Olen laittanut pari oksaa myös emon puolelle antamaan jonkinlaista mukavuutta ja suojaa. :roll:
aurora00
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja aurora00 »

Itse olen kotikonstein väsännyt poikasakvaarion.
Tarvitset:

pitsi kangasta
kaksi suoraa keppiä, tai vahvaa rautalankaa
ohutta rautalankaa, tai vahvaa lankaa
poikasaltaan n40l

tee näin: leikkaa pitsikankaasta sopivankokoinen suikale, jonka molemmat päät ompelet kiinni puukeppeihin, tai vahvaan rautalankaan, ohuella rautalangalla, tai vahvallalangalla. Hökötys muistuttaa sulkapalloverkkoa. Sitten upotat sen poikasakvaarioon niin, että verkon reunat yltävät akvaarion molemmin puolin. Voit kiinnittää verkon sinitarralla lasiin kiinni. Pohjalta verkko on hyvä peittää runsaalla määrällä hiekkaa. Sitten vaan synnyttävä toiselle puolen verkkoa. Kätevää ja toimivaa!
*Miracle*
Member
Member

Viesti Kirjoittaja *Miracle* »

Mulla platy synnytti ihan seura-akvassa. Toista odottelin synnyttäväksi ja synnytys/poikasaltaassa. Hämmästyin kun pikkukaloja uiskenteli sen ulkopuolella! 8O Joku muista oli siis salaa poikinut. Ja vinkkiin, poikaset säilyivät siellä hengissä kun pinta täynnä pistiaa! Niiden seassa uiskenteli ja pysyivät piilossa muilta kaloilta. 22 kappaletta poikasia pyydystin 49 litraiseen vauva-akvaani, hyvin päristelevät siellä marmorirapuvauvojen kanssa joita kahdeksan jäljellä etsimässä uutta kotia.

Edit: Parempi keksintö, altaan pohjalle suodatinmassa makaroneja, poikaset mahtuu juuri turvaan!
Kirjoplatynen
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kirjoplatynen »

marbleangel kirjoitti:Olen laittanut pari oksaa myös emon puolelle antamaan jonkinlaista mukavuutta ja suojaa. :roll:
Mulla ainakin kun laitoin emon puolelle oksia poikaset ampaisivat sinne ja kannibaali emo ne sitten söi... :|
marbleangel
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja marbleangel »

Suurimman osan kasveista laitankin sinne vauvojen puolelle! [;)] Lisänä vain pari oksaa mammalle eikä meillä ole millisten kanssa ollut ongelmia. :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”