Kuulostaako hyvältä?
Valvoja: Moderaattorit
Kuulostaako hyvältä?
Akvaarioni on:
128l
-lämpötila: 26c
-pH:7
-kH: 4
Sisustus:
-kaksi kantoa
-kookoksen kuoren puolikas
-keraaminen laivan hylky ja luola
Kasvit:
-suikeroalpi
-rönsynlilja (hyvin menestynyt, on ruvennut kasvattamaan jo rönsyjäkin, vaikka on kokoajan ja kokonaan veden alla.
-brasilian kääpiöruho
-vedensuosikki
-intianvesi tähdikki
-kääpiömelalehti
-ruskomelalehti (vihreä muoto)
Kalasto
-pieni partamonni
-kolme pientä piikkisilmää.
KYSYMYS:
Mitä kaloja, kasveja somisteita itse lisäisit? Kaloja olen tällä palstalla jo aika moneen kertaan jo pohdiskellut. Mutta laittakaa omat mielipiteenne.
128l
-lämpötila: 26c
-pH:7
-kH: 4
Sisustus:
-kaksi kantoa
-kookoksen kuoren puolikas
-keraaminen laivan hylky ja luola
Kasvit:
-suikeroalpi
-rönsynlilja (hyvin menestynyt, on ruvennut kasvattamaan jo rönsyjäkin, vaikka on kokoajan ja kokonaan veden alla.
-brasilian kääpiöruho
-vedensuosikki
-intianvesi tähdikki
-kääpiömelalehti
-ruskomelalehti (vihreä muoto)
Kalasto
-pieni partamonni
-kolme pientä piikkisilmää.
KYSYMYS:
Mitä kaloja, kasveja somisteita itse lisäisit? Kaloja olen tällä palstalla jo aika moneen kertaan jo pohdiskellut. Mutta laittakaa omat mielipiteenne.
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Onhan sinulla hiekkaa pohjalla, piikkisilmät pitävät hiekan kaivamisesta? Piikkisilmien määrää voisit lisätä, minkäkokoinen altaan pohja on? Semmoiset 5 piikkisilmää lisää voisi olla ihan ok, riippuu tietenkin siitä pohja-alasta ja piilopaikkojen määrästä.
Minua jäi epäilyttämään rönsylilja, olikos se myrkyllinen?
Minua jäi epäilyttämään rönsylilja, olikos se myrkyllinen?
Pehmokalojen kotisivu: https://sites.google.com/site/pehmokala/
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS
Rönsylilja ei ole myrkyllinen. Minä laittaisin mustaneon- ja kardinaalitetroja, taistelukalakoiraan tai pienen rihmakala pariskunnan lisäksi. Piikkisilmiä muutama lisää.
Meillä oli vastaava kalasto saman kokoisessa, runsaskasvisessa altaassa. Oli kaunis katsella.
Meillä oli vastaava kalasto saman kokoisessa, runsaskasvisessa altaassa. Oli kaunis katsella.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Parvi punapääbarbeja (8 kpl), kerritetroja (8 kpl) ja trio murisijarihmakaloja.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Piikkisilmiä muutama lisää ja 7-8 marmoritapparakalaa, noin 15 sinineontetraa ja saman verran hehkurasboroita. 

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Siis mitä, mitä, viihtyykö rönsylilja kokonaan veteen upotettuna? Itsellä ne on tehnyt niin paljon poikasia, että voisi muutaman taimen iskeä vaikka altaaseen. Ja suikeroalpikin viihtyy..?kirjoplaty kirjoitti:Minua jäi epäilyttämään rönsylilja, olikos se myrkyllinen?
*löysinkin jo vastauksen kymysykseeni
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)