Akvaariolasien hinnoista Suomessa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Akvaariolasien hinnoista Suomessa

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Kaverini soitteli tänään ja sanoi käynneensä kyselemässä lasien hintoja täällä kuopiossa. 8 mm lasi 660 mk/neliö. 10 mm lasi 1100 mk/ neliö.

Tuntuu olevan lasien hinnat täällä kohdallaan...

Tiedätkö sinä omanpaikkakuntasi lasien hinnoista jos tiedät niin laittaisitko tänne vertailun vuoksi.

Samaan hengenvetoon, myydään akvaarionlasit altaan koko 3000 x 750 x 800 mm. 12 mm uutta kotimaista lasia. Voin myydä tuolla 8 mm ylempänä esitetyllä hinnalla/neliö...

Tämä lasien myynti on sitten huuli...



-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Kaverini soitteli tänään ja sanoi käynneensä kyselemässä lasien hintoja täällä kuopiossa. 8 mm lasi 660 mk/neliö. 10 mm lasi 1100 mk/ neliö.

Tuntuu olevan lasien hinnat täällä kohdallaan...

Tiedätkö sinä omanpaikkakuntasi lasien hinnoista jos tiedät niin laittaisitko tänne vertailun vuoksi.

Samaan hengenvetoon, myydään akvaarionlasit altaan koko 3000 x 750 x 800 mm. 12 mm uutta kotimaista lasia. Voin myydä tuolla 8 mm ylempänä esitetyllä hinnalla/neliö...

Tämä lasien myynti on sitten huuli...
Lasit maksaa ihan homona. Itse kun hankin kansilasit akvaariooni, jotka myöhemmin onnistuin järjestelmällisesti hajottamaan yksi kerrallaan, niin kiersin 10 eri liikettä pk-seudulla. Hinnat 3:lle 4 mm kansilasille vaihteli 130-350 markan välillä.
Skroik
Senior Member
Senior Member
Viestit: 678
Liittynyt: 02:37, 26.09.2001
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Skroik »

kiersin 10 eri liikettä pk-seudulla. Hinnat 3:lle 4 mm kansilasille vaihteli 130-350 markan välillä.

Oliskohan se pk-lisä lasien hinnoissakin...

En tiedä minkä kokoista kansilasia sulla 3 kpl on, mutta omaan altaaseeni sain 4 mm lasit (2 kpl) 40 mk.

Onhan ne hinnat tietysti täällä pk-seudun "rajamaillakin" voineet nousta...
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Skroik kirjoitti:
kiersin 10 eri liikettä pk-seudulla. Hinnat 3:lle 4 mm kansilasille vaihteli 130-350 markan välillä.

Oliskohan se pk-lisä lasien hinnoissakin...

En tiedä minkä kokoista kansilasia sulla 3 kpl on, mutta omaan altaaseeni sain 4 mm lasit (2 kpl) 40 mk.

Onhan ne hinnat tietysti täällä pk-seudun "rajamaillakin" voineet nousta...
Onneksi saan 4-6 mm lasia kohtuuhintaan 0-5 mk/neliö...

Ja vielä määrämittaan leikattuna mutta hiominen jää itselleen..

Noilla neliöhinnoilla hioo itse mielellään.



-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Sähän voitkin sitten välittää mulle tohon 50*50*50 tulevaan karanteeni/kutu ym akvaarioon 6 mm lasit eli 5*0,5*0,5=1,25 neliötä=6,52mk=vähän reilu Euro. Voin haettasessa pyöristää lähimpään tasaeuroon niin saat vähän hyvän miehen lisää Ja vaikka ottaa samalla uudet kasilasit hajotettavaksi.

Edit - Viesti palautettu, kun ensin itse kämmelsin sen kanssa. Sorry.




Muokattu - Timppa on 25/10/2001 10:56:48
TiHe
Rekihurja
Rekihurja
Viestit: 1926
Liittynyt: 13:00, 02.09.2002
Paikkakunta: Kuopio Finland

Viesti Kirjoittaja TiHe »

Sähän voitkin sitten välittää mulle tohon 50*50*50 tulevaan karanteeni/kutu ym akvaarioon 6 mm lasit eli 5*0,5*0,5=1,25 neliötä=6,52mk=vähän reilu Euro. Voin haettasessa pyöristää lähimpään tasaeuroon niin saat vähän hyvän miehen lisää Ja vaikka ottaa samalla uudet kasilasit hajotettavaksi.
Kokeillaanhan uudestaan rkele..

Tätä minä juuri pelkäsinkin...

Ei olisi pitänyt rueta elvistelemään...

Mutta kun tavara kulkee kädestä toiseen ja jokainen ottaa siitä voittoa 100 % Mutta minäpä en olekkaan niin ahne jos lasit sinulle hommaan niin en ota kun 6 x 4,7 % 0,5 litraisia Päärynäsiidereitä...

Ajattele en ole ahne busines mies tyydyn 6 x 4,7 % = 28,2 % katteeseen...





-------------------------
Ystävät saa valita itse, sukulaiset valitsee piru.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1156
Liittynyt: 20:58, 17.09.2001
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

Kokeillaanhan uudestaan rkele..

Tätä minä juuri pelkäsinkin...

Ei olisi pitänyt rueta elvistelemään...

Mutta kun tavara kulkee kädestä toiseen ja jokainen ottaa siitä voittoa 100 % Mutta minäpä en olekkaan niin ahne jos lasit sinulle hommaan niin en ota kun 6 x 4,7 % 0,5 litraisia Päärynäsiidereitä...

Ajattele en ole ahne busines mies tyydyn 6 x 4,7 % = 28,2 % katteeseen...
Elvistely on pahasta..rankaisu tulee äkkiä Tosin toi mun toinen akvaario on ikuisuusprojekti koska mulla on 12 kiekkoa tossa purkissa eli lisää ei tule (=ei tarvi karanteenia jo purkissa oleville kaloille) ennen kuin tankki venyy lisää pituutta,korkeutta ja syvyyttä. Mikä kylläkin voi olla seuraava päähänpisto.

koskas se konjakin litkiminen ja sikarin polttelu on loppunut...
Mirkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 12:04, 20.09.2001

Viesti Kirjoittaja Mirkku »

Nurkista löytyi ilmaisella paljon kasvihuoneen seinälasia ja siitä sitten siippa vain töihin. Eli altaassa oli alunperin ollut 2 peitinlasia ja toinen puuttui, joten toinen sitten tehtiin. Nooo, oli vähän ongelmia leikkaamisen kanssa, mutta suomalainen sisu menee läpi harmaan kiven! Lasin.

Monella saattaa olla nurkissa lojumassa tällaisia laseja, jos ne ovat siistejä ja ilmaisia, ei huono vaihtoehto.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”