Oonko niin väsynyt etten vain yksinkertaisesti tajua, vai onko blondius iskenyt pahemman kerran päälle..? En kyllä löydä yhtään kohtaa missä ketjun aloittajaa kehotettaisiin
luopumaan monnisista, ennekuin hän itse "aiheesta" kirjoittaa.
Minusta häntä ainakin kannustettiin hankkimaan niitä lisää tuolla Tallulahin kirjoitelmassa;
Jotenkin minun silmääni pistää ehkä vähän täysi pohja. Sinuna luopuisin plekoista ja ehkä jopa tavallisesta partiksestakin ja hankkisin lisää monnisia, vaikkapa kolmatta lajia tai sitten kasvattaisin edellisten parvien kokoa. Mutta en olekaan mikään plekojen suurempi ystävä, vaan parhaita pohjan puhtaana pitäjiä ovat mielestäni kiistatta monniset.
Itse kasaisin ehkä tälläisen kalasopan;
-6 lehtikalaa, joista jää kutupari tai kaksi (ennemmin hankkisin itse poikasesta ja kasvattaisin, kuin valmiin aikuisen joka ei ole välttämättä ennen elänyt kardinaalien kanssa ja saattaa mieltää nämä siksi ruuaksi. Itse poikasesta kasvatetut taasen ns. tottuvat elämään kardinaalitetrojen kanssa...spekulointia...)
tai parvi 6-8kpl pikkulehtikaloja.
-40-60kardinaalitetraa (tai esim. 30kardinaalia +20-30 kuparitetraa)
-tummaleväpleko
-albiinopartamonni pari
-10kpl albiinomonnisia
-10kpl kuparimonnisia
-10kpl black venezuela monnisia
Ketuttaa kuin pikkuoravaa pakkasella. Käpy on jäässä, hammas katki ja oksakin niin himskatin liukas. (Siistitty versio.)