Lehtikaloille kavereita 530 L akvaan?
Valvoja: Moderaattorit
Lehtikaloille kavereita 530 L akvaan?
Eli mitä suosittelette samaan akvaarioon? Montako lehtikalaa voi tuohon purkkiin laittaa? Käykö muut kirjoahvenet samaan akvaan?
Pidemmittä puheitta vinkkejä otetaan vastaan.
Pidemmittä puheitta vinkkejä otetaan vastaan.
No kyllä tuonne nyt ainakin kaksi pariskuntaa mahtuu jos eivät ole kovin aggressiivisia muukalasto esim
6 lehtikalaa josta valitaan sitten kaksipariskuntaa
30 punapäätetraa
15 monnista esim kupari, täplä, soma, panda tai vaikka leopardi
partis
ja ehkä joku rauhallinen ja keskikokoinen kirjoahven pariskunta siis 5-15cm
pohjalle hiekka ja paljon kasvillisuutta ja kantoja rajaamaan akvaariota niin saavat omat reviirit.
6 lehtikalaa josta valitaan sitten kaksipariskuntaa
30 punapäätetraa
15 monnista esim kupari, täplä, soma, panda tai vaikka leopardi
partis
ja ehkä joku rauhallinen ja keskikokoinen kirjoahven pariskunta siis 5-15cm
pohjalle hiekka ja paljon kasvillisuutta ja kantoja rajaamaan akvaariota niin saavat omat reviirit.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
Lehtikalojen seuraan sopii myös safiiritetrat ja kirsikkatetrat.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Maketzun suositukset ovat hyviä. Isommat tetrat ovat parempia, kun eivät mahdu niin helposti lehtikalojen suihin.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Tätä olen kyllä monesti kysynyt aikaisemmin mutta kovin kahdenlaisia vastauksia olen saanut joten kysytään vielä kerran. Sopivatko nuo punapäätetrat lehtikalojen kanssa? Itse olen hankkimassa lehtikaloja n. 350 litraiseen altaaseen ja punapäätetrat kiinnostaisivat. Jos siis hankin ensin punapäätetrat (kun altaassa olevien taistelukalanaaraiden takia en vielä lehtikaloja voi hankkia) ja antaisin niiden rauhassa kasvaa niin tulevatkohan syödyksi? Toinen vaihtoehto olisi tietenkin timanttitetra mutta punapää houkuttelisi kun pysyy niin kauniisti parvessa...
Tai sitten jätän keskiveden uimarit kokonaan pois ja keskityn noihin ahveniin ja pohjakalastoon (monnisia, haarniskamonneja...)
Tai sitten jätän keskiveden uimarit kokonaan pois ja keskityn noihin ahveniin ja pohjakalastoon (monnisia, haarniskamonneja...)
Kiitos vinkeistä
Miten nuo parvikalat, onko yksi parvi näyttävämpi kuin kaksi parvea? Vai loppuuko tila akvasta kahdelle parvelle? Olin ajatellut sellaisia 10-15 yksilön parvia.
Sopisiko sekaan joku vielä levänsyöjä?
Mikähän kirjoahven kävisi? Vai onko sekin luonnekysymys![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Sopisiko sekaan joku vielä levänsyöjä?
Mikähän kirjoahven kävisi? Vai onko sekin luonnekysymys
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)