Mikä monninen kuvassa?
Valvoja: Moderaattorit
Mikä monninen kuvassa?
Moisia monnisia tuli kaksi kappaletta 120l altaan mukana. Nyt asuvat 247litraisessa.

-
kylpyankka
- Advanced Member

- Viesti:
Kas tässä, parempaa en ole saanut.
http://i46.photobucket.com/albums/f150/ ... nniset.jpg
Muutettu iso kuva linkiksi - Lisa -
http://i46.photobucket.com/albums/f150/ ... nniset.jpg
-
Pelkkä aloittelija
- Senior Member

Helmimonninen? http://www.geocities.com/kristalsedai/helmimonninen.jpg
Uusin kuva monnisista. Jos yhtään auttaa lajin tunnistamiseen.
http://i46.photobucket.com/albums/f150/ ... ee15e6.jpg
http://i46.photobucket.com/albums/f150/ ... ee15e6.jpg
-
memma
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Ihan satavarmasti en sano, mutta näyttäisivätten punapääbarbeilta.tetranen_ kirjoitti:Ihan asiaan liittymättä, mitä ovat nuo kuvassa olevat musta-tummanpunaiset kalat?
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
Punapääparbeja ovat. Punaiset Koiraita ja valko-musta raidalliset naaraita. Pojat ovat tosi upeita kosioväreissään.
Mukavia kaloja, vilkkaita ja leikkisiä.
Lisäksi altaassa on Keltabarbeja, Pandamonnisia ja Partamonni, nuo vielä tunnistamattomat monniset, sekä yksi Revontulikala uros erakko. Tiedän että Revontuli on parvikala, mutta seuraa on ollut vähän vaikea saada. Niitä kun ei tunnu olevan missään myynnissä, eikä niistä löydy paljoa tietoa.( Faunattaren sivut luettu satakertaa läpi.)
Mukavia kaloja, vilkkaita ja leikkisiä.
Lisäksi altaassa on Keltabarbeja, Pandamonnisia ja Partamonni, nuo vielä tunnistamattomat monniset, sekä yksi Revontulikala uros erakko. Tiedän että Revontuli on parvikala, mutta seuraa on ollut vähän vaikea saada. Niitä kun ei tunnu olevan missään myynnissä, eikä niistä löydy paljoa tietoa.( Faunattaren sivut luettu satakertaa läpi.)
Täällä äänekoskella oli vajaa viikko sitten revontulikaloja tosi paljon myynnissä.En tiedä onko niitä enää mutta sillon oli paljon.
jotenkin olen edelleen sitä mieltä että monnisesi olisi korumonninen ja naaraita.Mulla on korumonnisisa ja muistaakseni se naaras on ton näköinen.Täytyypä kattoa aamulla ja varmistaa minkä näkönen se on kun nyt ei tule yhtään mieleen vaikka vähän aikaa sitten katoin sitä.
noi kaikki monnisten kuvat hämää silmää niin äly ei anna tajuta minkäs näköinen tyyppi siellä meillä olikaan...
jotenkin olen edelleen sitä mieltä että monnisesi olisi korumonninen ja naaraita.Mulla on korumonnisisa ja muistaakseni se naaras on ton näköinen.Täytyypä kattoa aamulla ja varmistaa minkä näkönen se on kun nyt ei tule yhtään mieleen vaikka vähän aikaa sitten katoin sitä.
noi kaikki monnisten kuvat hämää silmää niin äly ei anna tajuta minkäs näköinen tyyppi siellä meillä olikaan...
Jos lehmällä olisi pyörät se olisi maitoauto
Kävikös tässä nyt näin, että altaassani uiskentelee kaksi monnista joiden lajia ei kukaan tunnista?
No, ei sitten voi mitään, uiskennelkoon ja olkoon kaksin.
Tätä palstaa kun on toisaalla kehuskeltu kovasti.
Täällä kun on kuulemma NE harrastajat jotka tuntevat lajit parhaiten. Älkää ny tuottako mulle pettymystä. Kai nyt joku on tuollaisia ennenkin varmuudella nähnyt.
Ihan olivat ne Tampereelta hankkineet. Myyjä vain ei ollut tietänyt nimeä lajille tai sitten ostaja ei ollut sitä edes kysynyt. Tiedä häntä.
Olisi vain ollut kiva mahdollisesti hankkia muutama kaveri lisää jos olisi nimi löytynyt.
Minä kun en ite ole mikään monnistuntija.
No, ei sitten voi mitään, uiskennelkoon ja olkoon kaksin.
Tätä palstaa kun on toisaalla kehuskeltu kovasti.
Täällä kun on kuulemma NE harrastajat jotka tuntevat lajit parhaiten. Älkää ny tuottako mulle pettymystä. Kai nyt joku on tuollaisia ennenkin varmuudella nähnyt.
Ihan olivat ne Tampereelta hankkineet. Myyjä vain ei ollut tietänyt nimeä lajille tai sitten ostaja ei ollut sitä edes kysynyt. Tiedä häntä.
Olisi vain ollut kiva mahdollisesti hankkia muutama kaveri lisää jos olisi nimi löytynyt.
Minä kun en ite ole mikään monnistuntija.
-
millia
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
En ole varma. Eniten näyttävät parilinjamonnisilta (Corydoras bilineatus), mutta toisaalta kyljissä pitäisi silloin olla selvemmät raidat. Toisaalta taas voisivat olla aaltomonnisia (Corydoras undulatus), mutta niillä taas naarailla ei ole niin selkeää verkkokuviota pyrstön varressa ja koiraiden verkkokuviossa on liian suuret "silmät".
Voi olla että monnisesi ovat epätyypillisen värisiä, ovat jotain nimeämätöntä lajia, risteytyksiä tms.
Voi olla että monnisesi ovat epätyypillisen värisiä, ovat jotain nimeämätöntä lajia, risteytyksiä tms.
-
Fakkenoo
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: HAS
Tuo oikean puoleinen saattaisi kyllä olla kiiltomonninen. Tiistaina kävin hakemassa parven jatkoa Akvaariokeskuksesta. Eri yksilöillä näkyy hieman tuo kuviointi vaihtelevan. Sielläkin oli erikuvioisia samassa altaassa. Omilla entisilläkin on hieman eri kuviointi, kun uusilla.
"Elä elämäsi hymyillen, hymyillen läpi kyynelten"