Omenakotilot
Valvoja: Moderaattorit
Omenakotilot
Minulla on 250 litran akvaario. Olen ollut jo pidemmän aikaa kiinnostunut ompuista, mutta, mutta veden PH on ainoastaan 6,3-6,8.
ja kovuus on ainoastaan noin 3, eli kumpikaan arvo ei ole sopiva niille.
Kipsillä ilmeisesti saisi veden kovuuden nostetuksi, mutta onko jotenkin hassua jatkuvasti nostaa kovuutta ? Ja sitten tietysti PH miten sitä nostetaan?
Kiitos etukäteen, jos joku viitsii valistaa.
ja kovuus on ainoastaan noin 3, eli kumpikaan arvo ei ole sopiva niille.
Kipsillä ilmeisesti saisi veden kovuuden nostetuksi, mutta onko jotenkin hassua jatkuvasti nostaa kovuutta ? Ja sitten tietysti PH miten sitä nostetaan?
Kiitos etukäteen, jos joku viitsii valistaa.
omput
Tällä hetkellä on neljä rihmakalaa, kolme miekkapyrstöä, saman verran platyjä,kahdeksan neontetraa, kuusi lyhtytetraa, kolme piikkisilmää, neljä leväbarbia, partamonni, kolme haarniskamonnia taistelukala-uros.
Joo, tiedän ,että kalasto on melkoinen sekasotku, eivät sovi vesiarvoiltaan
ja tässä pikkuhiljaa kun olen tähän hommaan perehtynyt olen korjaamassa tilannetta, aina kun löytyy sopiva paikka mihin antaa kaloja. Tässä on esimerkki myös diitä, kun luottaa myyjään kalavalinnoissa, eikä ole ottanut asioista tarpeeksi selvää ajoissa.
Varsinkin, kun tämä homma on muuttunut parissakymmenessä vuodessa melkoisesti, sen verra aikaa on edellisestä akvaariosta.
Mutta se soodan käyttö. Onko se asiallista alkaa sitä käyttämään jatkuvasti parin , kolmen omenakotilon vuoksi?
Entäpä se kipsin käyttö?
Toinen vaihtoehto olisi tietysti pieni akvaario ompuille, mutta sille ei ole oikein tilaa.
Joten kiitos neuvoista. Edelleen otan niitä vastaan
Joo, tiedän ,että kalasto on melkoinen sekasotku, eivät sovi vesiarvoiltaan
ja tässä pikkuhiljaa kun olen tähän hommaan perehtynyt olen korjaamassa tilannetta, aina kun löytyy sopiva paikka mihin antaa kaloja. Tässä on esimerkki myös diitä, kun luottaa myyjään kalavalinnoissa, eikä ole ottanut asioista tarpeeksi selvää ajoissa.
Varsinkin, kun tämä homma on muuttunut parissakymmenessä vuodessa melkoisesti, sen verra aikaa on edellisestä akvaariosta.
Mutta se soodan käyttö. Onko se asiallista alkaa sitä käyttämään jatkuvasti parin , kolmen omenakotilon vuoksi?
Entäpä se kipsin käyttö?
Toinen vaihtoehto olisi tietysti pieni akvaario ompuille, mutta sille ei ole oikein tilaa.
Joten kiitos neuvoista. Edelleen otan niitä vastaan
Re: omput
No eipä se oikein ole, kun on neontetroja ja muita pehmeän veden kaloja. Sitten kun kalasto on sopiva voi omppuja hankkia ja ruveta kovettamaan vettä.kyselijä kirjoitti:Mutta se soodan käyttö. Onko se asiallista alkaa sitä käyttämään jatkuvasti parin , kolmen omenakotilon vuoksi?
Entäpä se kipsin käyttö?
96l+38l+20l
Se on seepiasta (mustekalan tapainen) otettu suomu, käytetään kalkinlähteenä kotiloilla, matelijoilla ja linnuilla.. Täällä on ainakin pienemmät kotilot älynneet syödä sitä. Saattaa kasvattaa hieman kovuuttakin, muttei mitenkään erityisesti. Mielestäni ainakin omenakotiloilla se veden kovuus on paljon tärkeämpi kalkinlähde kuorelle kuin seepiansuomu..