Kaikki mun ihanat 7 litraa etsii asukkia!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Joo, mulla on nykyään kultakala maljassa :twisted: .
Kuva

Toimii siis kolikkokuppina ja seassa on kuminen kultakala. Helppo hoidokki. Päädyin tähän koska malja on a) hioutunut ihan sameaksi sisältä ja b) lasissa on kuplia kamalasti eli pian olisi 7l vettä lattialla ja c) loppuu se sukulaisten ym. ikuinen "mixei suloo kultakalaa"-rallatus. Toimii se näinkin!
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
kirjoplaty
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1687
Liittynyt: 15:57, 13.11.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kirjoplaty »

No voih..sitä paitsi, ei se anubias ainakaan täällä ole ikinä levääntynyt, siitä pitää huolen lukuisat kehäkotilot.

Sain tästä ketjusta ihan hirveen inspiksen, että laitan takuulla pystyyn tuolta yhden maljan ja sinne jonkun kasvin myös. Mitäs jos rupeis kasvattamaan jaavansammalta siellä, kun se ei kuitenkaan ole mikään kauhean iso. Sitten sieltä voisi karsia sitä sammalta pääaltaaseen somistukseksi ja piikkisilmien iloksi.
Mikael
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1138
Liittynyt: 15:11, 30.10.2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikael »

Ei muuta kuin tekemään tällainen merivesiallas niin kuin ealex teki aikoinaan.
http://ealex.aqua-web.org/Nano/pc110162.htm

Alexin kippo oli 'vain' 6 litrainen. :D
7330
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5990
Liittynyt: 16:45, 25.08.2002
Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 7330 »

Mulla oli kesän ajan tuollainen arviolta 5 litran pallomalja pöydällä. Ilman erillistä valoakin karvalehti, jaavansammal ja pistia kasvoivat siellä mukavasti, ja joku pätkä jaavansaniaistakin taisi olla. Asukkeina siellä oli kotiloita neljää lajia plus kaikkea epämääräistä mitä tuli lammikkoveden mukana, kun säilytin hyttysentoukkia siellä. :roll: Tosi kaunishan se oli, varsinkin kun pohja koostui ruusukvartsista ja mustista pikkukivistä.

Tuollainen pikkupurkki on erittäin lahjakas likaantumaan, vaikken edes ruokkinyt kotiloita kuin ehkä kerran kuussa. Aina välillä sai tyhjentää koko purkin, pestä kivet pohjalta ja sitten kasata koko jutun uudestaan.

En enää ihmettele, mistä "amatööriakvaristit" ovat saaneet käsityksensä akvaarion suursiivouksesta ja kauheasta työmäärästä... :roll:
520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Adrianna kirjoitti:Joo, mulla on nykyään kultakala maljassa :twisted:
Oletko varma ettei tuo "kultakala" kärsi noin pienessä "akvaariossa" ?

:mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
siruli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 24
Liittynyt: 16:21, 19.09.2004

Viesti Kirjoittaja siruli »

Hih, meiltäkin löytyy kultakalamalja. Toimi entisessä elämässään boolimaljana, sittemmin muutettu ankkalammeksi.

Kuva

Pohjassa särö, ei viitsi enää laittaa mitään nestemäistä sisälle. :(
ansu75
Senior Member
Senior Member
Viestit: 830
Liittynyt: 01:07, 19.09.2005
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ansu75 »

Anopin kalamalja onkin puutarha:Kuva

Mä laitoin tällaisen purkin pystyyn eilen illalla:Kuva
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
mollylady
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1084
Liittynyt: 01:30, 03.09.2006
Paikkakunta: pks

Viesti Kirjoittaja mollylady »

Mikael kirjoitti:Ei muuta kuin tekemään tällainen merivesiallas niin kuin ealex teki aikoinaan.
http://ealex.aqua-web.org/Nano/pc110162.htm

Alexin kippo oli 'vain' 6 litrainen. :D
Nyt kun tätä topiccia nosteltiin, luin tuosta 'pikoriutasta' :D ja alkoi kovasti kiinnostamaan.

Onko oikeasti mahdollista tehdä merivesiallas noin pieneen tai vaikka parikymmen litraiseenkin purkkiin, ilman vakavia ongelmia? Kuinka ihmeessä saa ne arvot pidettyä kohdallaan? Hommataanko ton viereen ehkä ala-allas? Ja millainen valaistus pitäisi olla noin pieneen purkkiin, jossa on koralleita?

öh.. Mä en ole vakuuttunut mun kyvyistä pitää tuollaista, mutta on niin upean näköinen laitos, että tahtoisi kokeilla. Ongelma vaan on kodin tilavuus suhteessa akvaarioiden tilavuuteen - yhtään isompaa purnukkaa ei tänne enään madu. :(

Ja olen kyllä lueskellut tuolta merivesipuolellta ojetta ja linkkiä sun muuta ja tiedän, että ihmisillä on paljon näitä nanoja. Ajattelin vain, että jos on peukalo aivan keskellä kämmentä merivesialtaiden suhteen, niin onko onnistumiseen mitään edellytyksiä? Siirryn sitten kyselemään tyhmiä tuolta merivesipuolelta, jos tämä vaikka voisi onnistua. :D
I'm #1 so why try harder?
Pikkupiipero
Member
Member
Viestit: 250
Liittynyt: 20:36, 13.06.2006
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pikkupiipero »

Jos haluat jonkun hauskan yksityis kohdan kasveista, sopisiko pallolevä? :mrgreen: Itse pidän niistä.. jotenkin vaan sopii hyvin yksi pohjassa liikuskelemaan. :P
Antti =)
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:41, 31.05.2005

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

tahtoo tollasen pikoriutan! :D toosi hieno, Pallomaljakin löytyisi... :mrgreen:

Mullakin on muuten noita pallopartalevä palloi, 4 kpl. :mrgreen: Näin kaupassa enkä voinu vastustaa kiusausta joten ostin kaikki sieltä..
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Antti =) kirjoitti:tahtoo tollasen pikoriutan! :D toosi hieno, Pallomaljakin löytyisi... :mrgreen:

Mullakin on muuten noita pallopartalevä palloi, 4 kpl. :mrgreen: Näin kaupassa enkä voinu vastustaa kiusausta joten ostin kaikki sieltä..
paljon maksoi kappale?
Antti =)
Junior Member
Junior Member
Viestit: 185
Liittynyt: 19:41, 31.05.2005

Viesti Kirjoittaja Antti =) »

Tais olla jotain 2e kpl. Ei minusta ainakaan kovin kallista. Joskus kun olen katsonut ovat ollee 5e kpl, et sillee. :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”