Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.
Noh, minusta ällöttävintä "taidetta" mitä muiden kustannuksella on tehty oli muutaman vuoden takainen (varmaan vielä jossain pyörivä) "taidenäyttely", jossa joku uuden muovitustekniikan keksinyt professori lähti kiertueelle "kohteidensa" kanssa. Kyseessä oli uusi tekniikka millä ruumiita säilötään johonkin muovimassaan niin, että niistä voi leikata todella ohuita siivuja näytteenottoa ja näytteiden tutkimista varten. Samalla ruumis säilyy koska se muuttuu itse asiassa itsekin muoviksi tjsp. Herra tohtori oli vaan keksinyt kuinka hassuilta nämä ruumiit näyttivät ja lähti niiden kanssa taidekiertueelle, ruumiit istuen pöydissä ja tekemässä fantsun hassuja juttuja keskenään. Nämä ihmisprat jotka olivat lahjoittaneet ruumiinsa tieteelle, joutuivat sitten "taiteeksi". Ai että vieläkin suututtaa ja raivostuttaa tuo kunhan vaan ajattelee. Joo, ketään ei varsinaisesti vahingoitettu siinä, paitsi minun yöunia loppuelämäkseni, mutta ällöttävää ja sairasta sanon minä. Oli muuten hienosti muistaakseni kymppiuutisten kevennyksenäkin aikoinaan.
Ellen ihan väärin katsonut, siinä keskimmäisessä videolinkissä oli 3 piraijan kaverina oskari. Sekin muka ryntäili rotan kimppuun! Kiesus mitä hommaa. Kuinkahan kauan oskari saa hämättyä piraijoja...
Todella "awesome" ... Varmaan komea kehua kavereille että mulla on hei tappajapirajoita. Löytyyhän sitä ihmisiltä muitakin "jatke"-lemmikkejä, mm. krokotiilejä (tai alligaattoreita), haita yms. joita hankitaan vain ja ainoastaan kun ovat niin kuuleja .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Niin inhottavaa kuin tuo olikin niin täytyy kyllä todeta, että melkoisen nopeasti nuo kalat sen tappamisen hoitivat. Siis meinaan, jos ajatellaan sillä tavoin, että sairas kala akvaariossa kituuttelee lääkekuurien ja lopettamisen kanssa melko pitkään, mutta luonnossa tulee hotkaistuksi muutamassa sekuntissa. Sinänsä armollista. Mutta se, että hiirulainen/kultakala laitetaan ihmisen(?) toimesta uiskentelemaan piraija-akvaarioon..... aargh.
-Alix- kirjoitti:Noh, minusta ällöttävintä "taidetta" mitä muiden kustannuksella on tehty oli muutaman vuoden takainen (varmaan vielä jossain pyörivä) "taidenäyttely", jossa joku uuden muovitustekniikan keksinyt professori lähti kiertueelle "kohteidensa" kanssa. Kyseessä oli uusi tekniikka millä ruumiita säilötään johonkin muovimassaan niin, että niistä voi leikata todella ohuita siivuja näytteenottoa ja näytteiden tutkimista varten. Samalla ruumis säilyy koska se muuttuu itse asiassa itsekin muoviksi tjsp.
Minusta nuo ruumiit on todella taideteoksia, niistä näkyy miten ihmeelliseksi luonto on elävät olennot tehnyt eikä niissä ole yhtään mitään ällöttävää. Voisin itsekin harkita luovuttavani oman tukirankani vaikka tuollaiseen siiten kun sitä ei itse enää tarvii. Niin, ja ihmiset ovat luovuttaneet ruumiinsa juuri tätä tarkoitusta varten.
Piraijat syö toisia kaloja, pari päivää sitten tuli dokumenttikin jossa samoin syötettiin eläviä kaloja piraijoille altaassa. Silloin useimmat palstalaiset olivat sitä mieltä että ohjelma oli tosi hyvä
Lehtikaloja popsivat elävältä muistaakseni sen viime sunnuntain dokkarin aikana. Muistaakseni selittivät, että ne piraijat hakee heikompia yksilöitä parvista ja yrittävät eristää ne ulos parvesta jonka jälkeen sitten teilaavat porukalla. Esim. kirjoahvenet puolustautuivat sitten menemällä ympyrämuodostelmaan ja turvat parvesta ulos päin. Ei piraijat sitten uskaltaneetkaan hyökätä.
Oli muuten melko tökerösti tehty dokkari. Juontaja laittoi kätensä veteen jossain Amazonilla ja seuraavassa kuvassa kuvattiin akvaarion sisältä mihin se tunki sen käden... Noh, olihan se tavallaan hieman aidon tuntuista.
Luonto ei ole julma, mutta ihmiset ovat. Luonto itse on järjestänyt niin että toiset syövät ja toiset syödään. Tästä en ota enempää kantaa, mutta ihmisistä... mitä se kaveri tekisi jos sitä itse heitäis piraijoiden altaaseen, olisi varmaakin kiva. On tämä aika julma ajatus... silmä silmästä hammas hampaasta.
Satuin ihan muuten vaan katselemaan noita videoita ja olin jo laittamassa tänne linkkiä, mutta pleko_88 ehtikin jo ensin. Itse ainakin huusin täällä jo mielessäni kun noita videoita katsoin ett "%&¤&n idiootti!" Suomessa on onneksi laki, joka kieltää elävien selkärainkaisten syöttämisen millekään eläimelle (kuten tuossa yhdessä videossa tuo rotta, joka elävältä on tuonne altaaseen heitetty). Eikös näin ole? Jos tuollainen tapahtuisi luonnossa, itseäni ei karmisi, niin se luonto vain toimii. Kuitenkin, akvaariossa saaliin pakenemista estää "jonkin verran" nuo lasiseinät, ja muutenkin jokseenkin ehkä liikaa rahaa tuolla tyypillä kun on varaa ruokkia piraijansa kultakaloilla.
Sitä menee vaikka läpi harmaan kiven, mutta muitakin reittejä olisi.
Anteeksi laissa sanotaan , että Jos kala syö kuollutta ruokaa niin sitten se on kielletyä , mutta jos kalat syövät ainoastaan elävää laki sallii sen.
Joten laki on hieman väärin ymmäretty...
Olen itse sitä mieltä on tuo julmaa syöttää hyvä kuntoisia kaloja piraijoille...
Hiiren kohdalla tuli kyvvä paha olo .
Minun mielestä tuo kyseinen tyyppi pitaisi hirtää m*****an .
No olipas nyt todella makeeta ja coolia. Oikeen hyvät musiikitkin.
On todella typerää noin tahrata akvaarioharrastajien mainetta tuolla lailla leikkimällä. Ja tekemällä piraijoista raakalaisia kun ne vain seuraavat luontoaan. Olisikohan mahdollisesti ollut amerikkalainen video..?
muutenkin jokseenkin ehkä liikaa rahaa tuolla tyypillä kun on varaa ruokkia piraijansa kultakaloilla.
Niin, en tarkemmin lueskellut/perehtynyt videon tekijään tai kommentteihin että ei selvinnyt mistä maasta kyseinen pelle oli, mutta ainakin kanadassa eläinkaupoissa myydään halvalla juurikin kultakaloja ja miljoonakaloja ruuaksi. (siis kalojen ruuaksi). Kyseessä on kuitenkin 90% viallisia kaloja (vääntyneitä, silmäpuolia ym)
Mutta en silti sitä ymmärrä.
Itse todistin eräässä eläinkaupassa haiden ruokintaa.. Sinne vaan kultakaloja suolaveteen polskimaan niin kauaksi aikaa että hait ne hoksaavat. Jee
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
Suuressa maailmassa "feeder fish" on varsin yleinen konsepti eikä sitä koeta mitenkään pahaksi. Enkä minäkään itse asiassa näe mikä kumma siinä on, että kala syö toisen, niinhän ne luonnossakin. Ei se ole "cool" eikä "ihan kaameeta". Hauki pyydystää pikkukaloja, kissa pyydystää hiiriä jne. Se on luontoa ja luonnossa selviämistä. Ei meidän hampurilaislihakaan kasva puussa, eikä senkään taival lautaselle aina ole kovinkaan ruusuinen.
Itse en kuitenkaan (pehmoisena kaupunkilaistyttönä) osaa ajatella antavani elävää selkärankaista toiselle ruoaksi. Mielestäni laki "ei selkärankaisia elävinä" on myös paikallaan, sillä joku linjaveto pitää olla olemassa. Tuossa laissa on aika hyvin minimoitu selkärankaisen eläimen kärsimystä.