Eli siis altaan mitat ovat 60 x 35 x 30 ( leveys x korkeus x syvyys ) pohjaksi tulisi Bilteman puhallushiekka.
Sinne haluaisin kivan tuuhean kasvuston muutamasta kasvilajista.
Karttulehti olisi yksi vaihtoehto ja sen lisäksi jotain matalaa, joka tekee tuuhean ruohomaton + sitten vielä joku punertavan-/rusehtavansävyinen kasvi, esim papukaijalehti, joku rotala tai ärviä. Riccia olisi todella kiva matoksi, mutta taidan jättää sen pois listoilta, kun se on kuulema niin vaikea saada pysymään pohjassa/kivissä/kannoissa
Jotain kalojakin olisi sinne kiva ottaa ja itse olin ajatellut jonkun tetraparven, nuolimonneja, monnisia (sysievä) ja katkarapuja. Sanokaa ihmeessä jos tuossa on liikaa tms, mutta ainakin katkarapuja sinne haluaisin ja niistä saa sitten ehdotella lajeja ja määriä
Tekniikasta sen verran, että millainen suodatin olisi hyvä? Ulko, sisä, matto? Entä millainen valaistus, eli monta loisteputkea ja wattimäärä, millä saisi kasvit kasvamaan hyvin. Sitten vielä hiilidioksidi jutut, eli jos teen kiljupullon, niin millainen levitin olisi must?
Toivottavasti edes joku jaksoi lukea tämän ihanan litanian kysymyksiäni ja jaksaisi myös ehdotella ja neuvoa minua, kun olen itse ollut vain sellainen perus akvaarioharrastaja, mutta nyt olisi kiva mennä vähän "syvemmälle" harrastukseen