Partamonnit kierteissarvien kimpussa?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Viola
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Partamonnit kierteissarvien kimpussa?

Viesti Kirjoittaja Viola »

Onko teillä toisilla havaintoja siitä, syövätkö partamonnit kenties kirteissarvikotiloita?
Olen ihmetellyt tyhjiä kuorikasoja: on sekä pieniä että isoja kuoria tyhjillään. Suodattimen vierellä lähellä takaseinää oikein kasa.
Olen syytellyt asiasta taistoja.
kävin tuossa patterilampun valossa tiirailemassa akvaarion yöelämää. Kas kummaa! Nuori partis (vajaan vuoden ikäinen) imutteli siellä kierteissarvikotilo suussaan! Pystyykö partamonni imemään elävän kotilon kuorestaan?
Mikäli kuolleita kotiloita syö, sen kyllä ymmärrän ja olisi ihan hyvä. Mutta että elävien kimpussa? [:I]
Mitään selkeää selitystä tyhjiin kotilonkuoriin en ole löytänyt. Ei ole ollut kalakuolemia tms. Vesi on kyllä hapahkoa ja pH 6.6. - 7 ja pehmeää: Gh noin 4.
Viola & eläintarhantynkä
Joulutonttu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAY
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Joulutonttu »

Meillä olen nähnyt tuota samaa; monninpoikaset imuttavat kierresarvikotiloita poikashäkin verkon läpi! 8O
Altaat 250-litraa, 90-litraa + 65-l rapula sekä 180-litran malawiprojekti
Lisää kuvia
Soija
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Soija »

Meillä partis lähinnä vaan maistaa, josko kyseessä olisi pohjatabletti tai jotain muuta syötävää. Joskus se tunnustelee kuorta vähän pidempäänkin - tai sitten se vaan puhdistaa kavereita. :)
Myös helmivampyyriplekon epäiltiin syövän kierteisiä, mutta kertaakaan en ole senkään nähnyt tekevän selvää jälkeä kierteisistä. Samanlailla tunnustelee kuin partis.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”