180-litraisen suodatin

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Ponni
Starting Member
Starting Member

180-litraisen suodatin

Viesti Kirjoittaja Ponni »

Olen hankkimassa ensimmäiseksi akvaariokseni 180-litraista allasta. Hirveästi on innostusta ja kovasti olen opiskellut asiaa akvaarion perustamisesta ja hoidosta. Kävin jo kyselemässä akvaariopakettien hintojakin, ja varsin kohtuulliselta vaikuttivat.
Olen kuitenkin aqua-webiä lukiessani ymmärtänyt, ettei pakettiin kuuluva Shark 2 -suodatin olisi niitä kaikkein toimivimpia. Siispä: riittääkö kyseisen vekottimen teho kunnolla tuon kokoiseen akvaarioon, kestääkö se käytössä ja onko kovaääninen? Vai olisiko järkevämpää laittaa kerralla jokin "tykimpi" suodatin ja varmistua siitä, että suodatus toimii kunnolla ja tehokkaasti?
Toinen asia, mitä olen pohtinut, on akvaarion alusta. Mielestäni akvaarion "omat" metallijalat ovat vähän köpön näköiset, eli en aio sellaisia hankkia. Käykö akvaarion alle jokin ihan tavallinen huonekalukaupasta ostettu massiivipuinen ja vankkatekoinen lipasto tai taso tms? Vai kannattaako kenties nikkaroida itse?
Odottelen mielipiteitänne!
:)
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

Sharkilla pärjäät varmaan jos kaloja ei ole paljon,eli se kannataa testata.Lipaston voit siihen alle laittaa kunhan se on vaan tukeva ja solumuovia vaikka vielä väliin. Mitään "lastulevy" viritelmää en suosittele [;)]

Ps.Voit myös kysyä jos sharkin jättäisi kaupaan ja vaikka jos eheimin edukkaasti saisit esim.2012 tai 2213 ulkopömpeli
lafe
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lafe »

Kannattaa myös harkita mattosuodatinta yhtenä vaihtoehtona! Hakua käyttämällä löytyy runsaasti informaatiota, sekä myös seuraavalta sivulta: http://www.aquahoito.info/suomi/akvaari ... index.html

Yksi edukas ja tukeva vaihtoehto itsetehdyistä jalustoista on lecaharkkojalusta. Sen voi myös verhoilla mielensä mukaan. Myös tästä löytyy haulla paljon keskusteluja.

Tsemppiä harrastukseen ja tervetuloa akvaristien suloiseen joukkoon :)
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Hiukan kalliimpi, mutta erittäin toimiva & helppokäyttöinen ja -huoltoinen peli olisi Eheim 2026. Saksasta tilattuna, tietenkin. ;)
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Tiuhti
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tiuhti »

Matolle pisteet myös täältä [;)]

Mulla on 240 litraisessa matto ja hirmuisen näppärä ja helppo juttu, suosittelen!
Medisiinaritar
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Medisiinaritar »

moikka.. meillä on 180 litranen ja suodattimena on eheimin 2048.. ja hyvin toimii.. :)
Kolli
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Kolli »

Mulla on satalitraisessa Eheimin ulkosuodatin 2226 ja lisäksi sisäsuodatin Eheim 2048. Eikä yhtään liikaa...
Ponni
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Ponni »

Auts... Jopas menee päätös vaikeaksi, kun vaihtoehtoja on niin monia. Mutta paljon kiitoksia vinkeistänne. Jatkan vielä pähkäilyä, mutta ehkä aloittelen pakettiin kuuluvalla suodattimella.. tai sitten en.. :D Tokihan toisen suodattimen voi sitten lisätä/vaihtaa, jos tarvetta tulee. Jostain vain luin, että tuo Shark 2 riittäisi 100 litran akvaariolle ja siksi aloin kyseisen vempaimen soveltuvuutta epäröimään. Minä ite kun en tiiä vielä mistään mittään! [;)]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”