Minä taas ja 40l akvani

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jip2
Junior Member
Junior Member

Minä taas ja 40l akvani

Viesti Kirjoittaja jip2 »

Mikä kasvi muodostaisi kivan tiheikön, mutta ei kasvaisi liikaa?

Arvot: 40l lämpötila, 24 astetta, Pumppua ja valaisimen merkkiä ja tehoa en tiedä, kalat: borneonimunuoliainen, 6 kpl rubiinitetroja, 2 kpl perhoskirjoahvenia ja 2kpl miekkapyrtöjä (jotka otan pois akvasta), pesen (vaihdan vettä) akvan viikon välein.
juusoL
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja juusoL »

Aina niitä kasveja kuitenkin voi karsia jos kasvavat liikaa. Intianvesitähdikki, tekee mukavan kokoisen pusikon, mutta siitä tulee järjetön pusikko.
Argentiinanvesirutto.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Jaavansammal ja jaavansaniainen tykkäävät kasvaa aika komeiksi puskiksi mutta karsia ei pahemmin tarvitse. Siimalla/kumilangalla kiinni kantoon/kiveen/tms. ja valmis!

Edit: typo
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
helzy
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Jos sulla on joku kanto siellä, niin mites olisi anubias nana? Siitä tulee tiheä, kun se kasvaa ja kaunis + kestäväkin on! Itse olen ihan hulluna siihen. :D
~200 litraa tetroja, kaksi Shetlantilaista "lammas"koiraa ja Belgianpaimenkoira Malinois. :)
http://sinisetotukset.blogspot.com/
mandariini
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mandariini »

Käenojakaali kasvaa ainakin mulla ihan älytöntä tahtia, kuten myös konnanputki. Noi on molemmat siitä kivoja että vaikka olis isompikin puska on silti kevyen ja ilmavan näköinen. Karsimaan joutuu, mutta niitä voi sitten lahjoitella tai myydä eteenpäin.
wantukka
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja wantukka »

Ja itselläni ainankin tulee hyvä mieli, kun jokin tietty kasvi kasvaa mieletöntä vauhtia. Tietääpähän, että sillä on hyvä olla altaassa. Toki onhan niitä hidaskasvusiakin lajeja... 40 litrasessa saattaisi olla kierteisvallisneria ihan kivan näköinen. Riippuu tietysti ihan muusta kasvillisuudesta. Noita aikaisempia kasveja minäkin olisin suositellut. Itselläni argentiinanvesirutto kukoistaa, mutta intianvesitähdikki tahtoo vaan kitua. Jos se ei nyt talven aikaan tuosta ala kukoistamaan niin heitän/myyn sen pois. Kaikki kasvit ei viihdy jokaisessa akvaariossa :cry: Jokin miekkakin voisi sinne sopia.

Joo, mutta etköhän sinä saa akvaariostasi ihan hienon.
If you focus on what you've left behind, you'll never be able to see what lies ahead
akirpap
Member
Member

Viesti Kirjoittaja akirpap »

Olen huomannut omassa 40-litraisessani kasvien jäävän "pienoisversioiksi", esim, vallisneria muodostaa tiheän verkon pohjalle muttei kasva n. 10 cm korkeammaksi, ludwigia ja konnanputki tekevät pieniä lehtiä jne. Johtuneeko sitten valoista vai mistä.. Altaan päällä on ollut 1*15w tavallinen loisteputki mallia ruokakauppa. (=lämmin, keltainen valo) Vaihdan vettä ja lannoitan samoin kuin isommissa altaissa joissa ko. kasvit kasvavat paljon suuremmiksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”