Miljoonakalojen jalostus
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
Miljoonakalojen jalostus
Onkos kukaan täällä jalostanut miljoonakaloja, olisi kiinnostavaa nähdä muutama suomalainen muunnos. Laittakaa kuvia. 

-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Ei nyt mitään kamalaa jalostusta, mutta mutantteja kuitenkin...
Koiras:

Naaras:

Näiden jälkeläisiä on kasvamassa, suurin osa poikueesta vaikuttaa olevan keltaisia (flavinistisia), mutta aina seassa näyttää olevan muutama tummempi yksilö.
Koiras:

Tätä ominaisuutta ei ole vielä yritetty periyttää eteenpäin. Kala pystyy muuttamaan tuon pyrstöevän pidentyneen yläosan väriä täysin mustan ja normaalin, lähes läpinäkyvän välillä hyvinkin nopeasti.
Koiras:
Naaras:
Näiden jälkeläisiä on kasvamassa, suurin osa poikueesta vaikuttaa olevan keltaisia (flavinistisia), mutta aina seassa näyttää olevan muutama tummempi yksilö.
Koiras:
Tätä ominaisuutta ei ole vielä yritetty periyttää eteenpäin. Kala pystyy muuttamaan tuon pyrstöevän pidentyneen yläosan väriä täysin mustan ja normaalin, lähes läpinäkyvän välillä hyvinkin nopeasti.
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
-
- Starting Member
jännän näkösiä.
Näissä lähiseudun kaupoissa on pelkästään tota pyöröpyrstö muunnosta. Se on kyl ihme et tota luonnonmuotoo en oo nähny missään myytävänä. 
En osaa laittaa kuvaa suoraan viestiin, mut tässä osotteessa on jännin miljoonakala mitä oon nähny http://img429.imageshack.us/img429/2294 ... la31za.jpg

En osaa laittaa kuvaa suoraan viestiin, mut tässä osotteessa on jännin miljoonakala mitä oon nähny http://img429.imageshack.us/img429/2294 ... la31za.jpg
-
- Imperaattori
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Niin, tuo jälkimmäinen kuvasi vastaakin tuohon ihmettelyysi, miksi luonnonmuotoja ei kaupoissa näy. Eli kysyntää on enemmän huntupyrstöisille ja muuten "hienommille" yksilöille.
Ja nuo ovat tosiaan jo mutantteja, se tavallinen muoto mitä meiltä löytyy on tällainen:

Ja nuo ovat tosiaan jo mutantteja, se tavallinen muoto mitä meiltä löytyy on tällainen:
There are no facts, only interpretations. -- Friedrich Nietzsche
Tuo on taatusti jännin miljoonakala mitä olen nähnyt.....taskumatti91 kirjoitti:En osaa laittaa kuvaa suoraan viestiin, mut tässä osotteessa on jännin miljoonakala mitä oon nähny http://img429.imageshack.us/img429/2294 ... la31za.jpg
Oiskohan geeneissä perhoskalaa? Evät muistuttavat jotenkin sen eviä mutta vain 0,1 % varmuudella on.

Terveisin: Vedetto
-
- Starting Member
Toi on kyllä joku värimuunnos...Kaizu kirjoitti:Niin, tuo jälkimmäinen kuvasi vastaakin tuohon ihmettelyysi, miksi luonnonmuotoja ei kaupoissa näy. Eli kysyntää on enemmän huntupyrstöisille ja muuten "hienommille" yksilöille.
http://kaizu.aqua-web.org/kaloja/millikoiras3.JPG
-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kuinkahan pitkälle tuo kaveri pääsisi luonnossa pakoon petokaloja.taskumatti91 kirjoitti:En osaa laittaa kuvaa suoraan viestiin, mut tässä osotteessa on jännin miljoonakala mitä oon nähny http://img429.imageshack.us/img429/2294 ... la31za.jpg

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Eiköhän se ole vain huntueväinen miljoonakala. Tuskin ovat siihen täysin toisensukuisen kalan geenejä istuttaneet, todennäköisyys siihen taitaa olla 0%.Vedetto kirjoitti:Tuo on taatusti jännin miljoonakala mitä olen nähnyt.....taskumatti91 kirjoitti:En osaa laittaa kuvaa suoraan viestiin, mut tässä osotteessa on jännin miljoonakala mitä oon nähny http://img429.imageshack.us/img429/2294 ... la31za.jpg
Oiskohan geeneissä perhoskalaa? Evät muistuttavat jotenkin sen eviä mutta vain 0,1 % varmuudella on.
Ajattelin ihan samaa. Aika surullinen näky.millia kirjoitti:Kuinkahan pitkälle tuo kaveri pääsisi luonnossa pakoon petokaloja.
OT: Tuli mieleen eräs toinenkin "jännä" kala, kun googlasin albinoa corydorasta:
Corydoras paleatus "long fin"
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)

1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Minulta löytyy melko kauniinvärisiksi kehuttuja miljoonakaloja. Kuvia en ole räpsinyt pitkiin aikoihin. Tämän hetkiset jalostukset ovat "leopardeja" eli keltamustaa kauniilla pilkuilla. Pyrstöt näillä on viirilliset ei ainakin yläpyrstyöviiri löytyy monelta. Sitten on sinistä, huntupyrstöisen koiraan ja tavallisen pyöreäpyrstöisen naaraan jälkeläisiä, ovat todella kauniin värisiä, sinimustia ja pyrstöt ovat sopusuhtaisen kokoisia. Kolmas versio on oranssihuntupyrstöisen koiraan ja tavallisen pyöreäpyrstöisen naaraan jälkeläisiä, kauniin mustaoransseja. Kuvat eivät koskaan kerro totuutta, mutta kohta ovat myyntikokoisia. Todella värikkäitä koiraita ja naaraistakin löytyy väriä. Kiinnostuneet voivat kysellä yksityisviestillä.
Minulla oli aikoinaan täsmälleen samanlaisia miljoonkaloja kuin Kaizun alin kuva. Koirailla oli samanlainen pidentynyt pyrstön yläosa, mutta väriä se ei kyllä vaihtanut vaan oli aina vaalea. Osalla koiraista tuo yläosa sitten katosi pitkällisen sukusiitoksen jälkeen ja kalat näyttivät aikalailla luonnonmuodon näköisiltä.
Lapsena minulla oli miljoonakalakantaa, joka oli tosi tummaa ja silloin tällöin syntyi harmaan ja vihertävänmustia naaraita. Harmittaa kun sellaisia ei enää näytä saavan mistään. Kalat olivat superkestäviä ottaen huomioon silloisen hoitoni
ja kaivoveden jonka pH 5.7.
Lapsena minulla oli miljoonakalakantaa, joka oli tosi tummaa ja silloin tällöin syntyi harmaan ja vihertävänmustia naaraita. Harmittaa kun sellaisia ei enää näytä saavan mistään. Kalat olivat superkestäviä ottaen huomioon silloisen hoitoni

Minullakin on tuollaisia kuin Kaizulla, mutta myös pari "tuplamiekkaa", eli myös alhaalla on tuollainen miekka, ja värit tosiaan vaihtelee aika rankalla kädellä... Sitten minulla on myös oranssipyrstöisiä ja -kroppaisia miljoonakalaukkoja, ja epämääräisen ristytyksen tuloksena nyt on myös oransseja "miekkapyrstöjä"
Naaraat ovat joko värittömiä, sini-, pinkki-, sateenkaari-, vihreä- tai keltapyrstöisiä mustilla kuvioilla tai ilman. Alkuperäinen kanta oli värittömiä tai sinipyrstöisiä naaraita, villimuodon koiraita sekä oranssipyrstöisiä koiraita. Olen tosin hankkinut välillä uutta verta kehiin, ettei ihan sisäsiittoiseksi porukka muutu
Mietin vian, mikä vaikutus tuxedo:lla (puoliksi musta kroppa, etuosa harmaa, välissä sinertävää, evät oranssit) on noinhin fisuihin, kun pari sellaistakin ukkoa tuli hankittua 

Naaraat ovat joko värittömiä, sini-, pinkki-, sateenkaari-, vihreä- tai keltapyrstöisiä mustilla kuvioilla tai ilman. Alkuperäinen kanta oli värittömiä tai sinipyrstöisiä naaraita, villimuodon koiraita sekä oranssipyrstöisiä koiraita. Olen tosin hankkinut välillä uutta verta kehiin, ettei ihan sisäsiittoiseksi porukka muutu

Kaikkihan sitä kai on jonkun värimuunnoksen edustajiataskumatti91 kirjoitti:Toi on kyllä joku värimuunnos...Kaizu kirjoitti:Niin, tuo jälkimmäinen kuvasi vastaakin tuohon ihmettelyysi, miksi luonnonmuotoja ei kaupoissa näy. Eli kysyntää on enemmän huntupyrstöisille ja muuten "hienommille" yksilöille.
http://kaizu.aqua-web.org/kaloja/millikoiras3.JPG

-
- Starting Member
Kaksoismiekka on se oikea termi. Esimerkiksi täältä keskustelua aiheesta:taskumatti91 kirjoitti:"Tuplamiekan" oikea termi on lyyrapyrstö.
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=41444
-
- Starting Member
Lyyrapyrstöksi sitä alan kirjoissa sanotaan.rain- kirjoitti:Kaksoismiekka on se oikea termi. Esimerkiksi täältä keskustelua aiheesta:taskumatti91 kirjoitti:"Tuplamiekan" oikea termi on lyyrapyrstö.

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Juupas-eipäs, ei muuten sanota:taskumatti91 kirjoitti:Lyyrapyrstöksi sitä alan kirjoissa sanotaan.rain- kirjoitti:Kaksoismiekka on se oikea termi. Esimerkiksi täältä keskustelua aiheesta:taskumatti91 kirjoitti:"Tuplamiekan" oikea termi on lyyrapyrstö.
(tuo siis rain-:in linkittämästä keskustelusta)Liisa S kirjoitti:Kaksoismiekka tuo on. Miljoonakaloilla se on samaten kaksoismiekka, ja niillä sitä löytynee jopa luononkannoista. Ainakin maatiaisilla on. Molleilla lähinnä vastaava on lyyrapyrstö. Eikä tietenkään mikään "alalaji", vaan ihan pelkkä pyrstömuunnos, kuten crowntail-taistiskin.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
-
- Starting Member
-
- Starting Member