Perhoskala

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
pikkuharakka
Starting Member
Starting Member

Perhoskala

Viesti Kirjoittaja pikkuharakka »

Heips vaan!
Olen melkein jokaisella kalakauppareissulla nähnyt jonkin altaan kulmassa nököttämässä perhoskaloja. Mieltäni on jäänyt askarruttamaan se, että minkälaisia ne nyt sitten tarkemmin ottaen ovat (myyjän puheita kun ei aina auta uskoa) ja olisivatko ne hankalia vai helppoja kaloja altaaseen? Kuukkelin kautta löysin muutamia sivustoja, joista tietoa sain, mutta tiedonjano senkun vaan jatkuu [;)] .
Minkä kokoiseen altaaseen uskaltaisi yhden perhoskalan ottaa ja mitkä sille kävisivät ihan varmimmin "seurustelukumppaneiksi"? Olisin kiitollinen, jos joku/jotkut tahtoisivat jakaa kokemuksiaan perhoskaloista minulle. :D
Pikkuisen pikkuharakan pikkuiset harakanvarpaat
SonjaSelena
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SonjaSelena »

Sen verran voin sanoa, meillä ei ole vielä hirveän kauan ollut, mutta kansi kannattaa olla, ilta kun tulee ja akvaariosta sammuu valo, kuuluu vaan jatkuva kolina ja loiske, kun perhoset ropisee valaisinkanteen. :mrgreen: Hyppii siis Ihan Hirmuisesti.
_Marjana_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Marjana_ »

Niin ja kalahan on peto. Joten ihan hitaita kaveretita ei kannata hankkia :mrgreen: Itselläni on perhosia ollut läpi elämän vaikka kuinka...
fisuli
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja fisuli »

Ai millaisia perhoset ovat? No aivan ihania tietysti! Ehdottomasti suosikkini kaikista kaloista. Eivätkä ole ollenkaan niin vaikeita kuin monesti annetaan ymmärtää, syövät mitä vaan minkä huomaavat pinnalta, esim. kuivatut ja raemaiset ruuat, pienet hiutaleet ei oikein innosta. Yhdelle sopiva allaskoko voisi olla minimissään 200l. Eivät hirmusti päiväsaikaan spurttaile, mutta kun valot sammuu niin loiske vaan kuuluu :D Itselläni perhosen kavereina oli (niin, jouduin myymään rakkaan lapseni pois muuton takia :( ) ottoja, monnisia ja ruusu-ja mustaneontetroja. Muut ihan ok, mutta jos nuo mustaneonit sattuivat uimaan liian läheltä perhosen suuta, niin niile tuli kiire etteivät joudu ruokalistalle. Eli ei pieniä kaloja kaveriksi.
"Miten minä, joka olen niin järkevä, voin olla niin vähä-älyinen!?"
"Monet ihmiset tulevat mainiosti toimeen käyttämättä päätään."
- Muumit
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”