Niin elikkä perustin kotiloaltaan, kotilot otin isosta altaasta sinne oli tullu kehäkotiloita jostakin en tieda mistä. Miten niitä pitäisi ruokkia?
Tarvitseeko suodatinta (10L)?
Koristeeksi laitoin simpukan kuoria kotilonkuoria pari pientä jokikasvia hiekkaa ja tosi pienen juurakon.
Kokeilin kurkkua ainaki se kävi sitä vähä nakertaa
Kotilot eivät tarvitse suodatin mutta tietysti on helpompi pitää puhtaana ainakin isommat akvaariot- Voit syöttää kalan ruokia/pohjatabletteja ja vaikkapa salaattia.Kuulostaa hyvältä
sama täällä, eilen hain eläinkaupasta kotiloita. Itselläni 20 litrainen mini-akvaario suodattimen ja valon kera. Laitoin hiekkaa, juurakon ja kiviä pohjalle ja yhden kasvin. Nyt mielenkiinnolla katson lisääntyykö kotilot. Kääpiöpallokalat näillä näkymin tulossa 8.11 jos kaikki sujuu hyvin.Eli jos kotilot alkaa lisiä on siihen mennessä jo tullut lisää?
Pallojen mukana saan myös eläikaupasta lisää kotiloita.
Ole myös pohtinut, josko laittaisi kääpiökynsisammakon tai katkarapuja kotilo altaaseen? Sopisiko jompi kumpi?
Sammakko syö ilmeiseti myös surviaisia jotka käy pallokaloille?
tuota tuota... nyt on kyllä niin että en ihan " sata varmasti "osaa sanoa mitä nämä olisivat Veikkaan postitorvia ja suipposarvia. On aika uusi laji tämä koko homma. Otin mitä eläinkaupasta sain.
Ulkonäöltään toiset kookkaampia suikulan malliasia ja niillä jotukut "ripset" ja toiset sellasia kiekkomaisia kierteitä...vähänkö noloa kun ei itekään tiedä
Kuinkahan nopeasti nämä yleensä sitten alkaa lisääntyä?
Kuva olis kiva mutta yleensä rupeavat aika nopeasti, minun touhukotilot kutevat monta kutua päivässä ja kierteissarvikotilothan synnyttävät eläviä poikasia.Touhukotiloissa on se hyvä puoli että ne kasvavat ja lisääntyvät tosi nopeasti mutta tuossa keskustelulun ylä reunassa on tunnista yleisimät kotilolajit katsoppa sieltä jos joku laji on saman näköinen.
tutkin jo kuvia ja mielestäni olin arvailuissani ihan oikeassa. Olen laittanut akvaarioon muutaman pohjatabletin ja pienen palan kurkkua, mutta en ole nähnyt syömässä ketään
ovat kuoresta ulkona, etenkin nuo isommat (suipposarvet) ja liikkuvat ympäri akvaariota. näitä on varmaan yhteensä joku 10 kpl. ensiviikolla varmaan otan eläinkaupasta lisää jos mahdollista.
Älä Aloittelija ainaakaan kääpiökynsisammakoa altaaseesi laita, se tarvitsisi ainakin kaksi kertaa isomman altaan. Jostain luin että leväkatkat olisi hyökännyt kotiloiden kimppuun, en kyllä itse tiedä kun en ole kokeillut.
Ne oli red cherrryjä jotka hyökkäsi omenakotiloiden kimppuun. Tosin red cherryjä oli kyseisessä yli 100 litran altaassa usempi sata.. eli vasta silloin hyökkäsivät. Tonennäköinen syy on määrään nähden vähäinen ruokinta.
Mutta koska allas on pieni en laittaisi montaa katkarapua tuonne. Ja katkaravut kyllä kaipaisi sen suodattimen.