Turun ja seudun akvaariokaupat

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Sipsu83
Starting Member
Starting Member
Viestit: 29
Liittynyt: 08:31, 03.02.2005
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sipsu83 »

Kaskenkadulla ei enää ole tuota Nord-Petia, nykyään on tammpereentien prismassa, mutta siellä ei ole kaloja. Raisiossa ei enää ole Zoojatarta.

Niin tuohon listaan voisi siis lisätä Varissuon Akvaarion ja Kaarinan Akvaarion, joissa samat omistajat. Itse pidän heidän palvelustaan ja eipä ole ollut valittamista heidän eläimistä tai kaloista.

Nykyään on tullut käytyä Karvakorvissa Turussa(heillä toinen liike myös Liedossa) ja Zoojatarissa. Raision akvaariossa kävin kerran tässä pyörähtämässä, enkä oikein kaupasta pitänyt.

Voisi itsekkin joku päivä käydä kiertelemässä nuo akvaarioliikkeet, kun en hetkeen ole käynyt.

Niin mitenkäs tuo Turun Akvaario, löytyykö sieltä rusokiilakylkiä? tai jotain muita mielenkiintoisia tetroja? Täplämonnisiakin tarvitsisin kolme lisää, sekä muutaman piikkisilmän. Miten tuo paikka nyt on tavalliselle ihmiselle auki? Onko siellä kuinka hyvä valikoima kasveja, itselle tarvitsisin muutaman uuden kasvin. Ja muutenkin halauaisin tietoja jos vaikka olisi joku nettisivu mistä näkisi heidän valikoimiaan.

Meinasin unohtaa sanoa minäkin tuosta Myllyn Faunatarin hinta tasosta. Minusta erittäin kallis liike ja hieman huonoa palvelua. Saa itse oikein inttää vastauksia, jos jotain haluaa tietää.
hannu.kujala
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 20:23, 02.03.2005
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hannu.kujala »

minäkin haluan kertoa noista akvaarioliikkeistä oman mielipiteeni...

Itse käytän Puutorin akvaarioliikettä kalojen ja kasvien ostamis paikkana... mitään ongelmaa ei ole ollut kalojen kanssa... hintataso mielestäni sopiva, kun vertaa muihin lähialueen liikkeisiin... jos Puutorin liikkeeseen heti kun liike on avattu ei kaikkia akvaarioita ole vielä ehditty tarkastamaan kuolleista kaloista, joten silloin niissä saattaa muutama kuollut kala uiskennella... omistajilla on muutakin tekemistä ennen liikkeen aukaisua, he kun esim. valmistavat liikkeessä myytävät akvaariot. ja myös niiden liskojen ym. muiden ruokkimisessa menee jokunen tovi... itse olen saanut todella hyvää palvelua siellä.

karvakorvissakin olen muutaman kerran käynyt. palvelua jouduimme odottamaan aika kauan vaikka paikassa oli ainakin kolme myyjää ja me ainuita asiakkaita, myyjät hoitivat tavaroiden järjestelyä ja vaikka kysyime jostain asiasta vastauksen saaminen kesti jonkin aikaa.

raision akvaariosta erehdyin ostamaan pusukalan, meni kaksi tuntia kun kala oli kuollut kotonamme vaikka asian mukaisesti kalan liiteme akvaarioon. siinä oli vissiin jonkin tauti... :(

tosiaan raisiossa ei ole enää zoojataria... mutta kustavintiellä' se on. minä en pidä paikasta yhtään,joten emme ole sen palveluita käyttäneet.
-jukka-
Starting Member
Starting Member
Viestit: 11
Liittynyt: 21:30, 09.09.2005

Viesti Kirjoittaja -jukka- »

Turussa tuossa lähellä hautausmaata on kala- tukku joka on auki neljästä kuuteen. Tarkkaa osoitetta en osaa sanoa, mutta todella suuri paikka ja todella paljon kaloja myynnissä. Suosittelen.
Danny
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1106
Liittynyt: 22:03, 07.11.2003
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Danny »

Niin. Se on se Turun Akvaario se tukku :)
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 18:32, 05.07.2005

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Henkilökohtaisesti pidän eniten Uudesta akvaariosta ja Myllyn Faunattaresta, vaikka kallis onkin. Siellä on paras ja asiantuntevin palvelu ja kalavalikoimakin on ihan kohtuullinen ja kasvejakin on välillä ihan kivasti, tosin valikoima niissäkin aika "peruskamaa".

Puutorin akvaarioon en enää jalallani astu, ja sekin on aika kallis liike, vaikka sieltä voikin bongata jonkun harvinaisuuden aina välillä...

Raision akvaariosta voin ostaa jotain tekniikkaan ja ruokiin liittyvää, mutta en kyllä enää mitään muuta. Kalavalikoima on nykyään säälittävä (liike oli parempi ollessaan vielä edellisessä osoitteessaan, nyt mennyt rankasti takapakkia!) ja altaissa voi olla sairaita ja kuolleita kaloja. Lisäksi viimeksi myynnissä oli myös haimonneja, ja tiikerinuoliaisia myytiin kotilonhävittäjiksi alle 100l altaisiin [}:)] Mies on ihan asiantunteva myyjä, mutta vaimonsa taas ei tiedä mistään mitään ja on jotenkin töykeä.

Muissa liikkeissä en sitten olekaan vieraillut...
Veikkonen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 605
Liittynyt: 18:15, 18.10.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Vasta kuukauden kestäneen turkulaisuuteni vuoksi kokemukseni rajoittuu Puutorin akvaarioon ja Akvaariopisteeseen.

Akvaariopisteessä palvelu vaihtelee sen mukaan, kuka siellä on paikalla. Eräs nuorehko naisihminen ainakin sai täydet kympit: kuunteli, kyseli, tiesi, oli ystävällinen ja ei jaaritellut turhia. Suosittelen siltä osin. Puutori nyt oli mitä oli.
Kheira
Member
Member
Viestit: 400
Liittynyt: 15:21, 04.10.2001
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Kheira »

Itse en Akvaariopisteestä osta enää kalan kalaa. Omien aiempien kokemusten lisäksi tuntuu akvaarioissa (vähintään yhdessä) kelluvan kuolleita kaloja. Joten mikäli käyt liikkeessä katso tarkkaan altaan kaloja. Viimeisen kerran ostin liikkeestä kardinaalitetroja ja kuolemien jo tapahduttua, myöhemmin liikkeeseen mennessäni allas oli lääkityksellä. Asiaa on puitu tälläkin palstalla vuosia sitten.

Liike on muuttanut sen jälkeen eri osoitteeseen, mutta tuskin mikään on muuttunut, koska kuolleita kaloja altaissa on erikseen.

Kannattaa käydä Uusi Akvaariossa yliopistonkadulla. Heillä toisaalta ei juuri palveluhalukkuutta löydy ja jonkun aiemmin mainitsema puhelimessa juoruaminen ei minua hämmästytä lainkaan. Jos liikkeessä on myyjän tuttu rupattelemassa, voit saada odottaa ja kannattaa ehkä nykäistä heitä hihasta. Liike on kuitenkin muuten hyvin hoidettu ja sieltä minä aion etsiä tulevia kalojani. Ja sattuupa olemaan 2 minuutin matkan päässä kotoa 8-)
viken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 21:09, 24.07.2005
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

missä?

Viesti Kirjoittaja viken »

Mistä ostaisin muun värisiä omppuja kuin keltaisia (Turun seudulta)?Ostin kyllä puutorin akvaariosta kerran ruskean omenakotilon (hiukan raitoja kuoressaan ja vartalo ruskea ja vielä mahdottoman iso en ole ikinä nähnyt niin isoa elävää omenakotiloa! :D Ostin sitten paimion lemmikistä ruskea raidallisen ja vaalea ihoisen näitä ole siellä enemmänkin kuin yksi.Entä onko muita vesikotilo lajeja joita kannattaisi jostain liikkeesstä katsomassa käydä?Entä missä olisi edulliset hinnat ja hyvä valikoima erillaisia ruokia.Lähden maanantaina tälle reissulle ja ostan kaiken näköistä eläimilleni erityisesti kotiloille.
140l, 40l ja 20l tulossa
Danny
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1106
Liittynyt: 22:03, 07.11.2003
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Danny »

Uudessa Akvaariossa on ollut erivärisiä omenakotiloita.
Sinfonia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1055
Liittynyt: 18:32, 05.07.2005

Viesti Kirjoittaja Sinfonia »

Viimeksi Uudessa Akvaariossa käydessäni siellä oli suurinpiirtein kaikki omppujen värit edustettuna, tai ainakin ne mitä minä tiedän :mrgreen: Sääli, että rahatilanne oli aika heikko sillä kertaa :roll:
viken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 21:09, 24.07.2005
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

mitä?

Viesti Kirjoittaja viken »

Maksoivat?
140l, 40l ja 20l tulossa
Morrgan
Senior Member
Senior Member
Viestit: 620
Liittynyt: 22:03, 31.08.2003
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morrgan »

Vaikkapa Uuden Akvaarion kotisivuilla voi käydä tarkistamassa hintoja ja valikoimia.
viken
Junior Member
Junior Member
Viestit: 204
Liittynyt: 21:09, 24.07.2005
Paikkakunta: Marttila
Viesti:

juu

Viesti Kirjoittaja viken »

Tuli jo ostettua 3 omenaa 6€/kpl ja sitten yhen seeprakotilon 3,50€.Omput ovat siis muun värisiä kuin keltaisia.Niitä jäi sinne ainakin kymmenkunta vielä.
140l, 40l ja 20l tulossa
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Tulipa mieleen nyt kommentoida Puutorin akvaariota. Olen oikeastaan aina käynyt siinä, vaikken oikeastaan edes tiedä mikä on tärkein syy, ehkä se, että se on melkein linja-autoaseman vieressä (kun käväisen Turussa lähes aina bussilla). Kerran olen käynyt Akvaariopisteessä ja vaikka palvelu on erittäin hyvää, jäi kuitenkin sellainen fiilis ettei asiantuntemus kuitenkaan ole ihan kohdallaan.

Samaa voi kyllä sanoa Puutorin akvaariostakin. Asiantuntemus on niin ja näin ja kaikkein ärsyttävintä on, kun tulee lähdettyä Turkuun asti ja ikinä ei tiedä, mitä kaloja ko. liikkeessä sillä hetkellä on. Ja välillä ei ole yhtään mitään, kuten esim. viime syksynä, jolloin kaikki altaa olivat suurin piirtein tyhjiä. Tämä nyt on vielä jotenkin ymmärrettävää sen vuoksi, että tuohon vuodenaikaan tukkuliikkeissä yms. ollaan lomilla mutta sitä en ymmärrä, kun ko. kaupassa ei voida pitää samoja kalalajeja, vaan ne vaihtuvat melkeinpä kuukausittain. Suunnittele siinä sitten kalastoa akvaarioon :roll: . Tietysti voisi mennä muuhunkin liikkeeseen asioimaan mutta Akvaariopisteeseen en ainakaan mene ja suurin osa muista liikkeistä on keskustan ulkopuolella (paitsi Uusi Akvaario, mutta sinnekin on muistaakseni jonkin verran jo kävelymatkaa). Kun Puutorin akvaario ei voi edes laittaa nettisivuilleen sitä, mitä heillä sillä hetkellä on myynnissä ja mielestäni olisi oikein hienoa, jos hinnatkin olisivat siellä. Uuden Akvaarion sivuilla näyttää olevan, hieno juttu!

Lisää kritiikkiä tulee kalojen terveydestä. Viikko sitten asioidessani liikkeesä en ainakaan kehuisi kalojen vointia. Kirsikkabarbialtaassa oli raato ja itse ostin timanttitetroja, joista yhdellä kotiin päästyäni huomasin toisella palan pyrstöstä puuttuvan ja toisella pahan näköisen nirhaman kyljessä. Tuollaiset vammat eivät kovin helposti tule kuljetusmatkalla, joten epäilen niiden olleen jo liikkeessä. Tosin oma möhläys oli, etten tarkastanut kaloja ennen pakkaamista. Nyt on myöhäistä marista, mutta marisen kuitenkin :| .

Lisäksi palvelualttius on hyvin heikkoa. Asiakas saa itse mennä kinuamaan palvelua kun kukaan ei vapaaehtoisesti tarjoudu palvelemaan vaikka kuinka huomaisi, että joku katselee esim. kaloja. Voisi edes kysyä, että tarvitseeko katselija apua. Tosin ainakin osa henkilökunnasta on aina ystävällistä yms. mutta se, että saa suurin piirtein heiluttaa kättään saadakseen palvelua tyhjässä liikkeessä on ärsyttävää.

Miinuksena myös ahtaat tilat, joihin onneksi kyllä on tullut hiukan parannusta eräillä hyllyjen siirroilla mutta silti meinaa tulla ahtaan paikan kammo ja kun kaksi ihmistä ei aina mahdu kulkemaan toistensa ohi niin jonkun pitää peruuttaa.

Positiivistakin löytyy, esim. 10 leiman kortti, jolloin saa lahjakortin liikkeeseen. Ja palvelu pelaa sen verran, etten viitsi vaihtaa liikettä mutta toisaalta jos keskustassa olisi toinen, palvelultaan ja asiantuntemukseltaan parempi liike, vaihtaisin sinne välittömästi.

En tiedä oliko tässä kirjoituksessa varsinaisesti mitään pointtia :roll: mutta tuli ainakin arvosteltua kauppa perusteellisesti.
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
Klenkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 87
Liittynyt: 22:47, 31.12.2004
Paikkakunta: Vakka-Suomi

Viesti Kirjoittaja Klenkku »

Mielestäni Puutorin akvaario on viimeisen vuoden aikana parantanut tasoaan aika reilusti parempaan suuntaan. Myyntiakvaariot ovat isoja ja suhteellisen siistejä, lajivalikoima on runsas sekä hinnat edulliset. Kasvejakin oli viikko sitten mukavasti tarjolla.

Yleensä kierrän Turun seudun kaikki akvaarioliikkeet lävitse ennenkuin teen mitään kalaostoksia. Viime aikoina olen ostanut uudet kalani enimmäkseen Puutorin akvaariosta ja Turun Akvaariosta. Puutorin akvaariossa kalavalikoima vaihtuu tiuhaan ja sieltä löytää melkein aina jotain erikoisempaakin.
Turun Akvaario on tukkuliike, joka myy iltaisin kaloja yksityisasiakkaille. Joskus altaat ovat täynnä hienoja plekoja, joskus taas tyhjääkin tyhjemmät! Valikoima elää maahantuonnin mukaan. Turun muut akvaariokaupat polkevat paikallaan "leipäkala"lajeissa, mitään sävähdyttävää niistä ei yleensä löydy, Myllyn Faunatar ykkösenä tässä "kakkossarjassa".
Myyjien puheista en hirveästi perusta, ostan vain hyväkuntoiset ja reippaat kalat pois.
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 507
Liittynyt: 17:39, 22.01.2006
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Minusta ainoa ja oikea akvaariokauppa on Turussa Uusi Akvaario. Ostan sieltä lähes kaikki alat ja vermeet koska olen todennut ne hyviksi 6 vuoden kokemuksella.
Myyjät osaavat asiansa ja kalojakin saa tilattua jos löytyy maahantuojalta.
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1225
Liittynyt: 16:42, 20.05.2005
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Taju »

-ozkuz- kirjoitti:Minusta ainoa ja oikea akvaariokauppa on Turussa Uusi Akvaario. Ostan sieltä lähes kaikki alat ja vermeet koska olen todennut ne hyviksi 6 vuoden kokemuksella.
Myyjät osaavat asiansa ja kalojakin saa tilattua jos löytyy maahantuojalta.
Allekirjoitan!
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
akvaristi
Senior Member
Senior Member
Viestit: 976
Liittynyt: 20:53, 09.06.2004
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja akvaristi »

Toki on hyvä että Puutorin akvaariossa ei ole aina niitä samoja kaloja, vaan sieltä tosiaan löytyy erikoisempiakin kaloja eikä pelkästään platyja ja miljoonakaloja, mutta mielestäni olisi hyvä, jos he voisivat edes osan kalastosta pitää samana eli että tiettyjä lajeja löytyisi aina ja sitten noita erikoisuuksia voisi vaihdella. Tai, kuten jo sanoinkin, ilmoittaa nettisivuillaan mitä kalalajeja heillä milloinkin on myynnissä. Sekin auttaisi jo paljon ainakin tällaisia kauempaa asioivia :) .

Ja ehkä pitäisi tosissaan harkita käymistä Uudessa Akvaariossa, täytyy vaan saada itsensä liikkeelle :mrgreen: .
- 720l Afrikka-allas, 25l nano -
mäkrö
Starting Member
Starting Member
Viestit: 43
Liittynyt: 18:10, 12.03.2006

Viesti Kirjoittaja mäkrö »

Klenkku kirjoitti:Mielestäni Puutorin akvaario on viimeisen vuoden aikana parantanut tasoaan aika reilusti parempaan suuntaan. Myyntiakvaariot ovat isoja ja suhteellisen siistejä, lajivalikoima on runsas sekä hinnat edulliset. Kasvejakin oli viikko sitten mukavasti tarjolla..
Itseänikin hieman ihmetyttää paikan haukkuminen täällä. Itse olen muutamaan kertaan ostanut sieltä tavaraa ja palvelu on ollut hyvästä todella hyvään. Ne "nuoremmat" eivät tietenkään ihan yhtä päteviä ole, mitä vanhempi myyjä.

Yksi platy minulta kuoli muutama viikko oston jälkeen. Muuten ei ole ongelmia ollut. Hinnat ovat mielestäni (pienen vertailun perusteella) edulliset. Jos kaloja ostan, niin myyjät suorastaan vaativat ottamaan vesinäytteen mukaan, jonka he analysoivat ja kertovat onko vedessä jotakin vialla ja voiko siihen kaloja ostaa. Kerran esimerksiksi lähdin tyhjin käsin kotiin, koska nitraattiarvot olivat akvaariossani niin korkeita. Jossakin muualla olisi hyvin voitu vain myydä kalat minulle ja sitten olisin ihmetellyt, miksi ne kuolivat. Hyvää palvelua.

Lisäksi bonus-kortti on hyvä asia. Sain kerran jopa yhden bonusleiman, kun muutamassa päivässä lappu tuli täyteen:D
appura
Member
Member
Viestit: 484
Liittynyt: 16:10, 23.01.2005
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja appura »

Pakko muuten korjata yksi asia. Myllyn faunattaren pienet altaat ovat 65 litraisia... ovat vaan syvempiä. Ja siellä on sentään isoja altaita isoille kaloille, toisin taas kuin esim. kaarinan lemmikissä.
Mustavaris
Senior Member
Senior Member
Viestit: 546
Liittynyt: 13:33, 02.08.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Mustavaris »

Olen käynyt vain kolmessa keskustan liikkeessä, ja niistä Uusi akvaario on ehdottomasti paras. Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja akvaariot todella hyvässä kunnossa. Akvaariopisteessä käyn myös joskus, koska se on lähempänä asuntoani, mutta kalat ostan nykyisin pelkästään Uudesta akvaariosta.

Puutorin akvaario on minun osaltani nykyisin boikotissa, vaikka akvaarioni ja osa kaloista onkin sieltä ostettu. Kalat elävät pitkään, ja virhehankinnoista tulee jälkeenpäin huono omatunto :(. Puutorilla myyvät isoja kaloja liian pieniin akvaarioihin, ja "kaikki kalat sopivat kaikkien kanssa" tuntuu olevan aika kuvaava lause. Kerran myivät myös väärää lääkettä. Itse olin tyhmä enkä vienyt sitä takaisin, vaikka kotona ymmärsinkin, ettei kalallani kyllä mitään pilkkutautia ollut. Kuvailin oireet siten, ettei niistä pilkkutautia olisi saanut tekemälläkään, mutta silloin olin itsekin aika tietämätön vielä. Lueskelin sitten kalatautiopasta, jonka olin joskus saanut akvaarioliikkeestä. Ammattiaidollaan eivät ainakaan minua ole vakuuttaneet.
Drooms
Senior Member
Senior Member
Viestit: 575
Liittynyt: 20:46, 08.08.2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Drooms »

Jos joku on siellä katsonut juwel rio 400, Pakettia, mikä on turun halvin hinta, akvaariokauppojen?
Veikkonen
Senior Member
Senior Member
Viestit: 605
Liittynyt: 18:15, 18.10.2005
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja Veikkonen »

Uuden akvaarion sivuilta en kyseistä löytänyt lainkaan? Eikö tuo Juwel 400 kannattaisi hankkia Helsingin akvaariokeskuskesta? Hintaan kuuluu kuljetus. Kelaa sivu alas: http://www.akvaariokeskus.com/ab2005/ak ... el-rio.htm
kurnu_ja_loikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 57
Liittynyt: 22:23, 25.09.2006
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kurnu_ja_loikka »

Mustavaris kirjoitti:Olen käynyt vain kolmessa keskustan liikkeessä, ja niistä Uusi akvaario on ehdottomasti paras. Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja akvaariot todella hyvässä kunnossa. Akvaariopisteessä käyn myös joskus, koska se on lähempänä asuntoani, mutta kalat ostan nykyisin pelkästään Uudesta akvaariosta.

Puutorin akvaario on minun osaltani nykyisin boikotissa.
Taidanpa yhtyä tähän mielipiteeseen. Vaikken lafkassa kovinkaan montaa kertaa ole käynytkään, niin tuntuu että aina on joku mennyt pieleen. Milloin on myyty kaloja väärällä nimellä, milloin taas raastettu myyntiakvaariosta kaloja pussiin niin että melkein kiduskannet ovat irti repeytyneet. Ei ollut isokaan yllätys kun niistä ostokaloista lähes kaikki heittivät pian veivinsä.
Arde
Starting Member
Starting Member
Viestit: 10
Liittynyt: 20:16, 06.11.2006

Viesti Kirjoittaja Arde »

kurnu_ja_loikka kirjoitti:
Mustavaris kirjoitti:Olen käynyt vain kolmessa keskustan liikkeessä, ja niistä Uusi akvaario on ehdottomasti paras. Asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua ja akvaariot todella hyvässä kunnossa. Akvaariopisteessä käyn myös joskus, koska se on lähempänä asuntoani, mutta kalat ostan nykyisin pelkästään Uudesta akvaariosta.

Puutorin akvaario on minun osaltani nykyisin boikotissa.
Taidanpa yhtyä tähän mielipiteeseen. Vaikken lafkassa kovinkaan montaa kertaa ole käynytkään, niin tuntuu että aina on joku mennyt pieleen. Milloin on myyty kaloja väärällä nimellä, milloin taas raastettu myyntiakvaariosta kaloja pussiin niin että melkein kiduskannet ovat irti repeytyneet. Ei ollut isokaan yllätys kun niistä ostokaloista lähes kaikki heittivät pian veivinsä.
Itse olen vasta aloittamassa harrastusta. Eli ensimmäinen allas on ostossa lähipäivinä. Kun vaan saan päätettyä tyydynkö valmiskokoon vai teetänö haluamani kokoisen.

Olen käynyt nyt Turun ympäristön akvaarioliikkeissä. ja kahden palveluun olen ollut tyytyväinen Puutoriin ja Uuteen Akvaarioon.
Kaikissa muissa yrittävät myydä vain olemassa olevia valmiskokoja, vaikka mainostavat toimittavansa mittojen mukaan.
Kun käännä keskustelun tähän teettämiseen, niin eka kommentti on aina " Se on niin kallista ja mut jne jne". Sou not sano Nykänenkin.
Jos teetetty on niinkuin sanovat 10-15% kalliimpi kuin vakio koko, niin ei se mun tapauksessa ole euroina kuin 25-30 euroa. Eikä se nyt ole se kynnys.

Eikä ole pakko ostaa samasta kaupasta kaikkea.
Jos saa teetetyn akvaarion halvemmalla kaupasta jonka kalat eivät tahdo pysyä elossa, niin ostaa akavan sieltä halvemmasta ja kalat ja kasvit muualta. Tää on markkinataloutta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”