Tetraparvi
Valvoja: Moderaattorit
Tetraparvi
Isoissa yleisöakvaarioissa näkee joskus todella isoja tetraparvia niin ajattelin ettää kuinka isoja parvia teillä on minun 100l akvaariossa on 6 mustateraa ja 7 punapäätetraa ja 4 kuparimonnista ja partis. Jos minulla ei olisi noita mustatetroja niin kuinka paljon noita punapäätetroja sinne mahtuu. En kyllä luovu mustatetroista 

-
- Starting Member
Meillä on meidän pikkuruisessa 60l-altaassa 10 sinineonia. Kunhan saan hommattua isomman (n.250l) altaan, niin kasvatan parven 30:een, nyt niitä ei enempää mahdu
Isot parvet on kyllä tosi komean näköisiä, nuo sinineonit vielä kun ovat niin pieniä, että pääsevät oikeuksiinsa vasta oikein isossa parvessa 

-
- Elite Member
- Sukupuoli: Nainen
Mahtuu sinineoneja hyvinkin tuohon 60 litraiseen isompi parvi. Olen aina ollut sitä mieltä että parvikalojen kohdalla on tärkeämpää se parven koko, kuin se että allas mahdollisesti on hiukan ylikansoitettu. Mielestäni voisit aivan huoletta ottaa akvaasi 15, jopa 20 sinineonia lisää (riippuen toki muusta kalastosta). Parvikalat eivät vie tilaa samalla tavalla kuin esim. reviirikalat ja niiden kohdalla litroista voidaan joustaa kunhan vesi pidetään riittävillä vaihdoilla kunnossa.etiiti kirjoitti:Meillä on meidän pikkuruisessa 60l-altaassa 10 sinineonia. Kunhan saan hommattua isomman (n.250l) altaan, niin kasvatan parven 30:een, nyt niitä ei enempää mahduIsot parvet on kyllä tosi komean näköisiä, nuo sinineonit vielä kun ovat niin pieniä, että pääsevät oikeuksiinsa vasta oikein isossa parvessa
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
No mustaneon on hiukan isompi kuin sinineontetra, mutta kyllä mun mielestä niitä sellainen 30 päinen parvi satalitraiseen menee hyvinkin. Tai jos tykkää että on kaksi erinäköistä parvea, niin sit esim. 20 mustaneonia ja 10 - 15 vaikka sitruuna- tai korutetraa.Pöhkis kirjoitti:Montakos mustaneonia sitten menis 98 litraiseen, muuna kalastona keltakääpiöpari ja naaraspartis. Nyt niitä (siis mustaneontetroja) on 8 kpl, mutta jos kerran 60litraiseen voisi laittaa 20-30 niin mahtuisikos tuohon isompi parvi kuin nuo 8?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
-
- Elite Member
No samalla tavalla mun mielestä sulle kanto mahtuu se yhteensä 25 - 30 punapäätä sinne niiden mustatetrojen lisäksi.Hankkisin sinuna myös jokusen kuparimonnisen lisää, nekin ovat parvikaloja.
-
- Advanced Member
- Viesti:
Täällä uiskentelee 112 litraisessa vähän päälle 20 sinineonin parvi, ajatuksena hankkia lisääkin. 343 litraisessa on sitruunatetroja ~17 ja mustaneoneja 12 kpl, näitä en tiedä hankinko kumpaakaan lisää kun altaassa on muutakin kalastoa ihan reippaan puoleisesti ja ihan rohkeita tetroja ovat nykyiselläänkin.
-
- Junior Member
-
- Advanced Member
- Viesti:
Sanoisin, että aika arkoja kyllä ovat. Kasveja kun on runsaasti niin kyllä uiskentelevat mutta vauhdikkaasti osaavat piiloonkin mennä jos alkaa jännittää altaan vieressä liikuskelijat.Beldaiel kirjoitti:Onko nuo sinineontetrat hirmu arkoja?