Jokirapu lemmikkinä
Valvoja: Moderaattorit
Jokirapu lemmikkinä
Millainen on jokirapu lemmikkinä, onko kokemusta?Ajattelin pyydystää sellaisen lemmikiksi akvaarioon (jossa ei ole kaloja).Mitäköhän mieltä rapu olisi veden lämpötilasta, n.25 astetta?Ja muutenkin, pärjäisiköhän? 

-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Tuohon mitään osaa sanoa, mutta miten kuitenkin olisi jokin akvaarioissa pidettävä rapu. Sellaiset kun kestävät tuota talvista korkeahkoa lämpöä paremmin kuin kotimainen rapu.
Elintavoiltaan ja käytökseltään ne ovat kuitenkin kaikki "rapuja".
Itse olen innostunut taskuravuista.
Elintavoiltaan ja käytökseltään ne ovat kuitenkin kaikki "rapuja".
Itse olen innostunut taskuravuista.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura, CorydoradinaeFinland
Re: Jokirapu lemmikkinä
Itselläni ei ole noita ollut, mutta eräs tuttuni on noita koittanut akvaariossa pitää. Ravut kuulemma kuolivat aina kevättalvella. Varmuudellahan tuon perusteella ei voi tietää, mihin ravut lopulta kuolivat, mutta korkea lämpötila ympäri vuoden vaikuttaisi aika todennäköiseltä vaihtoehdolta.Manga kirjoitti:Millainen on jokirapu lemmikkinä, onko kokemusta?Ajattelin pyydystää sellaisen lemmikiksi akvaarioon (jossa ei ole kaloja).Mitäköhän mieltä rapu olisi veden lämpötilasta, n.25 astetta?Ja muutenkin, pärjäisiköhän?
Hannu
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, Labyrinttiyhdistys
- Viesti:
Jokirapu, eli Astacus astacusm94 kirjoitti:Joki rapu? öö mikäs se se on enpä oo kuullu koskaan![]()
-Sami-
mun kaverilla kuoli juuri liian tasaiseen lämpötilaan ja siihen ettei päässyt "talvehtimaan". eli olis tarvinnut sen kylmän kauden kuten luonnossa on.
Eli sijoittaa olis pakko veden viilentäjään tai muuten vahtia että vesi on siis akvassa lähellä luonnon joen talvilämpötilaa.
mä kyllä valitsisin helpomman tien ja ottaisin ravun akvakaupasta. Ne on aivan samanlaisia touhottajia mutta kestävät vaan sitä lämpötilaa paremmin.
Tiia
Eli sijoittaa olis pakko veden viilentäjään tai muuten vahtia että vesi on siis akvassa lähellä luonnon joen talvilämpötilaa.
mä kyllä valitsisin helpomman tien ja ottaisin ravun akvakaupasta. Ne on aivan samanlaisia touhottajia mutta kestävät vaan sitä lämpötilaa paremmin.
Tiia
mun kaverilla kuoli juuri liian tasaiseen lämpötilaan ja siihen ettei päässyt "talvehtimaan". eli olis tarvinnut sen kylmän kauden kuten luonnossa on.
Tiia
Tiia
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
"Tavallinen rapu"?m94 kirjoitti:Mulla on kyllä on ollut tavallista rapua hyvin noi menesty
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Ai! tommonen mulla on sitten olluki nuitaSami kirjoitti:Jokirapu, eli Astacus astacusm94 kirjoitti:Joki rapu? öö mikäs se se on enpä oo kuullu koskaan![]()

Siis Suomen vesissähän elää kahdenlaista rapua, joki- ja Amerikasta tuotua täplärapua.Minulla nyt sitten on tuollainen jokirapu elättinä
Ajattelin, että jos sen laittaisi talveksi pieneen vesipurkkiin ja jääkaappiin, siellä olisi edes vähän viileämpää.Miten ravut talvehtii?Menevätkö horrokseen vai elelevät pohjassa koloissaan, syövätkö vai paastoavatko? o.O
Ihan kiinnostuksesta haluan kokeilla pitää jokirapuja

Ihan kiinnostuksesta haluan kokeilla pitää jokirapuja

-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Saa kyllä mutta kannattaako? Miksi ottaa se rapu kotiakvaarioon kuolemaan kun niitä ei saada altaissa viihtymään? Esimerkiksi sinirapu, marmorirapu tai monet katkaravut olisivat allaselämään sopeutuneita ja varmasti yhtä mielenkiintoisia. Vai pitääkö saada sellainen extremerapu jota ei muilla oleaalha kirjoitti:Lemmikiksi ottamiskielto koskee vain lintuja ja nisäkkäitä! Rauhoittamattomia tätä alkeellisempia eläimiä (esim. kyykäärmeen) saa aivan laillisesti ottaa elätiksi. Kaloja, rapuja jne. saapi pyydystellä ihan vapaasti.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy