Kardinaalitetroilla punainen väri hukkunut

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
merililja
Starting Member
Starting Member

Kardinaalitetroilla punainen väri hukkunut

Viesti Kirjoittaja merililja »

Meillä on nyt viikon verran asustanut pieni parvi kardinaalitetroja 12kpl, joista 1 on kuollut mihin lie. Tänään ruokin ne lähtiessäni kylään ja 2h päästä palattuani kaikilta tetroilta oli punainen väri hävinnyt lähes kokonaan. Muutenkin käyttäytyvät todella ei-tetramaisesti. Ovat levällään ympäri akvaa ja kykkivät jossain piilossa suurimmanosan aikaa. Eivät siis tavalliseen tapaansa kulje kylki kyljessä parvena vaan jokainen on omissa oloissaan. Mikä hitto noilla voi olla? onkohan ne kaikki aamulla jo kuolleita? Muuten vaikuttavat terveiltä, eivät kyllä syöneet juuri lainkaan kun annoin muutaman hiutaleen... turhaanko hätäilen vai mitä tää voi olla? Vesiarvoissa ei mitään hälyyttävää ole!
Merililja
-Alix-
Katalysaattori
Katalysaattori
Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Alix- »

Punaisen värin häviämisestä en niinkään osaa sanoa, mutta melkeinpä kaikki parvikalat liikkuvat rauhallisissa altaissa just noin - aivan omissa oloissa. itse olen järkännyt isompaa kalaa (joka ei syö pikkukalaa) "laumanvartijoiksi" ihan vaan koska haluan kardinaalitetrani uivan parvena niinkuin luonnossakin.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
merililja
Starting Member
Starting Member

Tähän asti ovat kyllä niin tehneetkin, eli uineet parvessa, mutta nyt olen jo huolissani. Ovat jotenkin apaattisia ja värit on hukuksissa edeleen...
Merililja
rsy
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: OAS ry.
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja rsy »

merililja kirjoitti:Tähän asti ovat kyllä niin tehneetkin, eli uineet parvessa, mutta nyt olen jo huolissani. Ovat jotenkin apaattisia ja värit on hukuksissa edeleen...
Vesiarvot numeroina ja muu kalasto?
Ruoka pilaantunutta?
-=Rami=-
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Niin, ja lämpötila? Jos lämpötila tippuu, niin kardinaalitetrat reagoivat juuri noin ja kyyhöttävät jossakin. Lämmön pitäisi siis olla sellaiset 27-28 astetta.
merililja
Starting Member
Starting Member

Kiitos Ruusu, sinä se osaat aina auttaa! Mulla oli valot vähän aikaa pois vihersamennuksen vuoksi ja lämpötila tipahti muutaman asteen, joten siitähän tämä johtuukin. Osaanpahan nyt korjata tilanteen.
Merililja
AnneMa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja AnneMa »

Hei, jos siis vedän oikean johtopäätöksen, punainen väri haaleni valojen ollessa pois päältä? Tämä on lämpötilasta riippumatta normaalia kardinaalitetroilla, aiheesta löytyy haku-toiminnolla useita ketjuja :) . Meillä parvi myös hajaantuu tehokkaasti pimeässä akvaariossa, valot päällä hengaillaan enemmän yhdessä ja välillä taas haahuillaan sinkkuina pitkin allasta.
Anne
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

Minäkin kerran säikähdin yhdellä kardinaalilla olevan jokin hätänä, kun yöllä pimeässä akvassa näin sen kyhjöttävän yksinään kannon syrjässä, väritkin olivat kadonneet tyystin. 8O

Minun kardinaalitetrani ovat muuten vallan tyytyväisiä altaassani vallitsevaan 24-25 asteen lämpötilaan. :P
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Ruusu
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Ruusu »

Sarkka kirjoitti: Minun kardinaalitetrani ovat muuten vallan tyytyväisiä altaassani vallitsevaan 24-25 asteen lämpötilaan. :P
Huomaat eron kun nostat hieman lämpötilaa [;)]
Sarkka
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Sarkka »

^Millaisia niistä sitten tulee? :D

Nyt vaikuttavat ainakin näin suht aloittelevan akvaristin silmään kaikin puolin hyvinvoivilta ja pirteiltä, uivat porukassa ees taas allasta ja syövät innokkaasti.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”