Kardinaalitetroilla punainen väri hukkunut
Valvoja: Moderaattorit
Kardinaalitetroilla punainen väri hukkunut
Meillä on nyt viikon verran asustanut pieni parvi kardinaalitetroja 12kpl, joista 1 on kuollut mihin lie. Tänään ruokin ne lähtiessäni kylään ja 2h päästä palattuani kaikilta tetroilta oli punainen väri hävinnyt lähes kokonaan. Muutenkin käyttäytyvät todella ei-tetramaisesti. Ovat levällään ympäri akvaa ja kykkivät jossain piilossa suurimmanosan aikaa. Eivät siis tavalliseen tapaansa kulje kylki kyljessä parvena vaan jokainen on omissa oloissaan. Mikä hitto noilla voi olla? onkohan ne kaikki aamulla jo kuolleita? Muuten vaikuttavat terveiltä, eivät kyllä syöneet juuri lainkaan kun annoin muutaman hiutaleen... turhaanko hätäilen vai mitä tää voi olla? Vesiarvoissa ei mitään hälyyttävää ole!
Merililja
-
-Alix-
- Katalysaattori

- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Punaisen värin häviämisestä en niinkään osaa sanoa, mutta melkeinpä kaikki parvikalat liikkuvat rauhallisissa altaissa just noin - aivan omissa oloissa. itse olen järkännyt isompaa kalaa (joka ei syö pikkukalaa) "laumanvartijoiksi" ihan vaan koska haluan kardinaalitetrani uivan parvena niinkuin luonnossakin.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
Hei, jos siis vedän oikean johtopäätöksen, punainen väri haaleni valojen ollessa pois päältä? Tämä on lämpötilasta riippumatta normaalia kardinaalitetroilla, aiheesta löytyy haku-toiminnolla useita ketjuja
. Meillä parvi myös hajaantuu tehokkaasti pimeässä akvaariossa, valot päällä hengaillaan enemmän yhdessä ja välillä taas haahuillaan sinkkuina pitkin allasta.
Anne
Minäkin kerran säikähdin yhdellä kardinaalilla olevan jokin hätänä, kun yöllä pimeässä akvassa näin sen kyhjöttävän yksinään kannon syrjässä, väritkin olivat kadonneet tyystin.
Minun kardinaalitetrani ovat muuten vallan tyytyväisiä altaassani vallitsevaan 24-25 asteen lämpötilaan.
Minun kardinaalitetrani ovat muuten vallan tyytyväisiä altaassani vallitsevaan 24-25 asteen lämpötilaan.
"Miksipä tehdä jotain helposti sillä sehän se vasta tylsää olisi."
-Kaaka81
-Kaaka81