Taistojen kanssa

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rottinkiwailer
Member
Member

Taistojen kanssa

Viesti Kirjoittaja rottinkiwailer »

Akvassani on nyt taistopariskunta ja 12 kuparimonnista. Olisi tarkoitus ostaa vielä 1-2 taistotyttöä lisää. Voisinko harkita jotain rihmakaloja taistojen kanssa? Entä sitten mitä parvikaloja siihen lisäksi? Pohjalla tulee 1-2 partista ja EHKÄ noitamonneja. Mutta nyt kiinnostaa lähinnä tuo taistojen ja rihmojen yhteiselo ja parvikalojen.
Eli ehdotuksia ja kokemuksia, kiitos!
Akvan koko on 240 litraa ja kasvillisuutta kasvatan koko ajan lisää.
Aina on joku joka valittaa...
beetle
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Inkkarit

Viesti Kirjoittaja beetle »

Minulla nyt ei ole kun yksi taistopoika, mutta hyvin tulee juttuun intiaaninsulkieni kanssa :)
Turkoosi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Turkoosi »

Täälläkin intiaaninsulat tulevat toimeen taistojen kanssa, samoin mustaneontetrat. Itse en enää muita labyrinttikaloja uskaltaisi laittaa, jouduin ottamaan taistokoiraankin naaraista erilleen kun se alkoi käyttää energiansa siihen, että vahti etteivät naaraat saa syödä, unohti mokoma syödä itse. Tytöt olivat ovelampia ja söivät pohjalta, kun herra ja hidalgo vartioi pintaa... :mrgreen: Mutta siis puolitoistametrinen kasviallaskin voi käydä ahtaaksi pelkälle taistohaaremille, saati kun haaremeita on useampi.
Järjenkäyttö on sallittua ja joskus jopa suotavaa.
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Itsellä oli (ennen kalatuberkuloosia) taistoherran kanssa 180 L altaassa neljä hunajarihmakalaa. Hieman oli näykkimistä, mutta isompi tuo hunisten keskinäinen aggressio esim. oli. Eli oikeastaan ihan hyvin menivät yhteen nuo. Myös pikkutetrat (neon- & mustaneon-) sekä juovaimubarbi ja partamonni saivat olla rauhassa.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Itse suosittelen kerritetraa.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Taju
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Taju »

Eiköhän aika monikin lämpimästä vedestä pitävä, pieni ja rauhallinen tetra menisi.

Itsellä taiston kanssa nyt rubiinitetroja ja musta-aavetetroja. Kardinaalitetra, intiaaninsulka, sinineontetra jne. menee varmaankin parvena taiston akvaarioon. (Musta-aaveet tosin eivät kovin yhtenäistä parvea muodosta, kun harrastavat reviirejä itsekin, kauniita ja hillityn värisiä ovat kyllä ja taisto on komea väriläikkä tässä tummanpuhuvassa porukassa :mrgreen: )

Esim. Faunattaren sivuilta löytyy monista tetroista aika asiantuntevaa opastusta.

Joku muuten oli sitä mieltä, että kerritetra saattaa olla taistelukalan kaveriksi liia vilkas.
Se mikä ei tapa, traumatisoi.
JukkaV
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olen eri mieltä, ei ole liian vilkas ollut minun taistoilleni.
Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Tamus
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Tampereen akvaarioseura
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tamus »

Meillä asustaa sulassa sovussa taistohaaremi ja kardinaalitetraparvi.
Tuska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Tuska »

Minulla on ollut taistojen kanssa mm. hunajarihmoja ja kääpiörihmoja, ilman onglemia. suuremman ongelman aiheuttivat miljoonakalat, joita ei katsottu kovin hyvällä..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”