Sinileukakirjoahvenien kututouhut

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
poitsu75
Starting Member
Starting Member

Sinileukakirjoahvenien kututouhut

Viesti Kirjoittaja poitsu75 »

Tervehdys!

Kellään kokemusta moisesta. Itselläni parikunta, joka möyrii koko akvaarion ihan mullin mallin, kaivaa siis kuoppia. Onko helppoja saada kutemaan?
Jani
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

On helppo

Viesti Kirjoittaja Jani »

Kyseinen kala kutee helposti. Eikös olekkin lyhyt ja ytimekäs vastaus? [;)] Kutuohjeita voipi haeskella netistä, itselläni ei ole kalasta kokemusta mutta akvaarioseuramme eräällä jäsenellä kalat kutevat tasaiseen tahtiin ja pian onkin sinileukoja liiankin kanssa :P
pihla
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja pihla »

minkäköhän laisissa vesiarvoissa kutevat niin että kutu onnistuu? minulla kalat kutevat kerran viikossa, mutta kudusta ei näytä tulevan mitään... kalojen kiinnostus kutuun loppuu parin päivän kuluttua. Olisi kyllä kiva kuulla täällä sinileukojen iloisista perhetapahtumista..
240L,130L,63L
Raffu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Mulla on myös pariskunta sinileukakirjoahvenia ja ne ovat valinneet yhden nurkan paikakseen. Möyrivät siellä ja kuljettavat hiekkaa pois suullaan. Koko ajan tekevät tätä, mutta eivät ole vielä ehtineet poikimaan.
pihla
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja pihla »

Sama minulla. Pohjaa kaivetaan ja kutuakin olen nähnyt, mutta mitään ei kudulle tapahdu... :(
Raffu
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: TAS

poikasia näkyvissä

Viesti Kirjoittaja Raffu »

Tänään syntyi poikasia aika liuta. Vanhemmat hoivailivat aluksi jälkeläisiään sulassa sovussa, mutta parin tunnin päästä uros hääsi naaraan. En ole siirtänyt pikkusia vielä poikasaltaaseen, mutta ajattelin niitä siirrellä parin päivän sisällä (osan). Koko päivä on sujunut vaaveja katsellessa. Meikäläisen ensimmäinen poikue.
Onko teillä tullut tulosta??
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”