Mihin laitatte "ylimääräiset" kierteiset?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
- Sukupuoli: Nainen
Mihin laitatte "ylimääräiset" kierteiset?
Eli miten hankkiudutte eroon kierteisistä tai muista kotiloista joita on keräntynyt liikaa akvaariooon. Siis kompostiin, biojätteeseen, sekajätteisiin tai wc-pönttöön ? Voiko niitä antaa näin kesällä ehkä siileille ? Pohdintaa...
-
- Elite Senior Member
- Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Biojätteisiin kerrostalossa, kuten kuolleet kalatkin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Tjaa, olisihan tuolla siili jolla kokeilla. Epäilyttää vain nuo vedenparannusaineiden ynnä muiden lisäämisten aiheuttamat jäämät sun muut. Ja on se kierteisen kuori melkoisen kova, että en sitten tiedä toimisiko siinäkään mielessä. Akaattikotiloita kyllä syöttävät, joten miksei sitten ehkä kierteisiäkin. Pitää ottaa asiasta selvää.SiriusAng kirjoitti:käyttääköhän muuten matelija ja minisiili harrastajatkin niitä ruokana myös..?
Dixi et animam levavi.
Minun ylimäärä kierteiset ja muutkin kotilot möyrivät altaittensa pohjalla ja muilla pinnoilla, möyrikööt vaan. Joskus niitä olen jaellut mutta vielä en ole kokenut tarvetta alkaa niitä nistimään. Pelottaa vaan ajatus siitä kun ajattelin joskus tässä vaihtaa isoimman altaani pohjahiekat hienompaa, melko suuri prosentti kun pohjasta taitaa koostua kierteisistä... 

otan mielelläni kierteisiä...
Mä voin ainakin ottaa niitä kierteisiä milloin vain vastaan kun mun tiikerinuoliaiset syö ne heti suihinsa. Asun Helsingin keskustassa. Voin myös jioskus hakea kierteisiä, jos ette jaksa tuoda niitä meille...
Re: otan mielelläni kierteisiä...
Sama täällä. Toisesta akvasta siirtämäni suuremmat kierteiset pystyvät pitämään pintansa nuoliaisia vastaan, mutta uudet pienemmät tulokkaat menevät 'parempiin suihin'. Olen tyytyväinen tähän tasapainoon, koska elävänä vellova pohja ei olisi minun makuuni. Siksi olen päätynyt tiikerinuoliaisetkin jättämään akvaarioon - vaikka näitä niin kauniita nuoliaisia en näe kuin aamulla ruoka-aikaan, joten paljon seurattavaa niistä ei ole.afro kirjoitti:Mä voin ainakin ottaa niitä kierteisiä milloin vain vastaan kun mun tiikerinuoliaiset syö ne heti suihinsa.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)