Mihin laitatte "ylimääräiset" kierteiset?

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tuilu
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Nainen

Mihin laitatte "ylimääräiset" kierteiset?

Viesti Kirjoittaja Tuilu »

Eli miten hankkiudutte eroon kierteisistä tai muista kotiloista joita on keräntynyt liikaa akvaariooon. Siis kompostiin, biojätteeseen, sekajätteisiin tai wc-pönttöön ? Voiko niitä antaa näin kesällä ehkä siileille ? Pohdintaa...
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Biojätteisiin kerrostalossa, kuten kuolleet kalatkin.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Save
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Save »

Hellämielisenä murskaan joko vasaralla tai sitten laitan pakastimeen.
SiriusAng
Member
Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja SiriusAng »

Lahjoitetaan ensisijaisesti muille, toisaalta jos kukaan ei yhtäkkiä huolisi niin kai ne jääkaappi->pakastin->biojäte menis /tjt.. käyttääköhän muuten matelija ja minisiili harrastajatkin niitä ruokana myös..?
korudonna
Member
Member

Viesti Kirjoittaja korudonna »

Ainakin toistaiseksi selvinnyt antamalla/lähettämällä toisille akvaristeille. Tänään lähti kaksi satsia kirjeissä.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
mysli
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mysli »

SiriusAng kirjoitti:käyttääköhän muuten matelija ja minisiili harrastajatkin niitä ruokana myös..?
Tjaa, olisihan tuolla siili jolla kokeilla. Epäilyttää vain nuo vedenparannusaineiden ynnä muiden lisäämisten aiheuttamat jäämät sun muut. Ja on se kierteisen kuori melkoisen kova, että en sitten tiedä toimisiko siinäkään mielessä. Akaattikotiloita kyllä syöttävät, joten miksei sitten ehkä kierteisiäkin. Pitää ottaa asiasta selvää.
Dixi et animam levavi.
sttl
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sttl »

suoraan sanoen useat menevät likasangon mukana vessanpöntöstä alas,en jaksa poimia joka ainoaa sangosta,joskus poimin isoimmat ja syötän ne marmoriravulle,mutta kierteiset lisääntyvät riesaksi asti.
tai kun siivoan akvaariota kerään purkkiin ja annan kuivua siellä ja sitten roskiin. :roll:
korudonna
Member
Member

Viesti Kirjoittaja korudonna »

Silloin, kun yhdessä altaassa oli vielä kotilonsyöjä, laitoin sille muista altaista kotiloita. Kyllä niitä vedenvaihtovesissä menee pieniä poiskin.
Onnenlinnun kotiorsi on vain heikko heinänkorsi, mutta silti ihanasti laulu kuuluu pilviin asti.
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Minun ylimäärä kierteiset ja muutkin kotilot möyrivät altaittensa pohjalla ja muilla pinnoilla, möyrikööt vaan. Joskus niitä olen jaellut mutta vielä en ole kokenut tarvetta alkaa niitä nistimään. Pelottaa vaan ajatus siitä kun ajattelin joskus tässä vaihtaa isoimman altaani pohjahiekat hienompaa, melko suuri prosentti kun pohjasta taitaa koostua kierteisistä... :mrgreen:
afro
Junior Member
Junior Member

otan mielelläni kierteisiä...

Viesti Kirjoittaja afro »

Mä voin ainakin ottaa niitä kierteisiä milloin vain vastaan kun mun tiikerinuoliaiset syö ne heti suihinsa. Asun Helsingin keskustassa. Voin myös jioskus hakea kierteisiä, jos ette jaksa tuoda niitä meille...
lilo
Senior Member
Senior Member

Re: otan mielelläni kierteisiä...

Viesti Kirjoittaja lilo »

afro kirjoitti:Mä voin ainakin ottaa niitä kierteisiä milloin vain vastaan kun mun tiikerinuoliaiset syö ne heti suihinsa.
Sama täällä. Toisesta akvasta siirtämäni suuremmat kierteiset pystyvät pitämään pintansa nuoliaisia vastaan, mutta uudet pienemmät tulokkaat menevät 'parempiin suihin'. Olen tyytyväinen tähän tasapainoon, koska elävänä vellova pohja ei olisi minun makuuni. Siksi olen päätynyt tiikerinuoliaisetkin jättämään akvaarioon - vaikka näitä niin kauniita nuoliaisia en näe kuin aamulla ruoka-aikaan, joten paljon seurattavaa niistä ei ole.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”