"Tuleeko kaikista norsuista talvella mammutteja?" - kummipoika Miro 4v.
---------------------------------------------------------
Milloin viimeksi olet kokenut jotain erilaista? http://www.tulivuorikeskus.fi
Hei,
tuo ylempi taitaa olla Project. Minulla on samanlainen, mutta siinä on myös veden ulostuloputken kohdalla koteloa (tuosta siis puuttuu). Oma Projectini on alunperin myyty 180-litraisen altaan mukana yhdellä suodatinpatruunakotelolla varustettuna, mutta sen suodatusteho ei olllut riittänyt, joten altaan edellinen omistaja oli hommannut tilalle Eheimin sisäsuodattimen (ja minä laitoin sitten samaan altaaseen ulkosuodattimen ja tuon Projectin yhdellä lisäpatruunakotelolla roskia keräämään).
Muistaakseni löysin jostain tietoja (nimi taisi olla tuolloin himmeästi luettavissa suodattimen kyljen lapusta) ja pumppausteho oli luokkaa 450 l/h eli yksinään riittäisi 150-litraiseen. Tuon pumppaustehonhan voi testata pistämällä suodattimen tyhjentämään esim. saavia ja ottamalla aikaa. Tuohon ulostuloputkeen on helppo laittaa letku jatkoksi.
Mulle tuli yhden 240 altaanmukana kaksi noita ylempiä suodattimia. Ovat kellarissa. Voisin käydä huomenna vilkasee löytyykö niistä jotain tietoo. Merkki muistakseni on toi Project.
"miten te kuvittelette että voisin olla asiasta itseni kanssa erimieltä?" - sanoi töissä johtajamme
Minullakin on yksi tuon sorttinen, "perävalotakuulla" HASilta viime huutokaupan myyntipöydältä ostettu. Yhtään en näin ulkoa muista mitä siinä lukee mutta tehokkaan oloinen raskas moottori siinä ainakin on eikä päältäpäin katsottuna pahempia suunnitteluvirheitä.
ei ollutkaan suodattimen ropposet kellriss vaan löytyi makkarin nurkasta. Eli toi sun ylempi näyttää prikulleen samalta kuin ne mun kaksi sillä erotuksella että ilmeisesti tosta moottoriosasta sulta puuttuu tos suihkuputkiosan ympäriltä sellainen musta muovi "vaippa".