Kalastoehdotuksia 300 litraan?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fanny
Starting Member
Starting Member

Kalastoehdotuksia 300 litraan?

Viesti Kirjoittaja fanny »

Olen vaihtamassa 180 litraisen akvaarion 300 litraiseen jossa mitat ovat 150 x 40 x 50 (korkeus). Lämpötila tulee olemaan noin 25-26 ja ph 6-7.
6,5 on tässä entisessä...

Kalasto on tällä hetkellä 2 kääpiörihmakalaa, 8 kiilakylkeä, 6 täplämonnista, 8 intiaanisulkaa (jotka ehkä muuttavat 60 litraiseen omppukotiloiden kaveriksi) ja 15 kardinaalitetraa. Partamonni ja juovaharjarapu löytyvät myös. Tiedän että lämpötilavaatimukset eivät ihan käy noilla yksiin [:I]

Mietiskelin itse että ehkä pari isoa parvea olisi kiva... kirsikkatetrat olivat kivan näköisiä ja ruusutetrat myös.

Rihmiksistä en taida luopua ja sopuisa pariskunta minulla onkin joten siitä varmaan lähdetään...

Mutta ehdotuksia otetaan vastaan... :)
lilo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja lilo »

Kasvattaisin kiilakylkien lukumäärää; parveilevat ihan kivasti yhdessä, joten isompi katras voisi olla mukavan näköinen. Kääpiörihmakalojen sopuisaa eloa ei kannata rikkoa, vaan jättää pintakerros niiden alueeksi.
Pohjalle voisi ottaa jonkun sopuisan ahvenpariskunnan esim. keltakääpiöahvenen.
Ilman mainoksia olisimme onnellisia tietämättä miksi. (Lapsen kouluaineesta poimittu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”