3D taustoja paratiisikalassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

3D taustoja paratiisikalassa

Viesti Kirjoittaja Teho »

Kotkan paratiisikalasta saa nyt hienoja sisäpuolelle asennettavia styroksista valmistettuja 3D taustapaloja. Yksi 60x45 pala maksaa 7.50.. Eli 180 pitkän ja 60 korkean akvan 3D taustan hinnaksi tuli 30 euroa..ei paha.

3 mallia, malleina kallio,juurakko sekä juurakko+kallio.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Huomasin saman tänää, Ihan nättejä. Pienempään altaaseen ehkä kävisivät paremmin, isossa kun tuon "palapeiliefektin" (=sama kuva toistuu) huomee helpomin. Juurakkotausta oli tosi makea :D

Ps. Siirretäänkö bongauksiin? [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Samppari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 28
Liittynyt: 11:32, 28.05.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Samppari »

Mulla on kanssa tuollainen kivikko styroks tausta,on tosi hienon näköinen mutta...illalla kun valot sammuu altaasta niin partisherra alkaa touhuileen siinä styroks taustassa.No sehän hyvä.Mutta se on kaiketi keksinyt että vesirajasta irtoaa hyvin jotain syötävää ja kansilasittomasta altaasta alkaa kuulumaan aikast kovaa raaputusta.
Kala on kaveri,ei sapuska

128L 350L
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Mulla on 4 palaa silikoonattu 540-litraiseen. Ei se palapeliefekti niin räikeä ole, etenkään tuossa kivikossa, sillä ne palat on tehty niin, että suurin osa muodoista sattuu yhteen seuraavan palan kahden sivun kanssa.

Kuivumista odotellen...
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6704
Liittynyt: 01:32, 06.06.2004
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Karhula (Kotka)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Teho kirjoitti:Mulla on 4 palaa silikoonattu 540-litraiseen. Ei se palapeliefekti niin räikeä ole
Hmm.. Kuva olis kiva? :mrgreen: Palloakvaarioon on tulossa jonkinsortin 3D taustaa, tuon voisi laittaa harkintaan! Pallovaario tosin vain 70l.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Jos nämä samat styroks-tekeleet ovat niitä, joita mm. Faunattaressakin on myynnissä, niin nätteydestä voidaan olla montaa mieltä. Ehkä vuoden käytön jälkeen ovat nättejä, kun ovat peittyneet levään yms...
Aquados
Junior Member
Junior Member
Viestit: 152
Liittynyt: 11:55, 21.02.2004
Paikkakunta: SJK-TAS

Viesti Kirjoittaja Aquados »

Adrianna kirjoitti:
Teho kirjoitti:Mulla on 4 palaa silikoonattu 540-litraiseen. Ei se palapeliefekti niin räikeä ole
Hmm.. Kuva olis kiva? :mrgreen:
Jep, kuvaa näytille jos mahdollista :mrgreen:
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Eipä ole kuvaa kun ei oo kameraa.
Minä en ainakaan ole nähnyt samanlaisia Faunattaressa. Tuo kivi on kyllä hieno! Yritetään saada tikikameraa lainaksi ensi viikolla....
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Inka78
Starting Member
Starting Member
Viestit: 26
Liittynyt: 14:35, 20.03.2005

Viesti Kirjoittaja Inka78 »

Tuon juurakon muuten saa näyttämään fiksulta niin, että laittaa toisen palan ylösalaisin. Näin ei sama kuvio toistu ja näyttää ihan luonnolliselta (no, niin luonnolliselta kuin nyt styroksi vaan voi) jatkeelta edelliselle palaselle.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Styroksia kun ovat, niin paljon silikonia vaativia ovat ja näyttävyydestä voidaan tosiaan olla monta mieltä. Palapeli mikä palapeli. Hyvä puoli noissa on edullinen hinta. Parempia toki kuin taustakuva.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

jarvij kirjoitti:Styroksia kun ovat, niin paljon silikonia vaativia ovat ja näyttävyydestä voidaan tosiaan olla monta mieltä. Palapeli mikä palapeli. Hyvä puoli noissa on edullinen hinta. Parempia toki kuin taustakuva.
Nimenomaan. Ei huvita törsätä satoja euroja back to nature taustaan, joka on vielä kaiken lisäksi hirmuinen tilasyöppö.

-Eikä tuo styroksien kiinnitys olisi vaatinut silikonia ollenkaan. Leikkasin palat juuri sen kokoiseksi että pysyvät itsekseen kehysten välissä. Reunoihin jääneet (5mm) raot tukin silikonilla, ettei pikkukalat pääse taustan taakse.

Hieno se on!
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Ei minuakaan, siksi teenkin ovat taustani, kiveni ja kantoni itse! On edullista ja saan juuri sellaisia kuin haluan. Tilaakaan eivät paljon vie, koska ovat vain kuoria. Vettä painavampiakin, joten ei ole tarpeen käyttää silikoniakaan.
Pengerrykset yms. todella helppoa! [;)]

Kiva kun sinulle riittävät tuollaiset. :mrgreen:
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

jarvij kirjoitti: Kiva kun sinulle riittävät tuollaiset. :mrgreen:
kiva kun sinulla riittää aikaa (eläkeläinen, kenties?) :roll:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

OT: Juu minä omistan kaiken ajan ihan itse. Enempää sitä ei ole. Toki itse käytänkin sen kaiken.

Tuollaisen taustan tekoon menee noin 15 minuuttia päivässä; toki muutaman päivän tai viikon ajan, joten se on kiinni lähinnä halusta ja viitseliäisyydestä.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
mysli
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1308
Liittynyt: 15:15, 06.06.2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mysli »

jarvij kirjoitti:
Tuollaisen taustan tekoon menee noin 15 minuuttia päivässä; toki muutaman päivän tai viikon ajan, joten se on kiinni lähinnä halusta ja viitseliäisyydestä.
Ilman omaa verstasta lasken menetykseksi myös tekeillä olevan taustan ja tarvikkeiden viemän tilan (kuten myös puuhasta aiheutuvan sotkun). Eikä ainakaan meille itsekseen ilmesty niitä valmistusmateriaalejakaan, aikansa se vie niidenkin hankkiminen.

Halusta ja viitseliäisyydestä on moni muukin asia kiinni, sitä en kiistä. Uskoisin kuitenkin lähes jokaisen tätä palstaa seuraavan tietävän jo tuosta itse tekemisen mahdollisuudesta niin ruuan, suodattimien kuin taustojenkin osalta. Tee-se -itse ketjuissa ei kukaan tule mainostamaan kaupallisia malleja, mukava olisi lukea näitä valmiista tuotteista kertoviakin keskusteluja ilman ihmettelyä siitä mikseivät kaikki tahdo tehdä kaikkea itse. Ei se nyt niin suuri häpeä voi olla tyytyä valmiiseen, etenkin jos se omaa silmää miellyttää.

Yhden taustan itse väsänneenä voin omasta puolestani todeta, että ei ole sen arvoista. Tämä siitä huolimatta, että nautin niin työssä kuin vapaa-ajallakin käsilläni tekemisestä. Tuohon hintaan myytävä tausta kuulostaa mainiolta, hinta-vaiva suhde ainakin on kohdillaan.
Dixi et animam levavi.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

mysli kirjoitti:Tuohon hintaan myytävä tausta kuulostaa mainiolta, hinta-vaiva suhde ainakin on kohdillaan.
asiaa!
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Teho kirjoitti:
mysli kirjoitti:Tuohon hintaan myytävä tausta kuulostaa mainiolta, hinta-vaiva suhde ainakin on kohdillaan.
asiaa!
:mrgreen:

Mutta ihan tosissaan. Puhutteko näistä styroksipaloista, joista paistaa valkoinen styroksi läpi ja väritys on kuin tarjoustalon puuterilla tehty sitäkin säästellen?

Hinta-vaiva ja hinta-laatu -suhteet vastannevat hyvin näitä taustoja. Ovat sen verran järkyttäviä uutena, että pitäisi liottaa jossain levälammikkossa puoli vuotta, että saisi inhimillisen näköisiä. Onneksi kaikilla taustoilla on tapa tummua akvaariossa, joten näistäkin varmasti aikanaan tulee vähemmän silmiinpistävä elementti akvaariossa ja voi ehkä näyttää ajan kuluttua ihan kivalta.

Uutena ne näyttävät sellaisilta, ettei mieli tee edes 7 euroa (vai mitä ne nyt maksoikaan) laittaa niihin.

Jäin myös miettimään sitä, että mitä se väri on, mitä niihin on tomutettu päälle ja onko niissä lainkaan pinnoitetta/kiinnitettä? Olivat silloin paketissa kun katselin niitä, eikä ei ollut aikaa tutustua tarkemmin. Suuremmin ei valmistajaa eikä muitakaan merkintöjä löytynyt tuotteesta.

Mitähän niille paloille tapahtuu ajan kanssa?
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Mitähän se Aqua oikein höpöttää? [;)]

Kyllä nämä taustat ovat ihan asiallisia, eikä valkoista näy läpi yhtään.
Hitto, pakko kai vohkia tikikamera jostakin, jotta uskotte. :mrgreen:
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 4745
Liittynyt: 19:55, 17.02.2002
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Teho kirjoitti:Mitähän se Aqua oikein höpöttää?
Semmosia jotain 50*50 tai 60*60 cm paloja. Noin 4-5 senttiä paksuja. Maksavat kait 7-15 euroa 1-2 kpl. Pintaa kun katsoo, niin styroksin "pallokuviot" näkyy läpi. Väritys on haalea, semmoienn puuterimainen. Hyvin pientä muotoilua-

Saattaahan noita halpoja taustoja olla varmaan useampaakin, mutta aika epätodennäköistä, että olisi tullut samaan aikaan myyntiin. Olen nähnyt noita vain Faunattaressa myynnissä - en tosin ole metsästynyt niitä eritoten liikkeistä.

Muistaisin nähneeni jonkun akvasta otetun kuvan näistä "laatoista".
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Laattoja todellakin ovat, ja vaikeaa niistä on 3D vaikutelmaa saada. Kuitenkin varmasti paremman näköisiä kuin taustakuva tai takana näkyvä tapetti. Puolustavat siis paikkaansa siellä missä viitseliäisyyttä tms. puuttuu.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
ParratonMonni
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:56, 03.04.2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ParratonMonni »

Tokihan nuo sieviä ovat, vaan tällä kertaa olen Järven kanssa ihan samaa mieltä: kyllä oikeista materiaaleista itse rakennettu pesee kaikki muovi/styroksiviritelmät. Ja siinä taas olen eri mieltä, että itse huolella tehty 2D tausta on mielestäni parempi, kun massatuotantoinen palapeilisysteemi.

Ehkäpä se on tämä ikä: kun ei kaikkea tarvitse saada heti, vaan on malttia rakennella rauhassa kokonaisuutta... Ja ei, en todellakaan ole eläkeläinen, vaan kokopäivätyöläinen perheenäiti! 8-)
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Minä taas olen täysin vakuuttunut että jokaisella on 15 minuuttia päivittäin aikaa vaikka puuhastella akvaarioharrastuksen parissa, jos on sellaisen harrastuksekseen valinnut. Mitä tuon 15 minuuttisen aikana sitten tekee onkin jo eri juttu. Akvaarioharrastus kuuluu kaonaisvaltaisiin, siinä pitää osata lähes kaikkea. Esimerkiksi 50 vuodessa noiden 15 minuuttisten aikana oppii jo koko paljon akvaarostaan.

Akvaarion 3D-taustan tekemiseen ei sitten tarvita yhtäkään palleroa styroksia eikä muovia.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
MiSt
Senior Member
Senior Member
Viestit: 539
Liittynyt: 13:29, 08.11.2001
Paikkakunta: Kotka/Karkkila - Ciklidistit - KLAS

Viesti Kirjoittaja MiSt »

Nonni! :mrgreen: Arvuuttelu poikki. Onko kyse siis näistä taustoista?

Kuva

Jukan kanssa samaa mieltä, että ihte tehty tuottaa eniten mielihyvää - oma tausta mansikka, kaupantausta mustikka! :mrgreen: Toiset vaan tykkää mustikoista mansikoita enemmän. :? [;)] :mrgreen:
><{{{(*> ><Mikko(*> ><{{{(*>
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Mitähän tekemistä noiden pintakuvioinnissa on kalliopinnan kanssa. Luonnosta mallia ystävät taustoihin. [;)]
Valutekniikalla oikean kallion pinnasta ja/tai kivistä saa parhaan näköisen sisustuksen ei vain taustaa.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
Teho
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1164
Liittynyt: 19:21, 27.02.2005
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Teho »

Suunnilleen samanlaisia kuin nuo tuossa kuvassa.

Kyllä nuo pesee sellaisen ulkopuolelle laitettavan papaerin mennen tullen.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”