Ostin näitä viime syksynä 6 kpl Akvaariokeskuksesta omistajan suosituksesta. Tarkoituksena oli ensin seurata josko näistä muodostuisi pari ja myydä muut pois, mutta nyt olen hankkimassa isompaa akvaariota, että koko poppoo mahtuu. Kalat ovat siis tällä hetkellä 320-litraisessa ja sopuisasti ovat olleet. Minireviirejä puolustellaan välillä mutta muuten ovat olleet rauhallisia. Kokoa näillä on vasta alle 10 cm, mutta kuulemma kasvavat akvaariossa n. 15 senttisiksi. Kasvit ja muu sisustus on saanut olla paikallaan, hiekkaa tongitaan häiritsevästi lähinnä isojen kasvien juurilta jonne sitä saa aika ajoin olla tökkimässä takaisin. Tämä voi tietysti muuttua kun kokoa tulee lisää. Vesiarvot ovat "normaalit" seura-akvaarioarvot eli pehmeää ja hapanta, lämpöä 26c, seurana parvi punapäätetroja, kaksi purjesampimonnia ja parvi kiiltomonnisia.
Itse olen erittäin tyytyväinen, näyttävä ja rauhallinen kala. Tuntuvat viihtyvät hyvin pienessä parvessa, vai porukaksiko sitä piti kutsua?
Vielä taitavat poikaset olla isukin suussa tallella, kovasti jännitän että kuinkahan tässä käy.