![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Kainuun akvaarioseura" osa 2
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Semmoista kysyisin että kun olen ilmeisesti ouluun menossa 3 päivä, minkälaisia eläinkauppoja siellä on? Kaverini puhui jotain Akvaarioshopista (tms). Onko käymisen arvoinen paikka? Oko kokemusta muista Oululaisista liikkeistä? Ajattelin että jos löytäisin sieltä niitä leväkatkarapuja, voisin ottaa itselleni muutaman, niin ei tarvitsisi Jellun niitä minulle raahata ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Anteeksi, mutta mikä on "väärä kääpiörihmapariskunta"jellu88 kirjoitti:Voiko muka väärä kääpiörihmapariskunta tottua toisiinsa, näin ne mulle eläinplaneetassa väittivätEn mene enää kyllä ikuna päivänä ostamaan sieltä mitään.
En laita rapualtaaseeni yhtään miljoonakalaa, sillä ne voivat syödä rapujeni poikaset. Sen verran viisastuin
Olen lähes aina ollut sitä mieltä ettei eläinplaneetasta kannate ostaa mitään!
-
- Junior Member
Samaa mieltä. Itse en osta eläinplaneetasta enää mitään. Kaloilla on huonot oltavat (ei somisteita, kasveja, taustakuvia), pienet altaat yms. minua myös ärsyttää eläinplaneetan Viikon Tarjous: Kani (risteytys) 19 €
Misät minä nyt sitten tunnistan sen leväkatkaravun "ihan varmasti"? JOs kotain tuntomerkkejä mistä ei voi erehtyä?
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
Misät minä nyt sitten tunnistan sen leväkatkaravun "ihan varmasti"? JOs kotain tuntomerkkejä mistä ei voi erehtyä?
Kahtelet netistä leväkatkojen kuvia, sillein kai parhaiten varmistat että ovat etes ssuunnilleen. Ainahan ei voi olla varma mitä ne eläinkaupat väärällä nimellä tuputtaa. Kylläkin leväkatkojakin on niin erilaisia.minzku kirjoitti:Misät minä nyt sitten tunnistan sen leväkatkaravun "ihan varmasti"? JOs kotain tuntomerkkejä mistä ei voi erehtyä?
En vielä tiedä mitenkä paljon ne maksaa, ja mites on rahatilanne tuolloin. Mutta soitteletko tai härötätkö ni sovitaan sitä tarkemmin sitten.minzku kirjoitti:
Montakos höntille tuodaa, jos niitä sattuisi löytymään? Mites höntti meidän partisakka on sinne teille sopeutunut? Onko syönyt kasveja? Oletko syöttänyt kurkkua yms?
Partismamma on sopeutunut hyvin, se on vaan niin kauhean iso että ku se pikkusenkaan säikähtää niin akvaario pöllyää ja kasvit lentelee. Aika vähän olen syöttänyt kurkkua, pitäis varmaan antaa enemmän. Ei ole minusta syönyt kasveja, mutta ei kyllä kovin paljon levääkään. Elää noilla pohjatabuilla, joita on pakko antaa monnisten takia.
Pelastin muuten eläikaupasta kaksi "kirjomonnista", jotka olivat samasta erästä kuin nuo mitkä ostin aijemmin. Olivat jo kitukasvuisen näköisiä ja sorapohjalla, säälitti. Sain ne kyllä halvalla kun sanoin mitä ajattelin. En osaa vielä mieltää noita vanhoja ja uusia monnisia saman ikäisiksi kun ovat nuo uudet ainakin kaksi senttiä pienempiä, eivät ole kasvaneet yhtään siitä minkälaisina ne tuli.
Olen tämä viikon iskussa tetissä, ja kun isku on siinä eläinkaupan vieressä ni on tullut käytyä eläinkaupassa joka päivä..kauppiaitten ilmeet kertovat jo jotain
(voi olla melko paljon virheitä, en kerennyt tarkistaa)
Minnikin varmaan kohta palailee lomaltaan, miten ravut voivat? ( sori muuten, ei keritty siivota häkkiä kunnolla kun piti jo joutua takaisin)
Eläinkauppaan on muuten tullut reilusti rapuja, harjarapua ja jotain toista joka kasvaa isommaksi. Lisäksi se myyjä lupasi tilata muutamia leväkatkoja, yritettäisiin josko pysyisi hengissä.
Onko tämä seura -jutsku kuivimassa kokoon ennen aikojaan?
Eläinkauppaan on muuten tullut reilusti rapuja, harjarapua ja jotain toista joka kasvaa isommaksi. Lisäksi se myyjä lupasi tilata muutamia leväkatkoja, yritettäisiin josko pysyisi hengissä.
Onko tämä seura -jutsku kuivimassa kokoon ennen aikojaan?
Joo, lomalta palailtiin eilen iltamassa.
Ravut voivat edelleen ihan ok, kaksi on esillä koko ajan, yksi vaihtoi kuorta ja on nyt piilossa (toivottavasti hengissä). Hunikset tekivät uuden kudun ja niitä poikasia nyt kasvattelen. Edellisestä kudusta hengissä selvisi kolme kipaletta.
Ostin Hanbuktulta sen 160 litraisen akvan ja ajattelin siihen laittaa ahvenpariskunnan sekä jotain pientä plekoa jokusen. Sisustusta olen mietiskellyt, kivivoittoista ja kantoja, vähän kasveja... ?
450 akvassa on kamala leväonglema, kovasti on tullut tupsu- ja partalevää. Mitähän sille voisi tehdä? Pakko varmaankin hommata HQL:t. Ilmoittelehan Hanbuktu kun tilaat omiasi josko tilaisin samalla itselle.
Höntti: mitä muuta Eläintarvikkeeseen oli tullut, mitä kaloja? Laitatko PMDD:n keskiviikkona heti aamusta teidän postilaatikkoon. Käyn hakemassa sen puolen päivän aikaan. Laita vaikka Hanbuktun kanssa, otan sen mukaani ja annan perjantaina kun Hanbuktu tulee käymään.
Ravut voivat edelleen ihan ok, kaksi on esillä koko ajan, yksi vaihtoi kuorta ja on nyt piilossa (toivottavasti hengissä). Hunikset tekivät uuden kudun ja niitä poikasia nyt kasvattelen. Edellisestä kudusta hengissä selvisi kolme kipaletta.
Ostin Hanbuktulta sen 160 litraisen akvan ja ajattelin siihen laittaa ahvenpariskunnan sekä jotain pientä plekoa jokusen. Sisustusta olen mietiskellyt, kivivoittoista ja kantoja, vähän kasveja... ?
450 akvassa on kamala leväonglema, kovasti on tullut tupsu- ja partalevää. Mitähän sille voisi tehdä? Pakko varmaankin hommata HQL:t. Ilmoittelehan Hanbuktu kun tilaat omiasi josko tilaisin samalla itselle.
Höntti: mitä muuta Eläintarvikkeeseen oli tullut, mitä kaloja? Laitatko PMDD:n keskiviikkona heti aamusta teidän postilaatikkoon. Käyn hakemassa sen puolen päivän aikaan. Laita vaikka Hanbuktun kanssa, otan sen mukaani ja annan perjantaina kun Hanbuktu tulee käymään.
Minkä kovuisessa vedessä ne harjaravut ovat. Ovatko samassa altaassa hunisten kanssa. Miten se virtaus on hoidettu rapualtaassasi?
Ja lehtikaloja.
Voisivat vaihtaa sitä kasvivalikoimaa välillä, aina vaan samoja kasveja.
Laitan sen pmdd:n postilaatikkoon. ja jos joku on keskiviikkona kotona niin voitte hakea sitten kasvejakin jos haluatte, ilmoitan siitä myöhemmin.
Minni, sulla taisi olla mustaneoneja, sopisivatkohan ne tuohon 60 litraiseen huniksien kanssa. Jostain, tai no useammastakin paikasta luin että sopisivat, mutta miten käytännössä sinun mielestäsi?
Eläintarvikkeessa oli tullut iso parvi mustaneoneja, intiaaninsulkia, kirsikkatetroja.. yms. En muista enää. Kultakalojakin oli tullut hirviästiMinni kirjoitti:Höntti: mitä muuta Eläintarvikkeeseen oli tullut, mitä kaloja? Laitatko PMDD:n keskiviikkona heti aamusta teidän postilaatikkoon. Käyn hakemassa sen puolen päivän aikaan. Laita vaikka Hanbuktun kanssa, otan sen mukaani ja annan perjantaina kun Hanbuktu tulee käymään.
Voisivat vaihtaa sitä kasvivalikoimaa välillä, aina vaan samoja kasveja.

Laitan sen pmdd:n postilaatikkoon. ja jos joku on keskiviikkona kotona niin voitte hakea sitten kasvejakin jos haluatte, ilmoitan siitä myöhemmin.
Minni, sulla taisi olla mustaneoneja, sopisivatkohan ne tuohon 60 litraiseen huniksien kanssa. Jostain, tai no useammastakin paikasta luin että sopisivat, mutta miten käytännössä sinun mielestäsi?
Höntti wrote: Minkä kovuisessa vedessä ne harjaravut ovat. Ovatko samassa altaassa hunisten kanssa. Miten se virtaus on hoidettu rapualtaassasi?
Ravut "polskii" hunisten ja kiilojen kanssa. Lämmöt noin 26-27 astetta.
Höntti wrote: Laitan sen pmdd:n postilaatikkoon. ja jos joku on keskiviikkona kotona niin voitte hakea sitten kasvejakin jos haluatte, ilmoitan siitä myöhemmin.
Voisit laittaa kasvit myös postilaatikkoon. Nyt on sen verran lämmintä, joten eiköhän ne selviä pari tuntia postilaatikossa kun ovat kerran selvinneet samasta talvipakkasillakin Pakkaa tosin muovipussiin reilun hapen kanssa ja vuoraa sanomalehdellä.
Höntti wrote: Minni, sulla taisi olla mustaneoneja, sopisivatkohan ne tuohon 60 litraiseen huniksien kanssa. Jostain, tai no useammastakin paikasta luin että sopisivat, mutta miten käytännössä sinun mielestäsi?
Joo, mulla oli alunperin 60 litraisessa hunisparit ja 8 mustaneonia. Mielestäni sopivat väreiltään hyvin yhteen. Ja ihan huvin muutenkin ,vaikka noista vesivaatimuksista en olekaan varma. Mutta hyvästi tulivat toimeen. Tosin tuo toinen hunispari oli ehkä liikaa, mutta yhdellä parilla ja neoniparvella näytti sopusuhtaiselta.[/i]
Ravut "polskii" hunisten ja kiilojen kanssa. Lämmöt noin 26-27 astetta.
Höntti wrote: Laitan sen pmdd:n postilaatikkoon. ja jos joku on keskiviikkona kotona niin voitte hakea sitten kasvejakin jos haluatte, ilmoitan siitä myöhemmin.
Voisit laittaa kasvit myös postilaatikkoon. Nyt on sen verran lämmintä, joten eiköhän ne selviä pari tuntia postilaatikossa kun ovat kerran selvinneet samasta talvipakkasillakin Pakkaa tosin muovipussiin reilun hapen kanssa ja vuoraa sanomalehdellä.
Höntti wrote: Minni, sulla taisi olla mustaneoneja, sopisivatkohan ne tuohon 60 litraiseen huniksien kanssa. Jostain, tai no useammastakin paikasta luin että sopisivat, mutta miten käytännössä sinun mielestäsi?
Joo, mulla oli alunperin 60 litraisessa hunisparit ja 8 mustaneonia. Mielestäni sopivat väreiltään hyvin yhteen. Ja ihan huvin muutenkin ,vaikka noista vesivaatimuksista en olekaan varma. Mutta hyvästi tulivat toimeen. Tosin tuo toinen hunispari oli ehkä liikaa, mutta yhdellä parilla ja neoniparvella näytti sopusuhtaiselta.[/i]
-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: CorydoradinaeFinland
Terve!
Minusta taitaa tulla insinööri!!
Nyt on kaikki suoritukset hoidettu, ja opinnäytetyökin liimauksessa, sitä odotellessa täällä tulin käymään!
Anteeksi kun en olekaan pitänyt minkään sortin yhteyttä, mutta onkin ollut Tosi hektiset kolme viikkoa. Tästä alkaa sit muuttoralli, kun on asuntokin löytynyt vuolijoelta.. Ollaan siis asuntovelallisia
Mitenkäs "nuorisolla" koulussa lopukiireitä? Voitais alkaa suunnitella tapaamista.. Yritän minnin altaan ohella tuoda 63l altaan vuolijoelle, että voisin vaikka saada minzkulta kasveja siihen...? ostaakin voin, mitä on tarjolla pöheikössäsi?

Anteeksi kun en olekaan pitänyt minkään sortin yhteyttä, mutta onkin ollut Tosi hektiset kolme viikkoa. Tästä alkaa sit muuttoralli, kun on asuntokin löytynyt vuolijoelta.. Ollaan siis asuntovelallisia

Mitenkäs "nuorisolla" koulussa lopukiireitä? Voitais alkaa suunnitella tapaamista.. Yritän minnin altaan ohella tuoda 63l altaan vuolijoelle, että voisin vaikka saada minzkulta kasveja siihen...? ostaakin voin, mitä on tarjolla pöheikössäsi?
Terve!
Täällä myöskin yksi kajaanilainen! Varmaankin mukaan mahtuu...?
Tällä hetkellä löytyy n. 100 litrainen hieman ylikansoitettu purkki. Kaloja: kardinaalitetroja, kerrejä, mustaneon, taistoukko, partisukko sekä albiinomonninen sekä leopardimonnisia. Isompi akvaario on tilattu, litroja uudessa on 300. Siitä onkin sitten mielenkiintoista lähteä soppaa suunnittelemaan 300 litraiseen
Siinä vähän lemmikeistäni. Kasveja löytyy joitakin, jaavansammalta, intianvesitähdikkiä, sitten joitain matalampia melalehtiä ja sitten joitain pitkäksi kasvavia, luultavasti kurttumelalehtiä. Siinäpä joitain tietoja - lähinnä akvastani.
Tällä hetkellä löytyy n. 100 litrainen hieman ylikansoitettu purkki. Kaloja: kardinaalitetroja, kerrejä, mustaneon, taistoukko, partisukko sekä albiinomonninen sekä leopardimonnisia. Isompi akvaario on tilattu, litroja uudessa on 300. Siitä onkin sitten mielenkiintoista lähteä soppaa suunnittelemaan 300 litraiseen
Siinä vähän lemmikeistäni. Kasveja löytyy joitakin, jaavansammalta, intianvesitähdikkiä, sitten joitain matalampia melalehtiä ja sitten joitain pitkäksi kasvavia, luultavasti kurttumelalehtiä. Siinäpä joitain tietoja - lähinnä akvastani.
Nyt on kaikki suoritukset hoidettu, ja opinnäytetyökin liimauksessa, sitä odotellessa täällä tulin käymään!
Mitenkäs "nuorisolla" koulussa lopukiireitä? Voitais alkaa suunnitella tapaamista.. Yritän minnin altaan ohella tuoda 63l altaan vuolijoelle, että voisin vaikka saada minzkulta kasveja siihen...? ostaakin voin, mitä on tarjolla pöheikössäsi?[/quote]
Onneksi olkoon insinööri näin etukäteen!
Vuolijoelle !? Miksi päätitte muuttaa sinne ?
Ootin niin kivasti kajaaniin.
Koulussa ei vielä ole kiireitä, kylläkin loppukevääksi on kahdeksan koetta tiedossa. mutta ihan hyvin voitaisiin tapaamista harkita jo melko pian. Toukokuun toiseksi viimeinen viikonloppu?
Tosiaankin tervetuloa amh !! Mukaan tosiáankin mahtuu
Alkukevät on ollut todella kuiva täälläpäin ja itikanpoikaset ovat vähissä. Siksi se ötököiden+kantojen hakuretki saattaa olla vaikea toteuttaa, jos siihen on edes kiinnostusta.
Olen alknut siivoilla tuota meidän rantaamme ja huomasin vasta tänä vuonna kuinka hirveästi siellä on hyviä kantoja akvaarioihin. Laitan niistä kuvia ja niitä saa sitten hakea puoli-ilmaiseksi meiltä, viruteltuna. Voin myös valmistaa ne laitettavaksi suoraan akvaarioon (harjaan, liotan tulisessa vedessä) ylimääräisestä maksusta, joka ei olekkaan sitten ihan pieni (1-4€ kannolta, mikäli sopivat 10 litran sankoon). On niin vaivalloista puuhaa
Minni: laitan pmdd:t ja kasvit huomiseksi postilaatikkoon.

Mitenkäs "nuorisolla" koulussa lopukiireitä? Voitais alkaa suunnitella tapaamista.. Yritän minnin altaan ohella tuoda 63l altaan vuolijoelle, että voisin vaikka saada minzkulta kasveja siihen...? ostaakin voin, mitä on tarjolla pöheikössäsi?[/quote]
Onneksi olkoon insinööri näin etukäteen!
Vuolijoelle !? Miksi päätitte muuttaa sinne ?
Koulussa ei vielä ole kiireitä, kylläkin loppukevääksi on kahdeksan koetta tiedossa. mutta ihan hyvin voitaisiin tapaamista harkita jo melko pian. Toukokuun toiseksi viimeinen viikonloppu?
Tosiaankin tervetuloa amh !! Mukaan tosiáankin mahtuu
Alkukevät on ollut todella kuiva täälläpäin ja itikanpoikaset ovat vähissä. Siksi se ötököiden+kantojen hakuretki saattaa olla vaikea toteuttaa, jos siihen on edes kiinnostusta.
Olen alknut siivoilla tuota meidän rantaamme ja huomasin vasta tänä vuonna kuinka hirveästi siellä on hyviä kantoja akvaarioihin. Laitan niistä kuvia ja niitä saa sitten hakea puoli-ilmaiseksi meiltä, viruteltuna. Voin myös valmistaa ne laitettavaksi suoraan akvaarioon (harjaan, liotan tulisessa vedessä) ylimääräisestä maksusta, joka ei olekkaan sitten ihan pieni (1-4€ kannolta, mikäli sopivat 10 litran sankoon). On niin vaivalloista puuhaa
Minni: laitan pmdd:t ja kasvit huomiseksi postilaatikkoon.
Pahin on sitten tapahtunut..Kiekkokalallani on kaksi reikää silmän yläpuolella varmaan tressaantui kun vaihdoin vettä useasti viikossa pahan vihersamennuksen takia
Nyt vaan pitäisi saada pikaisesti lääkettä eläinkaupasta ettei kaikki kiekkoni ehdi sairastua
Kääpiörihmani innostui tekemään pienen mutta hyvin korkean kuplapesän, mistä tiedän onko pesässä elämää 

-
- Junior Member
Tervetuloa vaan amh mukaan
ja onnea todella paljon Hanna
Te kaikki olette minua niin paljon tässä akvaariohommassa auttaneet, että saatte kaikki niitä kasveja niin paljon kuin haluatte. Minulle käy tapaaminen ihan milloin vain, ehdotelkaa. Ainut että ei maanantaina klo 18-19.
Mieluiten tapaaminen pian, että voi alkaa vähentämään noita puskia ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
ja onnea todella paljon Hanna

Te kaikki olette minua niin paljon tässä akvaariohommassa auttaneet, että saatte kaikki niitä kasveja niin paljon kuin haluatte. Minulle käy tapaaminen ihan milloin vain, ehdotelkaa. Ainut että ei maanantaina klo 18-19.