Poikaset ja ulkosuodatin??

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Poikaset ja ulkosuodatin??

Viesti Kirjoittaja doriani »

Miten on, ulkosuodatin olisi tarkoitus laittaa synnyttävien altaaseen mutta sehän vetää poikaset sisäänsä. Mattosuodatin on varmaan parempi vaihtoehto?
tanjaS
Starting Member
Starting Member
Viestit: 16
Liittynyt: 14:01, 01.05.2003
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja tanjaS »

Minulla on ollut ulkosuodattimen imuputkessa mattosuodattimen palanen estämässä poikasten menemistä suodattimeen.
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 20:36, 19.08.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Meillä on kaikissa synnyttävien altaissa Eheim Ecco -ulkosuodattimet. Hyvin toimivat. Välillä imaisevat poikasia sisäänsä, mutta kaikki vaavit ovat aina löytyneet hyvässä kunnossa ulkosuodattimen massakorien alta.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Se vanhin kikka on laittaa emännän rikkinäiset sukkahousut imuputken eteen niin pysyy poikaset altaan puolella. :mrgreen:

Itse olen tätä käyttänyt ja toimii. Kyllä avovaimo ekakerran ihmetteli kun se sanoi että taas on sukkahousut rikki niin minä sanoi: "anna ne minulle, sillä minulla on niille käyttöä". :mrgreen:
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 20:36, 19.08.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

Meilläkin on kokeiltu sukkahousuja, mutta poikasten lisäksi altaaseen jäi myös kaikki vesi. Eli suodatin meni tukkoon alta aikayksikön. Vaihdoin sitten hieman toisenlaisiin sukkiksiin, samalla tuloksella. Joten luovutin.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Fiu kirjoitti:Meilläkin on kokeiltu sukkahousuja, mutta poikasten lisäksi altaaseen jäi myös kaikki vesi. Eli suodatin meni tukkoon alta aikayksikön. Vaihdoin sitten hieman toisenlaisiin sukkiksiin, samalla tuloksella. Joten luovutin.
Minulla on toiminut. Ei saa olla liian tiheä "neulonta" (vai millä nimellä sitä kutsutaan)
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Päädyttiin nyt siihen ratkaisuun että lataaseen tulee vaan mattosuodatin ja sisäsuodatin, niiden luulisi riittävän tämän kokoiseen ihan hyvin.
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

nikita kirjoitti:Päädyttiin nyt siihen ratkaisuun että lataaseen tulee vaan mattosuodatin ja sisäsuodatin, niiden luulisi riittävän tämän kokoiseen ihan hyvin.
Poikaset voi mennä myös sisäsuodattimeen. :|
Paitsi onhan sellaisiakin sisäsuodattimia johon ei voi poikaset joutua
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Fiu
Junior Member
Junior Member
Viestit: 163
Liittynyt: 20:36, 19.08.2003
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fiu »

nikita: Oletko harkinnut kenties sellaista ilmapumpulla toimivaa vaahtomuovisuodatinta? On erittäin hyvä pienten poikasten kanssa, sillä suodatin ei takuulla aiheuta niille minkäänlaista vahinkoa. Kaikenlisäksi suodatin on erittäin hyvin toimiva, eikä esim. tukkeudu helpolla. Lisäksi pitää hyvin veden puhtaana. Esimerkiksi Sera valmistaa näitä vaahtomuovisuodattimia (hinta täällä etelä-suomessa 8€ tienoilla + ilmapumppu n.10€).
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Fiu kirjoitti:nikita: Oletko harkinnut kenties sellaista ilmapumpulla toimivaa vaahtomuovisuodatinta? On erittäin hyvä pienten poikasten kanssa, sillä suodatin ei takuulla aiheuta niille minkäänlaista vahinkoa. Kaikenlisäksi suodatin on erittäin hyvin toimiva, eikä esim. tukkeudu helpolla. Lisäksi pitää hyvin veden puhtaana. Esimerkiksi Sera valmistaa näitä vaahtomuovisuodattimia (hinta täällä etelä-suomessa 8€ tienoilla + ilmapumppu n.10€).
Itselläni on myös kyseinen poikas-altaassa (kuva sivuillani). Toimii hyvin, mutta miinuspulena on pienoinen metili joka tulee isojen kuplien tullessa pinnalle. Eli joko laittaa siihen säätöhanan jolla pienentää painetta tai ei laita huoneeseen jossa nukutaan.

Itse olen ratkaissut ongelman jakamalla letkun menemään suodattimeen ja ilmastinkiveen.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”