Millainen suodatin 350 litraiseen?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
bertta
Starting Member
Starting Member

Millainen suodatin 350 litraiseen?

Viesti Kirjoittaja bertta »

Heips! Voisiko joku neuvoa suodattimen hankinnassa? Allas on 140+50+50 onko muita merkkejä kuin Eheim (joka tunnetusti on akvaristien mersu) ja jos sais vielä jotain hinta luokkaa niille.

-kiitos-
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

Mattosuodatin: http://www.aquahoito.info/suomi/akvaari ... index.html
Ehkä noin 50-60 euroa tuon kokoiseen.
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
jari75
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jari75 »

Ulkosuodattimeksi Eheim Professionel II 2028, sisäsuodattimeksi Eheim 2252 8-) Kalliitahan nuo "mersut" on, mutta laadukkaita ja kestäviä. Muista merkeistä en osaa sanoa, kun ei ole kokemuksia. Halvempi ratkaisu on tietysti tuo Järven suosittelema matto.
Ystävyys on kuin housuun kuseminen: kaikki näkevät, mitä on tapahtunut,
mutta vain sinä tunnet lämmön.
zamppa
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja zamppa »

Minulla on eheimin professional 2026 ulkoinen suodatin,mikä on mielestäni erinomainen vaivattomuutensa takia.Hieman ovat kalliimpia,mutta mielestäni hyvä investointi,suosittelen eheimiä kuitenkin.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

Viesti Kirjoittaja samara »

halvenpia ovat esim projekt(1000l/h toiminut mulla 3vuotta moittettomasti) ja fluval esim.404 hyvä ja halvempi kuin eheim. mulla myos eheim 2060 tehokkain/tilavin ja mun mielestä paras ulkosuodatin mitä tällähetkellä on..
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Jos hieman huokeampi Mersu kelpaa, niin Eheimin classic 2217 voisi olla aika hc juttu :). Puhaltaa sen 1k litraa tunnissa.
samara
Senior Member
Senior Member
Paikkakunta: Jyväskylä(Vaajakosken vieressä) Las/Lohikosken akvarioseuran Perustaja/Presidentti ;)

jos kaloja on normaali määrä niin eikös tuo 2217 ole vähän tehoton tohon yksinään? :roll:
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

samara kirjoitti:jos kaloja on normaali määrä niin eikös tuo 2217 ole vähän tehoton tohon yksinään? :roll:
Riippuu kalastosta.

Jos altaaseen tulee kakka-automaageja niin ei tietenkään riitä. Jos kovin sottaavia otuksia on tulossa niin joku sisäpörräin on tarpeen. Clasujen kiva puoli on myös se, että niihin saa huokeasti varaosia ja ne ovat tekniikaltaan varsin yksinkertaisia.

Ja mikä on normaali kalojen määrä ;). Eihän allasta kannata muutenkaan tunkea täyteen kalaa.
samara
Senior Member
Senior Member

ops tuo mun suodatin olikin 2260 eikä 2060 :roll:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”