Päätinpä oikein heittää pari kuvaa tänne puuhasteluni tuotoksesta.. Alkujaan oli olemassa pelkkä aasiateema allas, mutta jotenkin se pääsi kasvamaan.
Kuvat:

Varsinaisen akvaarion koko on 64x67x26 (l, k, s). Altaan sisustuksena on julmetun iso korkkipuun kappale (kiinnitetty altaaseen), johon olen juurruttanut jaavansaniaisia. Korkkipuu on mielestäni jokseenkin näyttävä elementti ja etuna on, että kalat pääsevät korkin taakse lymyilemään halutessaan. Lisäksi korkin taakse olen piilottanut lämppärin ja muuta tekniikkaa. Pohjalla on hieno hiekka ja kalastona kiilakylkiä ja piikkisilmiä. Akvaarion taakse olen ympännyt männystä sahattuja renkaita, jotka ovat varsinainen back to nature tausta.. Valo altaaseen tulee sivusta (loisteputki). Aluksi olin epäilevä, mitä kalat siitä tuumaa, mutta uivat vieläkin selkä ylöspäin. Lisäksi yläaltaan valaistus valaisee myös alakertaa.
Yläaltaan koko on sama. Saumasin sen kiinni akvaarioon, ilman pohjalasia tietty.. Etulasin korvasin liukuovilla. Yläaltaan takaseinään liimailin silikonilla korkkipuusta eräänlaisen kennoston, joiden väliin tungin useaa eri lajin sammalia ja jonkin verran jäkälääkin (kiitos isäni metsän ja sateisen tammikuun..
Ulkosuodattimen ulostulo on kaikkien noiden sammalten yläpäässä, jolloin vesi valuu sammalten läpi. Ikuinen sade
Varauksella suhtauduin tähän projektiin, mutta kaikki on toiminut suunnitelmien mukaan jo kuukauden. Haasteellinen projekti on ollut, mutta kyllä kannatti. En ole varma tuliko kiireessä kirjoitettua kaikki oleellinen, mutta kyselkää ja kommentoikaa
Pahoittelen kuvien epätäydellisyyttä..