Koukussa?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Lady Lai
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 18:43, 08.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Koukussa?

Viesti Kirjoittaja Lady Lai »

Hei taisin jäädä koukkuun huomaamattani sittenkin.

En koskaan ole pitänyt kaloista muuten kuin ruokana ja silloinkin kun joku muu sen valmistaa. Kammoan kalan koskemista ynnä muuta kanssa käymistä. Enemmän pidän karvaisista otuksista.

Poikaystäväni on innokas akvaarioharrastaja. Nyt olen alkanut jo ostella joitakin kaloja akvaarioon "puolisolleni" kun ne on niiiin söpöjä, että pakko saada pulisemaan meillekin.

Nyt olen jo hommannut meille akvaarion mihin pitäisi hankkia pallokaloja, mutta ehtona onkin kuitenkin edelleen, että poikaystäväni muuten huolehtii altaasta, sillä vielä pysyttelen sittenkin lasin toisella puolella.

En kuitenkaan usko että uskallan koskaan ylittää tuota "lasia", mutta niiden touhuja on kiva katsella.
Maaliskyy
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1201
Liittynyt: 21:21, 09.08.2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Maaliskyy »

Tervetuloa mahtavan harrastuksen pariin! Kyllä tähän jää taatusti koukkuun, ennemmin tai myöhemmin. Tuosta söpöydestä vaan... Kalat on kyllä söpöjä vaan kannattaapi siellä kaupassa ennen hetken mielijohteesta kalan ostamista poikaystävälle muistella myös sitä että ne söpöliinit monesti sattavat vaatia erilaisia olosuhteita, eivät ehkä tule toimeen muiden kalojen kanssa tai jopa kasvavat liian isoiksi poikaystäväsi akvaarioon. Joten mielellään hommataan ennalta harkitut, yhteensopivat söpöt kalat.

Mielenkiinnosta, mitäs söpöliinejä sieltä löytyi?
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Koukkuun voi kyllä jäädä, jos toinen harrastaa pyttyjä. Ollaan laittamassa miehelle ensimmäistä allasta, jonka asukeiksi tulee ainakin kotiloita. Luvassa on myös keskikovan/kovan & emäksisen veden pytty, johon tulee "niitä ihania oransseja kaloja" ;)

Viime yönä luin "iltasaduksi" Markku Varjon kirjaa, josta yhdessä etsimme epäkohtia :mrgreen: Jossain vaiheessa yötä mies heräsi ja huomasi, että vanha akvaariolehti oli liimaantunut hänen persuksiinsa kiinni :o
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
memma
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2151
Liittynyt: 21:11, 25.03.2004
Akvaarioseurat: HAS
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja memma »

Lisa kirjoitti:Jossain vaiheessa yötä mies heräsi ja huomasi, että vanha akvaariolehti oli liimaantunut hänen persuksiinsa kiinni :o
8O Kaikkea tässä harrastuksessa voi tosiaan sattua mutta että tuollaistakin!?!

:mrgreen: *hekottelee vedet silmissä*
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1579
Liittynyt: 13:06, 07.01.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Meillä taas mies, joka ei akvaaroista edes ollut yhtään kiinnostunut, jäi useamman kerran kiinni kun tuijotti akvaarioon ja surffaili näillä sivuilla. Lopulta myönsi että juu, onhan ne ihan kivoja ja antoi luvan hankkia 360-litraisen altaan - sillä ehdolla että altaaseen tulee jotakin rumia monneja :mrgreen: Ja niitä hän tulee saamaankin [;)]
JuuLia
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1216
Liittynyt: 15:22, 29.08.2004
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja JuuLia »

Heh, hyvät naurut sain minäkin tuosta Lisan kommentista...

Minä taisin aloittaa tuon avokin koukuttamisen varmaankin (siis tasan varmaan) väärällä tavalla. Eli kun oma innostukseni puolisen vuotta sitten alkoi höpötin ja intoilin niin paljon, että ukko meinasi lopuksi saada hepulin pelkästä sanasta kala. No itse siinä vähän rauhotuin ja avuksi oli uusi kissanpentu jonka kanssa tuli peuhattua. Sain muuten akvaarioni vain sillä ehdolla, että meille otetaan sitten kolmas kissa, olipa kauhea diili, arvatkaa oliko vaikea suostua :mrgreen: No nyt avo on vähän tasaantunut kun sai haluamansa taistoukon. Tykkää siitä siinä määrin, että kun taistotyttöni osoittautui lyhyteväiseksi koiraaksi ja halusin pitkäeväisestä eroon ei se käynyt koska se on hänen kalansa.

Eiköhän se tästä vaikka kolmannelle altaalle on saatu tiukka ei, mutta pakkohan se on ostaa kun tämä toinen taistopoika valtasi poikasille varatun 40 litraisen... :?
kirre68
Senior Member
Senior Member
Viestit: 510
Liittynyt: 18:56, 21.11.2004
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kirre68 »

Me olemme miehen kanssa molemmat saaneet jo ystäväpiirissä hullujen maineen :mrgreen: Reilu kuukausi sitten ostimme ensimmäisen 128 litraisen, itse asiassa mies sitä halusi. Minä olin vähän tyyliin -hohhoijaa- kun itselläni oli ollut melkein 20 vuotta akvaarion, nyt taukoa 5 vuotta. Ajattelin, että no otetaan tohon jotain kaloja lillumaan, ihan kivaa.. Mies oli käynyt täällä aw:ssa pikkuisen lukemassa ja selitti mulle kaikea veden kypsytyksestä kalanruualla etc. Ei kuitenkaan sen enempään asiaan perehtynyt. Mä vaan naureskelin, että kaikkea säkin luet. JA KAS kuis kävi.. Minähän sitten tänne ryntäsin ja ups... huomasin tehneeni kaikki päin p...tä.

Tilanne tänään: Mies lukee kirjoista kivoista kaloista ja mä oikasen sitä lukemalla aw:stä :D Iltaisin kun kalat ovat tutumassa, kasa akvaariolehtiä pyörii ympäri sänkyä ja luemme toisillemme vanhoista lehdistä kuolettavan hauskoja juttuja.

Ja ne akvaariot [:I] : niistä enemmän http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=38351

Sopassa ollaan ja isossa, mutta ah! niin ihanassa. Ai niin, tänään meille tarjottiin 1000 litraista.. hmmm :mrgreen:
*Mokien kautta oppii, valitettavasti*
Lady Lai
Starting Member
Starting Member
Viestit: 5
Liittynyt: 18:43, 08.01.2005
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Lady Lai »

Kiitos vastauksistanne on tosi mukava lueskella muidenkin kokemuksia "koukuttamisesta". Ja lisääkin saa tulla kokemukset kun on kiva joskus jakaa ja hauskojakin näköjään löytyy.

Juu,u tosiaan pari vuotta sitten raivosin siipalleni että kolme akvaariota on liikaa ja sainkin niistä nyt karsittua yhden pienen pois ja sain itse tilalle niitä karvaisia nelijalkaisia.
Mutta nyt tosiaan taas kolmas (105l) tuolla pulisee ja omasta hankinnastani. Odottelee tosin vielä asukkejaan.

Meillä juu kaksi isoa allasta 275l ja 300l.
275l:ssa pulisee kultakalat huntupyrtöiset löytyy golf-pallo, red kap (tulikohan oikein?), leijonanpää ja selkäevätön.

300l sisältää mm. lehtikaloja, sitruunatetroja, palettikala pariskunta, jotka ovat tosi ahkerasti "puuhissa", ym... Ai niin ja yksi ISO pleko, joka ihan kuin kiusallaan nostelee kasvit ylös josta avopuolisoni aina jaksaa marista, mutta eipä ole tarvinnut leviäkään rapsutella sitten akvaarion käyttöön oton jälkeen.

niin ja vastaukseksi tuohon ekaan, toki en osta kaloja ilman siippaani koska hän tunnistaa minua paremmin ne huono kuntoiset/sairaat kalat kun sehän omien kannalta tärkeää ja tietysti se sopivuuskin.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

Itse pidän akvaariotani miehen asunnossa (jossa olen tosin alivuokralla), ja olen välillä varovasti kysellyt, että sitten kun hän hankkii isomman kämpän olisko kenties mahdollista, että siellä olisi kaksi isohkoa akvaariota. :mrgreen: (+karanteeni ja ehkä joku toinenkin pienempi - ei kerrota kaikkea kerralla [;)].. kuten ei sitäkään, että haaveissa joku 600 litrainen :P )

Miehellä on oma outo juttunsa ja minulla omani, ja niistä sitten selitetään aina kilpaa toisillemme. Kämpän ulkopuolella yritetään esittää normaaleja. *virn* Allekirjoituksena olevan lause tuli mieheni suusta, kyllä nuo nimet sitten pikkuhiljaa opitaan. :)

Tosi yllättynyt olin, kun miehen kaveri ihmetteli kaloja ja mies totesi, että onhan ne ihan mielenkiintoisia. Seurasin vieressä yllättyneenä ja iloisena. :)

Kummasti sitä vaan monikin kylässä oleva kiinnostuneena kyselee akvaariosta ja kaloista. Johtuu varmaan jo ihan siitäkin, ettei ole liian pieneen tilaan ahdettu ylisuuria kaloja, jotka vaan möllöttäisi ahdistuksissaan paikallaan.
jarvij
Elite Senior Member
Elite Senior Member
Viestit: 15316
Liittynyt: 16:24, 05.11.2001
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit,
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki/HAS/Ciklidistit/TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarvij »

En minä ole vielä missään vaiheessa huomannut olevani "koukussa". Tosin akvaarioita minulla on ollut vasta jotain 58 vuotta. Naimisiin mennessäni niitä oli makuuhuoneessa 9 eikä se mitenkään häiritsevää ollut. 8-)
Sivuillani voi jo olla vastaus kysymykseesi:
http://www.aquahoito.info/suomi/sivuni.php
jo yli 15000 kirjoittamaani viestiä täällä.
kylpyankka
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1565
Liittynyt: 11:38, 21.07.2004
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kylpyankka »

jarvij kirjoitti:En minä ole vielä missään vaiheessa huomannut olevani "koukussa". Tosin akvaarioita minulla on ollut vasta jotain 58 vuotta.
Sinä oletkin vielä ihan aloittelija, kyllä vielä joku päivä huomaat olevasi 'koukussa'. :mrgreen:
Roni
Starting Member
Starting Member
Viestit: 34
Liittynyt: 01:06, 27.11.2004
Paikkakunta: Islanti

Viesti Kirjoittaja Roni »

Meille tuli marraskuussa eka akva, kun olin puoli vuotta siitä rutissut miehelle. Viime viikolla sitten pelastettiin tutulta kaksi kynsisammakkoa, joten tuli toinen pytty taloon. Tänään keskusteltiin sammakoista, kerroin, että näyttävät olevan uroksia kumpikin. Mies:
"Mitä, sittenhän ne ei lisäänny. Mein pitää hankkia niille naaras."
"No, sitten täytyy kyllä hankkia paljon isompi allaskin."
"Käypä kattoon sitten netistä jos siellä ois käytettyjä myytävänä. Ja se allas laitetaan mun työhuoneeseen, niin voin sitten aina välillä kattella niitä sammakoita. Ja sitten voidaan koittaa kudettaa noita kaloja siinä pienessä." :D

Eli täällä on kaks aloittelijaa jo ihan koukussa, haaveissa joku iiiiiiiso allas olkkariin, jos nämä ekat nyt saadaan pyörimään oikein kunnolla...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”