Ikuisuusprojektina nano
Valvoja: Moderaattorit
-
- Starting Member
-
- Starting Member
Ei kannata laittaa liian isoa allasta jos ei halua käyttää kaikkia rahojaan siihen. Kukkamaljakko tosin on mielestäni vähän liioittelua... pistä sellanen 60-100 litranen akvaario - saat sen melkein yhtä halvalla.

Minulla ehdottomasti suurin kulu ovat hohkapuut ja niittenkin tarve johtuu siitä etten ostanut kerralla kunnon vaahdotinta. En kuitenkaan ole katunut hetkeäkään sitä että aloitin harrastuksen pienimmällä järkevällä (toimivalla) budjetilla ja nyt päivitän pikkuhiljaa laitteistoa (lue ostan tavarat kahdesti, ehkä jopa kolmesti
). Asetan (ja asetin tietoisesti aloittaessani) kuitenkin rahan edelle sen että nyt olen saanut nauttia tästä harrastuksesta jo melkein vuoden, samankokoiseen deluxe-kokonaisuuteen säästäisin edelleen rahaa tai sitten olisin unohtanut koko homman...
Jos unohdetaan elävät, niin pienessä akvaariossa juoksevat kulut (suola, vesi, sähkö, kalkit yms.) ovat niin pienet etten usko että kenenkään harrastus voi niiden takia oikeasti päättyä. Eläviä taas ei ole mikään pakko ostaasuomijäbä kirjoitti:Kannattaa ottaa huomioon myös sellainen sivuseikka ettei se rahan meno lopu siihen kun purkki on pöydällä....siitä se vasta alkaa...

Minulla ehdottomasti suurin kulu ovat hohkapuut ja niittenkin tarve johtuu siitä etten ostanut kerralla kunnon vaahdotinta. En kuitenkaan ole katunut hetkeäkään sitä että aloitin harrastuksen pienimmällä järkevällä (toimivalla) budjetilla ja nyt päivitän pikkuhiljaa laitteistoa (lue ostan tavarat kahdesti, ehkä jopa kolmesti