Lukihärö

Muihin ryhmiin sopimaton keskustelu, eli ns. Off-Topic, tänne. Täällä voit myös tehdä äänestyksiä.

Valvoja: Moderaattorit

Majqua
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Majqua »

Meikäläisen lukuhärö löytyi täältä:
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=35407

Pikkasen kesti ennen kuin tajusin asian oikean tilan... :roll:
Liiu
Junior Member
Junior Member

häikiö

Viesti Kirjoittaja Liiu »

Jarzun nimen alla lukee koi-Jari, ja joka kerta silmät sotkee rivit ja luen että jaa, on taas kortsu-jari laittanut mielipidettä. :)
KUHA
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja KUHA »

Olen kuullut myös näistä "loistavista" mainoksista:

"Päätä päiväsi Saludilla"
Valokuvausliikkeen ikkunassa:
"Jo 10 vuotta kehityksen tiellä"
Sitten eräs tuttu oli tulossa pääsykokeisiin Helsinkiin ja kyseli
kaikilta vastaantulijoilta paviaaninkatua, eikä millään saanut
tietoa kunnes joku keksi että kyseessähän on fabiaaninkatu...
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

KUHA kirjoitti:Olen kuullut myös näistä "loistavista" mainoksista:

"Päätä päiväsi Saludilla"
Soon saludo [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Eenokki-setä
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Eenokki-setä »

bettaboy85 kirjoitti:Mä luin eka tuolla muut akvaariokekustelut palstalla että "liikaa kosteutta akvaarioissa" :mrgreen:
No et ollut ainoa, minäkin luin sen nimittäin aluksi niin :D .
Hetki tulee ja nyt jo on että kuolleet saavat kuulla Jumalan Pojan äänen ja jotka sen kuulevat ne saavat elää
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja tikkuhirviö »

Yhtään lukihäröä ei juuri nyt tule mieleen, mutta yksi puhehärö tulee. Pari päivää sitten taisin ehdottaa asiallisessa keskustelussa eräälle tuntemattomalle naisihmiselle kimppakivaa puhelimessa, tarkoituksenani oli ehdottaa kimppakyytiä.. Että hävetti.. [:I]

-Nolojen tilanteiden tikkuhirviö.-
anttipi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja anttipi »

tikkuhirviö kirjoitti:Pari päivää sitten taisin ehdottaa asiallisessa keskustelussa eräälle tuntemattomalle naisihmiselle kimppakivaa puhelimessa, tarkoituksenani oli ehdottaa kimppakyytiä.. Että hävetti.. [:I]
Freudilainen lipsahdus? [;)] :mrgreen:

Minä luulin joskus, että Pohjois-Korean johtaja on Kim Jong II eikä Kim Jong Il. Lukihäröni tajusin vasta kuultuani nimen uutisissa ääneen lausuttuna.

EDIT: Rakas veljeni muuten luuli yläasteikäisenä Sormusten Herraa lukiessaan, että Gandalf on Grandalf. Suuri Alf, heh! Tajusi virheensä vasta puolessa välissä kirjaa. :mrgreen:
"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

anttipi kirjoitti:Freudilainen lipsahdus?
Ei taitanut olla, tuskin edes alitajuisesti tahdon kimppakivaa yhdenkään naisen kanssa (siis itsehän olen nainen myös), joku kiva mies olisi ehkä eri juttu.. [;)] Taisi olla vähän jännä paikka ja sitten tuli mietittyä tyypillisesti "älä vain sano -kivaa" ja sitten sanoin juuri niin. Oli vielä polttareista kyse, joten vähän pelotti, että tajusihan se nyt, että se kimppakivaa oli vain lapsus. No, tämä naisihminen ei kyllä saapunut juhlimaan, joten mistäpä sitä nyt tietää..
anttipi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja anttipi »

tikkuhirviö kirjoitti:
anttipi kirjoitti:Freudilainen lipsahdus?
Ei taitanut olla, tuskin edes alitajuisesti tahdon kimppakivaa yhdenkään naisen kanssa (siis itsehän olen nainen myös), joku kiva mies olisi ehkä eri juttu.. [;)]
Noi Freudin jutut on muutenkin vähän tuollaisia, kaikki muka täysin seksuaalisuuden kyllästämää. Huomasin kyllä että olet nainen - tähän väliin Freud sitten varmaan huomauttaisi, kuinka miehisen likainen alitajuntani pakotti minut heittämään tuon välikommenttini. :mrgreen: / 8O
"Oh my God, they drank Kilkenny! You bastards!"
tikkuhirviö
Advanced Member
Advanced Member

Niin, anttipi, ketähän se tosiaan miellytti se ajatus naisten välisestä kimppakivasta.. :mrgreen:
rain-
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja rain- »

Punastelen vieläkin, juuri äsken huomasin että olen jo vuosia kirjoittanut yhden kotilon tieteellisen nimen väärin [:I]

Marisa cornuarites, vaikka sen pitäisi olla Marisa cornuarietis

Nyt ihan vähän nolottaa. Olen ties kuinka monta kertaa lukenut sen oikean nimen väärin ja vasta nyt huomasin kun etsin tietoja kyseisestä kotilosta ja Google löysi vain minun sivuni kyseisellä hakusanalla :mrgreen:
Marimer
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Marimer »

rain- kirjoitti:Punastelen vieläkin, juuri äsken huomasin että olen jo vuosia kirjoittanut yhden kotilon tieteellisen nimen väärin [:I]

Marisa cornuarites, vaikka sen pitäisi olla Marisa cornuarietis

:mrgreen:
Juu, me on kaikki huomattu tuo virheesi aina, ei vain olla viitsitty kertoa. :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Santra
Sisuakvaristi
Sisuakvaristi

Viesti Kirjoittaja Santra »

avain kirjoitti: Meillä töissä oli yksi tyyppi jonka epäilen oikeasti kärsivän jonkin sortin lukihäiriöstä. Kun luetteli sille puhelinnumeron niin aina jotkin numerot vaihtoivat paikkaa. Samoin sähköpostiosoitteen kirjoittamisessa tuli aina jokin moka... ja miten sitten sellaiselle ihmiselle voi huomauttaa asiasta, kun luulen, ettei itse henkilö asiaa ole huomannut?!? Ei ainakaan ota puheeksi mitenkään..:
Ihmiseltä voi ja pitää kysyä suoraan joitakin asioita, hän ei itse sitä halua ottaa puheeksi koska pelkää leimautuvansa Mut toisaalta hän saattaa toivoa et joku kysyisi ko. asiaa suoraan.
Kohtaa avoimesti sellainen ihminen jolla huomaat olevan ongelmia ko. asioissa..

Vuodatusta:

Numerot on todella vaikeita jos ei hamota kirjaimia/numeroita kunnolla esim. pd oq pq oö äå aä nm 96 Nää oli todella vaikea oppia tunnistaa samoin niiden ääntäminen mulle oli tuskaa koska en erottanut äänettä

Itselläni on vammaisuudesta johtuva kirjotus vaikeus.
Siksi mun teksteissä ei ole väli merkkejä kun en niitä osaa käyttää en välttämättä tiedä kuuluuko joku yhteen vai ei.

En ihmettele et joillakin menee hermot kun mä tänne jotain kirjoita.
Äidin kieleni on ollut viimeiset 23 viitomat/kuva symbolit
No kävipä sitten niin n. vuosi sitten tapasin nykysen avokkini(vammaton)
joka ei suostunut opettelee viitomia eikä antanut mun käyttää puheen tukena juurikaan symboleja vaik sanoja oli käytössa vain n.10

Opin puhuu 7kuukautta sitten ja aluksi opettelin kirjoittaa näppiksellä jossa oli värit mut ei oo enään mitään apuja kirjoittamiseen.
Symbolit tulee käyttöön jotta hamotan oman ympäristön paremmin(muutettin 4kuukautta sitten yhteen asuu)..
eli n. vuodessa oon oppinut puhuu ja kirjoitaa..

Juu en oo käynyt mitään kehitysvammaislle suunattua opetusta EHA vaan ihan norm.peruskoulun :mrgreen: erityis opetusta sain 3h viikossa 8O

(en tiiä kuinka moni ymmärtää mitä tarkoitaa vaikea ja laaja alainen ADHD täyttää osittain autistisille tyypilliset piirteet ja AS piitreet selkeät.)
(ADHD=ent.MBD AS=aspergerinsyndrooma)..

Laura
- Millainen on kultakala, jolla on tupsulakki?
- Epätavallinen.
iiputti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Sokkelopleko:( Hypancistrus sp.) -hypokristus
ja
Partamonni:( Ancirstus sp.) -antikristus.
Plekot kiusaavat silmiäni, en saa millään luettua tarpeeksi hitaasti, jotta tulisi nuo tieteelliset nimet oikein...
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
höntti
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja höntti »

Jossakin viestissä oli sotkettu akvaariolakka ja akvaarioakka keskenään.
TUo lause jossa puhuttiin ilmeisesti akvaaiolakasta olisi kyllä hyvin sopinut akvaarioakkaankin. En vain läytänyt sitä enään.

Taru sormusten herrasta -kirjasta minä luin Biblon Bilboksi vai oliko se Bilbon Bibloksi
Red sea
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Red sea »

höntti kirjoitti:

Taru sormusten herrasta -kirjasta minä luin Biblon Bilboksi vai oliko se Bilbon Bibloksi
Luit Bilbon bibloksi :)
aquado
Member
Member

Viesti Kirjoittaja aquado »

Red sea kirjoitti: Luit Bilbon bibloksi :)
Kiitos. Jos tuota ei olisi kukaan sanonut, olisi pitänyt mennä kirjahyllyn ääreen tarkkaan tavaamaan nimeä.
"Jos ei ole vikaa, älä rupea korjaamaan. Jos vika on todella paha, älä silloinkaan rupea korjaamaan." - Tikrun pieni kirja pomppimisesta
Kati
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kati »

iiputti kirjoitti:Plekot kiusaavat silmiäni, en saa millään luettua tarpeeksi hitaasti, jotta tulisi nuo tieteelliset nimet oikein...
Äls ny, ne on paljon hauskempia tälleen. Meillä on helmipurjepleko (Glyptoperichtys joselimaianus) Joose Lima-anus. Yleensä vaan Joose...
iiputti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja iiputti »

Kati kirjoitti:helmipurjepleko (Glyptoperichtys joselimaianus) Joose Lima-anus. Yleensä vaan Joose...
*reps* :mrgreen:
Noi on ihan mahdottomia, noi plekot [;)]
Suojele mastiffia pienenä, niin se suojelee sinua suurena.
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Voi kun mietin tänään pääni puhki, kuinka saisin viännettyä genetiivin henkilön nimestä sanomatta sen henkilön nimeä (Kull). Oli sitten pakko sanoa se, kun puhelimessa vastapeluri ei yhtään tienny kenestä olen puhumassa. Jotenkin tuntuu, että avokonttorin muut tyypit hiljeni välittömästi kuuntelemaan että mitä se nyt oikein toimittaa. [:I]
Aphrodite
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

Luin tossa myynti-ilmotuksen otsikosta, että myynnissä olisi noin 1000 litrainen akvaario ja PULTSAREITA. Oli ihan pakko kattoa, että mitä ne pultsartit oiken on, jotain lempinimiä kaloille vai? Kyllä repesin kun olin lukenut ilmoa eteenpäin ja tajusin lukihäröni. :mrgreen:
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
Chuna
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Chuna »

Samaa sarjaa on mainoslause perheyrityksen ikkunassa:
"Vettä jo kolmannessa polvessa" :mrgreen: (LVI-asennus, vai mikä se nyt on)
Tosi ystävyys ei jäädy pakkasessa.
höntti
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja höntti »

Tänään luin tuon "oletko tullut huijatuksi tehdessäsi ostoksia täällä" näin; "oletko tullut hulluksi tehdessäsi ostoksia täällä"
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Kati kirjoitti:helmipurjepleko (Glyptoperichtys joselimaianus) Joose Lima-anus.
:D *hihittelee* :D
Huh huh toi oli jo aika hupaisaa!

Meilläpäin eräs kebap-pizzeria on muuten Anatolia = Anaaliolio. Yäks 8O

Jotenkin noi elikoiden nimet vaan vääntyy aina ihan kummallisiksi. Meidän punaruskeiden pitkäkarvaisten kääpiömäyräkoiratyttöjen papereissa lukee:
PK mäyräkoira, väri: punainen.

Melkein piti soittaa kennelliittoon kun mies ei uskonu että se väri on punainen ja PK=pitkäkarvainen. Luuli että se on pääkaupunkimäyräkoira :roll:
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
vimpula
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vimpula »

mardu kirjoitti:Kiva maksaa laskuja kun muutaman kerran on tullu työpaikalle puheluita että oon maksanu liikaa tai sitten liian vähän. Heittää välillä numerot ilosesti paikkoja keskenään.
Onpa tuolla yhen tien varressa liike jonka valomainoksessa lukee hiomopalvelu, no arvaahan sen missä muodossa tuo aivoihin välittyy. Vaikka tiiän mitä siinä kyltissä lukee niin se on homopalvelu kuitenkin.
Tuttu kyltti! :D Joka ainoa kerta kun siitä ohi ajaa, tulee tokaistua että "homopalvelu" ja repeillä että on siinä nimi keksitty.. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “"Off-Topic" ja äänestykset”