Tietoa aasianmutakalasta

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sttl
Senior Member
Senior Member
Viestit: 556
Liittynyt: 19:12, 28.08.2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Tietoa aasianmutakalasta

Viesti Kirjoittaja sttl »

Ovatko kovia hyppimään? Eli tarvitseeko kansilaseja olla?
Huomasin, että luonnossa kasvavat 40 cm ja akvaariossa jäävät kuulemma vain puoleen siitä. Minulla on 2 uutta aasianmutakalaa, toinen melkein 15 cm, toinen vähän yli 10 cm, kuinka isoiksi kasvavat? Minkä kokoisia muilta löytyy? Entä ovatko teidän kalat esillä vai piilossa? Isompi kun kaivautui heti hiekkaan päästyään pussista ja toinen ui esillä.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

Tässä jokuaika sitten oli keskustelua mutiksista, haulla löytyy varmasti jotain. Toisin haku-valikko ei ainakaan äsken toiminut? 8O
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 7365
Liittynyt: 17:01, 03.10.2001
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

VesiEläimen tarkoittama keskustelu on varmaankin tämä, mutta oliko siellä vastauksia sttl:n kysymyksiin, niin sitä en tarkistanut. Lukekaa ja ihmetelkää.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Zmaikki
Starting Member
Starting Member
Viestit: 3
Liittynyt: 01:32, 28.10.2004
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Zmaikki »

Mulla ainakin kävi kerran niin että aamulla heräsin siihen ku yksi kissoista oli lattialla tassuttelemassa yhtä fisua, olin niin unenpöpperössä että katselin vaan että mitä siellä nyt tapahtui ni sit sisko tuli ja nosti sen kalan takaisin altaaseen eikä sille ollut mitään käynyt:)
Altaassa ei ollut vielä silloin kansilaseja mutta sittemmin hommasin ku nuo kissat (7 kpl) on vähän liian innokkaita tuon akvaarion perään ja joka päivä sai kissankarvoja altaasta kerätä:)
Ei nuo meidän mutakalat oo tuolta muuten ylös hyppiny eli varmaankin kissa jotenkin sai sen pelästymään että sai ajatuksen hypätä "turvaan" lattialle, varmaan olis parin minuutin päästä ollut jo kisun mahassa ellen olis herännyt siihen meluun:)
KatjaS
Member
Member
Viestit: 459
Liittynyt: 14:18, 20.12.2004
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja KatjaS »

Minulla oli kerran mutakala ja se ainakin tonki ja möyhensi koko akvaarion mullin mallin. Kasvit olivat aina irti ja muutenkin sisustus rempallaan. Sen löysinkin sitten lattialta kuolleena :( , vaikka kansilasissa ei ollut kuin 10 sentin aukko, mutta se valitettavasti riitti. Akvaario oli ja on 250 litrainen (liian pieni, tiedän), eikä muita kaloja liiemmin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”