Arcadia loisteputki malawiin

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Izze
Senior Member
Senior Member

Arcadia loisteputki malawiin

Viesti Kirjoittaja Izze »

Amazonin sivuilta lueskelin tällaisesta loisteputkesta, jota suositeltiin malawin ja tanganjikaakvaarioihin. Arcadia marine white lamp 9500 K http://www.amazon.fi/A5FINN1.PDF

Onko jollain tällaista ja/tai kokemuksia näistä?
LAR
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja LAR »

Mulla on 450l malawipömpelissä sekä tuo MARINE WHITE että ARCADIAN FRESHWATER. Yhdistelmä toimii mielestäni mukavasti ja tuo kalojen värit kivasti esille. Itse aion käyttää jatkossakin ko. yhdistelmää.
Izze
Senior Member
Senior Member

Putkiostoksille

Viesti Kirjoittaja Izze »

Voisin itsekin tilata tuollaisen kombinaation (marine white ja freshwater) ja kokeilla jossain akvaariossa miltä näyttää ja mitä vaikutuksia sillä mahdollisesti on.
wauweli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja wauweli »

No nyt jouduin luovuttamaan ja altaan päällä on nyt loisteputki lamppu. Tällä hetkellä se on tuollainen punasen hehkuinen. Taidanpa itsekkin tuollaista putkea kokeilla. Luuletteko että toimii ihan pelkällä yhdellä putkella (eli ei muuta "väriä")?
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

LAR kirjoitti:Mulla on 450l malawipömpelissä sekä tuo MARINE WHITE että ARCADIAN FRESHWATER. Yhdistelmä toimii mielestäni mukavasti ja tuo kalojen värit kivasti esille. Itse aion käyttää jatkossakin ko. yhdistelmää.
Onko sinulla millaista kasvustoa altaassasi? Karvalehteä tai vesiruttoa... Kuinka valot vaikuttaa tuolla kokoonpanolla mahdollisesti kasvien kasvuun, levättymiseen tms?
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
LAR
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja LAR »

kiltsi kirjoitti: Onko sinulla millaista kasvustoa altaassasi? Karvalehteä tai vesiruttoa... Kuinka valot vaikuttaa tuolla kokoonpanolla mahdollisesti kasvien kasvuun, levättymiseen tms?

Kasveja ei pöntössä ole --> Vallisneria sai turhan kovaa kyytiä kaloilta ja virtaukselta. Levääntymiseen ei ole ollut valaistuksella vaikutusta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”