te viisaammat...
Olen tutustunut uuteen kalalajiin, rihmakaloihin, tarkemmin kääpiörihmaan!
Takavarikoin erään ystäväni sukulaisen 40l altaasta 4 kääpiörihmaa. Hänen pienessä 40l purkissa oli 4 kääpiörihmaa, 8 neontetraa ja partamonni. Sanoin hänelle että kääpiörihmat on laitettava altaasta pois! Suostuttelun jälkeen hän antoi kalat minulle. jätin hänen altaaseensa neontetrat ja monnin.
Minulla oli millisaltaana 86l akva ja poikasaltaana 60l akva. väliaikaisratkaisuna siirsin kaikki millikset pienenpään altaaseen ja rihmat laitoin 86l. ihastuin rihmoihin, joille oikeasti aioin vain etsiä uutta kotia. ne ovat todella kiehtovia kaloja, ja tämän parin viikon aikana värit ovat aina vain voimistuneet. Todella kauniita, en voi luopua niistä!
Siispä kysyn: Onko 86l allas liian pieni 4 n. 5-6 cm kääpiörihmaurokselle?
Kääpiörihmat
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: OAS ry.
- Sukupuoli: Mies
100% varmasti on 86litraa liian pieni jo kahdellekin urokselle! Siinä vaiheessa, kun kotiutuvat ja alkaa reviirien 'merkkaukset', niin raatoja tulee.
Olet muuten sitten saanut altaaseesi rihmoista ehkä hankalimman hengissä pidettävän. En sitten tiedä johtuuko jalostuksesta vai mistä, mutta liian usein olen nähnyt raatoja myös myyntialtaissa.
Itsellänikin kippasi kääpiörihmapariskunta viime talvena tarmokkaasta hoidosta huolimatta... mutta se nyt ei todista vielä mitään.
Mutta komeita ovat, ei siinä mitään. Suosittelen kääntymään Lahjoitetaan -palstan puoleen.
Olet muuten sitten saanut altaaseesi rihmoista ehkä hankalimman hengissä pidettävän. En sitten tiedä johtuuko jalostuksesta vai mistä, mutta liian usein olen nähnyt raatoja myös myyntialtaissa.
Itsellänikin kippasi kääpiörihmapariskunta viime talvena tarmokkaasta hoidosta huolimatta... mutta se nyt ei todista vielä mitään.

Mutta komeita ovat, ei siinä mitään. Suosittelen kääntymään Lahjoitetaan -palstan puoleen.
nyyh...
nii kai sitten...
Hyvin ovat tähän asti pärjänneet ja ilman taisteluita... mutta ehkä voisin pitää itselläni yhden
... siskoni poikaystävällä on 280 litranen seura-akvaario, ja hän jo ilmaisi kiinnostuksensa rihmoja kohtaan.
.. saavat varmasti hyvän kodin, jos vain hannon luopua niistä. no otin ne pois liian pienestä purkista, mutta en aio jatkaa niiden kärsimyksiä, edelleen liian ahtaassa
Viihtyvätkö kääpiörihmat yksin? voisiko kääppäriä pitää yhdessä edim aikuisten millisten tai tetrojen kanssa

Viihtyvätkö kääpiörihmat yksin? voisiko kääppäriä pitää yhdessä edim aikuisten millisten tai tetrojen kanssa

-
- Katalysaattori
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Ronja, oletko varma, että rihmulit ovat kaikki koiraita?
Mitä tulee muuten tähän tapaukseen, niin oikein hyvä, jos kolme rihmistä saisi kodin sieltä siskosi poikaystävän altaasta (onhan siellä tilaa, oikeat vesiarvot sekä sisustus?) ja yksi näistä jäisi sinun 86 litraiseen purnukkaan. Viihtyvät ihan hyvin yksinään ja seurana menisi joku tetraparvi sekä vaikkapa muutama leväkatka.
Kerroitko muuten ystäväsi sukulaiselle, että hänen tankkinsa on liian pieni myös tuolle partamonnille?
Mitä tulee muuten tähän tapaukseen, niin oikein hyvä, jos kolme rihmistä saisi kodin sieltä siskosi poikaystävän altaasta (onhan siellä tilaa, oikeat vesiarvot sekä sisustus?) ja yksi näistä jäisi sinun 86 litraiseen purnukkaan. Viihtyvät ihan hyvin yksinään ja seurana menisi joku tetraparvi sekä vaikkapa muutama leväkatka.
Kerroitko muuten ystäväsi sukulaiselle, että hänen tankkinsa on liian pieni myös tuolle partamonnille?

Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.