Kääpiömonniset?
Valvoja: Moderaattorit
Kääpiömonniset?
Niin, voisitteko kertoa kummosen pohjan ym. nuo kääpiömonniset tarvitsevat, tai millaisessa viihtyy parhaiten?
Kääpiömonniset on miun lempparikaloja, vaikka en ole niitä vielä saanutkaan. Hienoa hiekkaa laittaisin (tai siis tulen laittamaan) heillekin, vaikka eivät vissiin niin paljon kaivele kuin isommat Coryt. Makailevat kuitenkin myös pohjalla eikä terävä sora ole siinä kivaa. Älyttömän rohkeita eivät myöskään taida olla, joten pientä piiloluolaa ja tiheää kasvillisuutta pohjan tuntumaan.
(Kun et kysynyt monnipuolella vaan alkeissa niin uskalsin näillä varsin teoreettisilla tiedoillani vastata
)
(Kun et kysynyt monnipuolella vaan alkeissa niin uskalsin näillä varsin teoreettisilla tiedoillani vastata
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.
-
maketzu
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti:
P. Rassi mainitsee kirjassaan Panssarimonnit, että sitä on parasta pitää lajiakvaariossa tarpeeksi isossa parvessa, väh. 10-15 yksilöä.
Makevaario Tuossa uudistettua sivustoa. Käykääpä äänestämässä galluppiin ja laittamassa palautettakin :) Toivottavasti olet vakiokävijä. Käy vastaamassa kyselyyn.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Makevaario esittää Youtube-kanavani, jossa akvaariovideoitani. Käy katsomassa.
Minä laittaisin kääpiömonniset myöskin lajiakvaarioon tai korkeintaan sinne pienen parven tetroja jotka ei monnisia häiritse. Kääpiömonniset alkaa hengailla kasvien suojissa ja ovat muutenkin tosi arkoja jos akvaariossa on vähänkin suurempia/vilkkaita kaloja. Ja tosiaan vähintään 10 kpl parveen noita.
Mulla on tuolla omassa huoneessa 200 litranen tankki ja siihen on vielä kalasto mietinässä. Olen aatellu et haluaisin kääpiö ja pien monnisia sinne ja sitten jotaki muuta.. Menisköhän tuonne nuita kumpiaki parvi ja sitten jotain muuta?
Mitä muuta tuonne vois laittaa nuitten monnisten seuraksi jos/kun niitä saan hankittua? Jotaki rauhallisia ja värikkäitä kaloja ja aloittelijalle sopivia..
Mitä muuta tuonne vois laittaa nuitten monnisten seuraksi jos/kun niitä saan hankittua? Jotaki rauhallisia ja värikkäitä kaloja ja aloittelijalle sopivia..
Nolo nolompi MINÄ
siis aina välillä
-
Lisa
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
60 litraa riittää. Näitä minimonnisia olisi hyvä ottaa vähintään 10 kpl, ovat kuitenkin riippuvaisia parvestaan ja saattavat pienellä porukalla käyttäytyä hyvinkin arasti.-sanna- kirjoitti:kuinka ison akvan tarvitsee 7 kääpiömonnista?
http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=31828hatsu kirjoitti:Mulla on tuolla omassa huoneessa 200 litranen tankki ja siihen on vielä kalasto mietinässä. Olen aatellu et haluaisin kääpiö ja pien monnisia sinne ja sitten jotaki muuta.. Menisköhän tuonne nuita kumpiaki parvi ja sitten jotain muuta?
Mitä muuta tuonne vois laittaa nuitten monnisten seuraksi jos/kun niitä saan hankittua? Jotaki rauhallisia ja värikkäitä kaloja ja aloittelijalle sopivia
Vastasin sinulle tuonne
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
Noniin, nyt olen ihan saanutkin näitä otuksia. Vuorokauden kokemuksella vahvistan että juh, hiekkapohja varmasti parempi kuin sora, mutta että arkoja... Nyt tuolla (85 l) ei kyllä ole muita kaloja säikyttelemässä heitä että voi johtua siitä, mutta ei ole arkuudesta tietoakaan. Vipeltävät kuin heikkopäiset, myös yksikseen. Välillä tuntuvat muistavan että ainiin, parvikalojahan tässä ollaan, ja sitten surffaavat vähän aikaa tiiviillä porukalla. Ja niitä siis on "vain" kahdeksan - olisin ostanut enemmänkin jos olisi ollut. Vähempää en kyllä minäkään suosittelisi ihan jo senkin takia että moinen sintti näyttää aika orvolta jos niitä ei ole monta.
Kasvistoa pitää tietty olla, suosittelisin erityisesti sellaisia joiden lehtien päällä voi loikoilla, kuten esim. rasvalehti. Näyttää suositulta lepäilytavalta, tosin harrastavat sitä ehkä n. vartin päivässä... eli
Kasvistoa pitää tietty olla, suosittelisin erityisesti sellaisia joiden lehtien päällä voi loikoilla, kuten esim. rasvalehti. Näyttää suositulta lepäilytavalta, tosin harrastavat sitä ehkä n. vartin päivässä... eli
veikkaan että ennemminkin sinineonit, jahka kauppa niitä saa tukusta ja minä kaupasta, tulevat hermostumaan ennemmin näistä käppänöistä kuin ne sinineoneista.sani kirjoitti:Minä laittaisin kääpiömonniset myöskin lajiakvaarioon tai korkeintaan sinne pienen parven tetroja jotka ei monnisia häiritse.
Kaikkihan olisi hyvin helppoa, ellei jotkut asiat olisi niin vaikeita.