Kuinka kauan kanto värjää?
Valvoja: Moderaattorit
Kuinka kauan kanto värjää?
Akvaariokaupasta ostamani kanto kelluu ja värjää vettä voimakkaasti. Kelluminen ei haittaa, mutta en haluaisi akvaani tummanruskeaa vettä. Nytpä kyselisin siis: Kuinka kauan kesti, että sinun kantosi lakkasi värjäämästä vettä?
Kiitos.
Kiitos.
-
Tiina_
- Member

- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Vaikea mennä sanomaan mitään yleispätevää aikaa.. Itse on juurikin nyt vessassa iso laatikko täynnä vettä ja kantoja. Vaihtelen vettä niin kauan kun se on suhteellisen kirkasta ja kannot alkavat painua pohjaan. Yhden painoin raskaan maljakon kanssa pohjaan, että vettyy kokonaan.
Ainoa vaikeus on, ettei pöntölle meinaa päästä..
Lapotessa huomaa kuitenkin aina, että kannon läheisyydestä nousee paljon "mössöä", joka osaksi on ilmeisesti kannon palasia. Veden värjäytymistä ei kuitenkaan ole koskaan näkynyt akvaariossa.
Ainoa vaikeus on, ettei pöntölle meinaa päästä..
Lapotessa huomaa kuitenkin aina, että kannon läheisyydestä nousee paljon "mössöä", joka osaksi on ilmeisesti kannon palasia. Veden värjäytymistä ei kuitenkaan ole koskaan näkynyt akvaariossa.
Tiedotus kansalaisille: Tunnelin päässä näkynyt valo on kustannussyistä päätetty sammuttaa.
-
FishFisu
- Senior Member

Heips!
Mulla oli jättikokoinen kanto lillumassa vedessä nelijäpäivää + 2 viikkoa. Sitten harjasin sen teräsharjalla, pesin ja akvaan. Värjää yhä ihan hirmuna. Uskon kuitenkin että tuo lillutusaika vei pahimmat värit. Vedenvaihtojen mukana saa mennä loput. Nyt on kolme pienempää menossa tuossa samassa saavissa, lillutusvaiheessa. Ovat viikon olleet. Aijon jatkaa saman verran kuin tuota isoa tuossa alussa. Vaarallista tuon värjäymän ei pitäisi olla, tosin voi muuttaa vesiarvoja hieman eli kannattaa seurata. Jos pahasti värjää, niin kannattaa ottaa pois ja lilluttaa saavissa yksikseen ja vaihtaa päivittäin vesi. Säästyy mieliharmilta, kun ei akva koko ajan ole oudon ruskea.
Mulla oli jättikokoinen kanto lillumassa vedessä nelijäpäivää + 2 viikkoa. Sitten harjasin sen teräsharjalla, pesin ja akvaan. Värjää yhä ihan hirmuna. Uskon kuitenkin että tuo lillutusaika vei pahimmat värit. Vedenvaihtojen mukana saa mennä loput. Nyt on kolme pienempää menossa tuossa samassa saavissa, lillutusvaiheessa. Ovat viikon olleet. Aijon jatkaa saman verran kuin tuota isoa tuossa alussa. Vaarallista tuon värjäymän ei pitäisi olla, tosin voi muuttaa vesiarvoja hieman eli kannattaa seurata. Jos pahasti värjää, niin kannattaa ottaa pois ja lilluttaa saavissa yksikseen ja vaihtaa päivittäin vesi. Säästyy mieliharmilta, kun ei akva koko ajan ole oudon ruskea.
Ajattele pieniä ja yksinkertaisia unelmia ja toteuta niistä joka päivä yksi.
Sama täällä, kun laitoin tota 375 l kuntoon, killutin kahta isoa kantoa
saavissa viikko tolkulla ja yhä ne värjäävät:( ei auta kun vaihtaa useasti vettä. Kyllä noi mun kannot ovat vähentäneet jo huimasti värjäämistä, mutta yhä on vesi ruskeahkoa:( mutta toivossa on hyvä elää.
saavissa viikko tolkulla ja yhä ne värjäävät:( ei auta kun vaihtaa useasti vettä. Kyllä noi mun kannot ovat vähentäneet jo huimasti värjäämistä, mutta yhä on vesi ruskeahkoa:( mutta toivossa on hyvä elää.
"Synnyin vaatimattomaksi, mutta sitä ei kestänyt kauan"
Onkohan minulla joku kumma taito ostaa aina kannot jotka eivät värjää vettä lainkaan. Nytkin ostin suuren (ilmeisesti xl-kannon
) ja ammeeseen ei ole ilmestynyt minkään näköistä väritystä, vesi on ihan kristallin kirkasta.
Kunhan tuo vain uppoaisi joku sensuroitu päivä. Vai uppoaakohan se koskaan
...
Kunhan tuo vain uppoaisi joku sensuroitu päivä. Vai uppoaakohan se koskaan
-
aquamarina
- Advanced Member