Hmm.. Kylläpäs kierteissarvista on tullut nyt pyhiä lehmiä.
Lisääntymiskysymys: munivatko ne hiekkaan vai kasveille? Kysymys tarkoittaa lähinnä sitä, etä leviävätkö yhtä helposti kasvien yms mukana kuin esim. postitorvikotilot?
-Antti- kirjoitti:Lisääntymiskysymys: munivatko ne hiekkaan vai kasveille?
Minulla on käsitys, että ne munisivat veden pinnan yläpuolelle tai sen välittömään läheisyyteen. Itse en ainakaan keksi muita rationaalisia perusteluja sille, miksi muuten kotilot tekevät kansainvaelluksia pinnalle säännöllisen harvakseltaan.
Tänään hain 10-20 kpl kierteisjengiä akvaariooni. Argh-äänen päästin tuskissani laskiessani kaverit ennestään kotilottomaan akvaariooni, nyt se ei ole kotiloton enää...
Mutta olen vakuuttunut niiden hyödystä ja yritän pitää kannan kurissa!
Nyt vähän aihetta sivuten...tietääkö kukaan nyppisivätkö sinipallokalat (Carinotetraodon travancoricus) kiekkokalojen eviä? Entäs tulevien kääpiörihmakalojeni tai kongontetrojen? Olettaen, että ruokin niitä kunnolla ja että niillä olisi runsaasti kierteisiä ruokalistalla
Oikea suomenkielinen nimi on kääpiöpallokala. Ja sanoisin että mitä todennäköisimmin nyppivät. Minulla oli yhdessä vaiheessa kääpiöpallojen kanssa hunajarihmalapsosia ja ne kyllä pärjäsivät keskenään vaikka välillä hunajarihmojen evissä oli pieniä näykkimisjälkiä. Kiekkojen kanssa en uskaltaisi yhdistää. Muutenkin saattaisivat kääpiöpallokalat olla turhan isossa seurassa ja vähintään pelokkaita.
Itselläni on akvassa mustaa hiekkaa... Sen arvaatte miltä se näyttää, kun satoja vaaleita kotiloita ruoka-ajan jälkeen tulee nuohoamaan jämiä!!!! Olen poiminut nämä ahneimmat juuri tähän aikaan pohjaimurin letkulla (tulee tarpeeksi kova imu ilman "levennystä") ja se pitää kannan KOHTALAISENA.
Mutta kaikesta huolimatta en niistä luopuisi. Tuovat altaaseen hiilidioksidia niin että punarotala rehottaa loistavana, vaikka akvassa ei muuta kiljupönttöä puhise. Ja pohja psyy kunnossa.
Kyllä minä aion kierteissarvia laittaa hiekkaan tonkimaan, kunhan tuo projekti nyt tuosta etenee...
Valinta on täysin yksiselitteinen: noin 64,27x luonnonmukaisempi ratkaisu. Ei siellä luonnossakaan ole mitään suodattimia pörräämässä saati ihmisiä tökkimässä hiekkaa
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
annie_445 kirjoitti:Mikä on tähän viimeisin mielipide kannattaako niitä kotiloita hommata vai pöyhitäänkö silloin tällöin kerran viikossa?! pohjaa itse?
Eikai tämä sinänsä mikään isompi trendijuttu ole, edelleen suositellaan kierteissarvikotiloita hienoon hiekkaan. Pöyhiessä voisin kuvitellä, että veteen irtoaa aika lailla irtonaista partikkelia ja muuta tauhkaa.
Viimeksi muokannut JustinSan, 14:55, 29.08.2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Normal Person + Anonymity + Audience = Total Fuckwad." - Penny Arcade
Molempi parempi. Hiekka ei mene tukkoon, kun sitä pöyhii. Pöyhiessä sieltä nousee tauhkaakin pois, joka sitten osn kulkeutuu suodattimeen ja osin poistuu vettä vaihdettaessa.
Medisiinaritar kirjoitti:Mikä muu laji syö kierteissarvikotiloita? Niitä on nyt hurjat määrät ja ei niitä saa otettua pois samassa tahdissa kun ne lisääntyy..
Kääpiönuoliaisten tulon jälkeen minun isoimmasta altaastani hävisivät kaikki kotilot, siis kierteiset myös.
MYYDÄÄN LEHTIKALOJA JA 80x50x50 eli 200 L KULTAKEHYSAKVAARIO
Minä en välttämättähommaisi niitä vaan joskus tökkisn pohjaa... Ei senpuoleen, hauska juttu kun on KAUHIAN syvä kaartuva ur hiekassa = kierteinen on ollut liikkeellä....