Altaassa on kaloina 10 plekoa ja lehtikalapariskunta, jotka saavat ruokaa päivittäin, mutta aika niukasti.
Allas on ollut nyt viikon käynnissä ja siellä ei ole yhtään nitriittiä eikä nitraattia, joka ihmetyttääkin hieman minua.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Valvoja: Moderaattorit
Siis jos oletetaan, että allas ei ole kypsynyt mitenkään nin nitraatit voivat alkaa nousta kuitenkin vasta viikkojen päästäliina kirjoitti:Voi se kestää mittarin tarkkuudesta riippuen vielä lisääkin viikkoja. Riippuu paljon ruokinnastakin. Luotat kuitenkin ymppeihin, että odotat jopa nitraattia, etkä nitriittiä? Eikö ole edes kasveja, mitkä ammoniumia söisivät?
Kai tuokin hymiösi jotakin kertoo..pleko_88 kirjoitti: Siis jos oletetaan, että allas ei ole kypsynyt mitenkään nin nitraatit voivat alkaa nousta kuitenkin vasta viikkojen päästä![]()
Ihan normaalia mieluummin!pleko_88 kirjoitti: Luuletteko, että allas on kypsynyt vai onko tämä täysin normaalia?
En ole myynyt pois se jäi siimapyrstöille altaaksi.VesiEläin kirjoitti:Möitkö vanhan akvaariosi pois.. Sen missä ne Plekot ennen olivat?
Toivotaan parasta ja onhan tässä minun tapauksessani käytetty kypsytysaineita, jotka ainakin aiemmin toimivat loistavasti, kun kypsytin yhden 240L altaan 2kk sitten.liina kirjoitti:Tässä on 300-litrainen, enemmän kaloja ilmeisesti noin kuormituksen kannalta ja ei kypsytysaineita, jos oikein käsitin. 11 päivää ja nitraattiakin muodostuu. Hyvin vertailukelpoinen tilanne, jos tutustut.
Tais unohtua linkki![]()
Sinulla on tietenkin vielä useampi suuri ulkosuodatin. Kuinka monta? Siis kun sanoit että ymppinä neljä, mutta nyt?
Ulkouodattimina on vain nuo 4 (2217, 2217, 2228, 2227), joiden lisäksi on 2252 ja seran F700
Kanto ja laavakivet ovat myös valmista hyvää biofilmiä täynnänsä.
laavakivet ovat ainakin huokoisia, jolloin niissä kyllä on paljon pinta-alaa niille bakteereille![]()
Mutta ei se vielä ole varma, kuten ei tuo toinenkaan.
Jahka allas on kypsä niin varmaan viikon päästä siitä voi ottaa sitten jo muutaman kiekonliina kirjoitti:Hupsista! http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=28797
Juu pidetään peukkuja.
Miksikäs semmoisia pitää toivoa? Ainakin CO2 ja valaisinkysymyksistäsi voisin päätellä että aiot sinne kasvejakin laittaa (ellei siellä jo olekin), jolloin olisi kiva jos siellä olisi nitraattiakin. Ainakin sinilevä tuntuu tykkäävän nitraatittomasta elinympäristöstäpleko_88 kirjoitti:...jatkoa ajatellessa voin vain toivoa ettei sitä nitraattia tule koskaan altaaseen muosdostumaankaan.
Heh minulla on enemmän noista testailuista kokemusta, kuin uskotkaan, ja vastaan että kyllä olen varmasti käyttänyt niitä testejä oikein ja täysin ohjeiden mukaisesti.aqua2002 kirjoitti:Jotain erikoista siellä altaassa on menossa kun:
- NH3/NH4+ näyttää nollaa
- NO2- näyttää nollaa
- NO3- näyttää nollaa
Minne ihmeeseen typpiyhdisteet katoavat?Käytäthän varmasti niitä testejä oikein?