Palettikala synnyttävien seuraan
Valvoja: Moderaattorit
Palettikala synnyttävien seuraan
Voinko ottaa platyjen, miljoonakalojen ja mustamollien kaveriksi palettikalapariskunnan? Allas 128l ja vesi kovaa.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Turun akvaarioystävät
- Sukupuoli: Mies
- Viesti:
Riippuu hiukan siitä, kuinka kovaa se on, mutta yleensä ottaen sopii, sillä palettikalat sopeutuvat kyllä eri tilanteisiin. Itse uskallan suositella. (Toisaalta joidenkin mielestä paletit tappavat kaikki muut...
)

Erityiskiinnostuksen kohteena harvinaisemmat synnyttävät hammaskarpit (tällä hetkellä kääpiö-, metalli- ja sirppihammaskarppeja ja seepralimioita) ja monniset (tällä hetkellä mustaselkä-, panda-, pikku-, sihti- ja somamonnisia).
Palttikala synnyttävien seuraan
Minulla on 128l akvaaria ja siinä on palettikala uros ja taistelukala, miljoonakaloja neontetroja ja monni sekä pari leväparpia. Miljoona kala teki poikasia ja ei minun mielestäni ole poikasille ollut haittaa palettikalasta tosin taistelukala on niitä hätyytellyt. Pari poikasta on jo tullut syödyksi. Tosin se ei minua haittaa eikä varmaan muitakaan akvaarioni asukkaita nimittäin muutenhan akvaarioni kansoittuu liikaa.
Leväbarbit kasvavat kylläkin 15cm tai yli. Suositusaltaan koko 300l->/akvassa pituutta vähintään 150cm.
Palettikaloista... Ne ovat agressiivisia fisuja vain tuurilla voi saada rauhallisia, muut rauhaan jättäviä. Minun palettini söivät altaastani jopa aikuiset miljoonakalat, joten harkitse tarkkaan. Vesi vaatimusten puolesta ne ovat erittäin helppoja kunhan eri ääripäihin ei mennä.
Palettikaloista... Ne ovat agressiivisia fisuja vain tuurilla voi saada rauhallisia, muut rauhaan jättäviä. Minun palettini söivät altaastani jopa aikuiset miljoonakalat, joten harkitse tarkkaan. Vesi vaatimusten puolesta ne ovat erittäin helppoja kunhan eri ääripäihin ei mennä.
-
- Junior Member
- Viesti:
Omat paletit eivät ole koskaa syöneet/tappaneet ketään.
Tällä hetkellä altaassa 1 palettikoiras, 3 naarasta ja 4 poikasta.
Pariskunta kyllä tykkää häätää näitä 2 ylimääräistä eukkoa.
Pari kk sitten siellä oli 4 koirasta, joista 3 oli "iskän" poikasia. Silloin pariskunta ei juuri hätistellyt ketään. Vaikka paletit ovat parikaloja, tostesin parven menestyneen rauhallisemmin. Tulevan kuukauden aikana aion kuitenkin siirtää iskän kokonaan yksikseen, koska ole kyllästynyt ikuiseen kutupuuhaan. Naaraat saavat sitten keksiä uuden syyn nahistella, eipä ainakaan ole koirasta josta kinastella![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta voithan ottaa esimerkiksi muutaman naaraan, ne säilyttävät kutuvärin ilma koirasta. Toisin kun koiraat yleensä haalenevat ilman puolisoa.
Pari kk sitten siellä oli 4 koirasta, joista 3 oli "iskän" poikasia. Silloin pariskunta ei juuri hätistellyt ketään. Vaikka paletit ovat parikaloja, tostesin parven menestyneen rauhallisemmin. Tulevan kuukauden aikana aion kuitenkin siirtää iskän kokonaan yksikseen, koska ole kyllästynyt ikuiseen kutupuuhaan. Naaraat saavat sitten keksiä uuden syyn nahistella, eipä ainakaan ole koirasta josta kinastella
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mutta voithan ottaa esimerkiksi muutaman naaraan, ne säilyttävät kutuvärin ilma koirasta. Toisin kun koiraat yleensä haalenevat ilman puolisoa.
Minkä nuorena oppii..
osaa ihan hyvin.
osaa ihan hyvin.
-
- Senior Member
- Viesti:
Minkähän kokoinen toi sun allas on? Mulla oli joskus palettikaloja ja allas oli silloin melko ylikansoitettu, ja paletit olivat rauhallisia, koska eivät kaiketi mahtaneet kovinkaan paljoa ympärillä suihkiville allastovereilleen. Tosin omat lajitoverit saivat kyllä kyytiä, minä onneton kun menin ottamaan 2 pariskuntaa, "kun akvakauppias niin sanoi".annakristiina kirjoitti:Omat paletit eivät ole koskaa syöneet/tappaneet ketään.
Pari kk sitten siellä oli 4 koirasta, joista 3 oli "iskän" poikasia. Silloin pariskunta ei juuri hätistellyt ketään. Vaikka paletit ovat parikaloja, tostesin parven menestyneen rauhallisemmin..

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)
Jo yli puolet elämästä akvaarioiden parissa.
Antin & Annen kotisivut
Antin & Annen kotisivut